Wydanie 22 z dnia 30 maja 2007 r. (2007-05-30)

Za antarę z wysokoprężnym silnikiem 2,0 l trzeba zapłacić 134 450 zł

NA CZTERY KOŁA

Antara - tak nazywa się elegancki SUV (z angielskiego Sport Utility Vehicles, czyli pojazd sportowo-użytkowy) Opla. To kolejne, po nieprodukowanej od kilku lat fronterze, auto z napędem 4x4.

Antara jest nowoczesnym SUV-em zbudowanym na tej samej płycie podłogowej co chevrolet captiva. Auto ma 457,5 cm długości, 185 cm szerokości i 170,4 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 270,7 cm. Bagażnik antary ma pojemność 370 litrów, po złożeniu tylnych siedzeń jego pojemność wzrasta do 865 litrów lub nawet 1420 litrów, jeśli załadujemy auto po dach. Bagażnik antary kryje system Flex-fix, który pozwala bezpiecznie przewieźć w środku dwa rowery.

Antara jest wyposażona w elektronicznie sterowany układ napędowy na wszystkie cztery koła. W normalnych warunkach jazdy napędzane są tylko przednie koła. Jednak w trudnych warunkach lub na śliskiej nawierzchni automatycznie włączany jest napęd na wszystkie koła, z rozłożeniem napędu na oś przednią i tylną w stosunku 50:50, co zapewnia optymalną przyczepność.

Antara dostępna jest z dwoma silnikami do wyboru: benzynowym o poj. 3,2 l i mocy 227 KM (jednostka sześciocylindrowa) i wysokoprężnym o poj. 2,0 l i mocy 150 KM (silnik czterocylindrowy).

Ważąca ponad 1,8 tony antara wyposażona w silnik benzynowy rozpędza się do setki w 8,8 sekundy (dane producenta). Prędkość maksymalna wynosi 203 km/h, a średnie spalanie - 11,6 l/100 km. Antara z silnikiem Diesla rozpędza się do 100 km/h w 10,3 s., prędkość maksymalna tego auta wynosi 180 km/h, a średnie spalanie - 7,5 l/100 km. 

kk

To jedynie część artykułu. Kompletny artykuł przeczytasz w obecnym wydaniu Tygodnika Zamojskiego. Zapraszamy do punktów sprzedaży


Komentarze

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej
Rozumiem