Wydanie nr 17 z 2015 r. (2015-04-29)

Burzliwe dyskusje zamojskich radnych w sprawie budowy dróg w mieście i 35 mln zł kredytu

WNUK ZADŁUŻA MIASTO O 50 PROC.!

– Nie podoba mi się sposób i tempo wprowadzania tak poważnej inwestycji. Prezydent dał nam dosłownie kilka dni na podjęcie decyzji, która przecież znacznie obciąży budżet miasta. To stanowczo za krótki czas – przekonywał radny Adam Kutyła i zaproponował, by termin głosowania uchwały dotyczącej programu budowy dróg na lata 2016-2018 przełożyć o miesiąc.

Radny zastrzegł, że podobnie jak chyba wszyscy w Radzie Miasta, jest za przyjęciem programu, bo mieszkańcy Zamościa czekają na budowę dróg. Jednak głosowanie w ekspresowym tempie, bez konsultacji i szczegółowych analiz, byłoby niepoważne.

Sprawą „Programu gospodarczego budowy i przebudowy dróg na terenia miasta Zamość w latach 2016-2018” (na łączną kwotę 35 mln zł, przy rocznych dochodach miasta 326 mln zł) radni zajmowali się na ostatniej sesji, 27 kwietnia. Podobnie jak na komisjach problem wzbudził wiele emocji.

Spore obawy wśród części radnych budziły koszt i źródła finansowania. Na sesji, także w kuluarach, zastanawiali się, czy miasto, zaciągając tak duży kredyt, i to bez żadnego wsparcia z dodatkowych programów unijnych czy ministerialnych, jest w stanie temu podołać. Nie są to jedyne zastrzeżenia.

 

her

 

Z proponowanego programu wynika, że w 2016 r. miasto na budowę ulic wyda 12,3 mln zł, rok później – 11,6 mln zł, a w 2018 r., tuż przed kolejnymi wyborami samorządowymi – 10,2 mln zł.

W pierwszym roku budowy znalazły się następujące ulice: Kresowa (370 m za 800 tys. zł), Zawiszy (320 m, 1 mln zł), Kręta (180 m, 550 tys.), Nadrzeczna (250 m, 910 tys.), Rolnicza (300 m, 1,7 mln), Listopadowa od Lwowskiej w stronę Sł. Stoku (150 m, 450 tys.), Wieniawskiego (230 m, 700 tys.), Krasnobrodzka (600 m, 2 mln), os. Zamoyskiego – od myjni samochodowej, wzdłuż ogrodzenia ZSP nr 3 (150 m, 250 tys.), Olchowa (450 m, 450 tys.), Szwedzka (500 tys.), Majdan (250 m, 700 tys.), Zygmunta Starego (170 m, 400 tys.), Letnia (400 m, 1,3 mln) i ciąg pieszo-jezdny od Granicznej do Sikorskiego (190 m, 570 tys.).

Plan na 2017 rok obejmuje ulice: Ogrodniczą (420 m, 1,1 mln), chodnik przy Monte Cassino (500 m, 150 tys.), Armii Krajowej (70 m, 200 tys.), Armii Ludowej (110 m, 330 tys.), Kierszniewskiej (130 m, 400 tys.), Okrzei (710 m, 1 mln), Stefana Batorego (140 m, 500 tys.), Lelewela (200 m, 600 tys.), Ogińskiego (230 m, 700 tys.), Wolskiego (500 m, 2 mln), Brzozowa (450 m, 1,3 mln), Łanowa (520 m, 500 tys.), Kochanowskiego (90 m, 220 tys.), Majdan (450 m, 700 tys.), Słonecznikowa (380 m, 1,1 mln), ścieżka rowerowa na ul. Legionów – od Starowiejskiej do Powiatowej (1 km, 300 tys.), boczna Wiejskiej (135 m, 200 tys.) i ścieżka rowerowa na ul. Zamoyskiego – od Legionów do Wyszyńskiego (1400 m, 300 tys.).

 

W 2018 r. zaplanowano budowę ulic: Gęsiej (90 m, 200 tys.), boczna Al. 1 Maja (160 m, 250 tys.), Reymonta (140m, 300 tys.), Długosza (200 m, 600 tys.), chodnik przy Wyszyńskiego – od KMP do Odrodzenia (350 m, 70 tys.), Jaworowej (500 m, 1,2 mln), Szklarniowej (350 m, 1,05 mln), ciąg pieszo-jezdny Kwiatów Polnych (290 m, 500 tys.), Hrubieszowska – od Wierzbowej do PKN Orlen (330 m, 1 mln ), Leśna (420 m, 1,3 mln), Dembowskiego (165 m, 500 tys.), Wróblewskiego (50 m, 150 tys.), Ruchu Oporu (85 m, 85 tys.), Zuchów (65 m, 65 tys.), Ludowa (310 m, 1 mln), Parkowa (150 m, 500 tys.), Prusa (800 tys.), Błonie (835 m, 400 tys.), kpt. Leszczowa (90 m, 200 tys.), Wesołej (150 m, 150 tys.) i Altanowej (450 m, 800 tys.).

To jedynie część artykułu. Kompletny artykuł przeczytasz w obecnym wydaniu Tygodnika Zamojskiego. Zapraszamy do punktów sprzedaży, lub do zakupu e-wydania (tylko 2.5 zł).


Komentarze

quasy 2017-11-15  01:59

Po co odbudowywaliśmy mury? To nie było potrzebne,

Zamosc35 2016-10-19  09:55

Drogi sa potrZebne ,jak mamy dogonić zachód jesli jeDzimy po beZdrożach,21 wiek,przydałoby sie poprawić, te główne drogi,koleiny i łaty,na pewno by i bepieczenstwo wzrosło i płynność ruchu a nie chamuje sie przed każdym garbem dolem,czy omija studzienki które sie zapadły.

(sic!) 2015-05-07  10:36

kosztować musi, ale czy dobór dróg jest podyktowany tylko potrzebami społecznymi, czy potrzebami "ważnych" - dla wiadomej partii - osób,

Henryk 2015-05-03  11:57

Bardzo dobrze że naprawia się stare drogi ale co mają powiedzieć ci co żyją tyle lat w błocie i za bardzo nie widać perspektyw na budowę ulic

WAN 2015-04-29  20:44

Najlepiej wydawać nie swoje pieniądze.

jo 2015-04-29  15:06

Nareszcie coś się będzie działo w Zamościu. Tyle lat zaniedbań. Wszystko spakowane w starówkę.

Tolek banan 2015-04-29  14:38

jaka dobra i debowa, na to kasy juz nie ma ;)

mieszkaniec 2015-04-29  12:50

a co z Dobrą, Dębową, Grabową.... te ulice od dawna potrzebują rewitalizacji! apel do prezydenta Wnuka o zapoznanie się z sytuacją panującą na tych drogach

kierowca 2015-04-29  09:48

A mnie się te plany podobają. Wreszcie ktoś się weźmie za te zamojskie bezdroża. Niestety, jak się chce coś zrobić, to musi kosztować.

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej
Rozumiem