Pojedyncze osoby wsiadają i wysiadają na stacji Zamość Wschód i Zamość Starówka
NA PRZYSTANKACH HULA WIATR
Przystanki powstały na zlecenie spółki PKP PLK. Na każdym wybudowano perony o długości 100 metrów, ustawiono wiaty, estetyczne lampy oświetleniowe i tablice informacyjne. Miasto Zamość w związku z tą inwestycją PKP poniosło koszty w wysokości 112 tys. zł (budowa parkingów, chodników wiodących do peronów i montaż koszy na śmieci). W połowie czerwca tego roku odbyło się uroczyste otwarcie nowych przystanków m.in. z udziałem władz Zamościa, przedstawicieli Urzędu Marszałkowskiego i posła PiS Sławomira Zawiślaka. Na stronie internetowej PKP PLK podano, że budowa przystanków kolejowych w Zamościu zapewni sprawną obsługę pasażerów (bo pociągi będą zatrzymywać się w trzech punktach miasta, w tym blisko Starówki). Budowa przystanku tuż przy Starym Mieście miała być ukłonem w stronę turystów.
maw
To jedynie część artykułu. Kompletny artykuł przeczytasz w obecnym wydaniu Tygodnika Zamojskiego. Zapraszamy do punktów sprzedaży, lub do zakupu e-wydania (tylko 2.5 zł).
Komentarze
Przystanek Zimna Woda to dawniej Nowiny.
W pociągu Zamość - Bełżec pewna babcia pyta konduktora;
- Panie konduktorze. A w Zimnej Wodzie staje ?
Konduktor odparł;
- Chyba kaczorowi
dopiero gdy zbudują trakcje elektryczne żeby mogły jeździć szybkie pociągi a nie spalinowe mogłoby coś zmienić. dodatkowo musieliby zamiast przez zadupie zwane zawadą położyć nowe tory wzdłuż trasy lubelskiej s 17 żeby nie trzeba było naokoło jeździć z krasnegostawu do zamościa godzinę czasy to jest przegięcie. należałoby też pomyśleć o połączeniu ze lwowem. tymczasowo problem mogłoby rozwiązać częstsze kursowanie szynobusa miejskiego czyli na krótkim odcinku powiedzmy od jarosławca do zawady w częstotliwości chociaż co 30 minut. pamiętajcie że kolejnictwo na zamojszczyźnie jest w takiej kondycji jeszcze z powodu zaboru rosyjskiego i rosyjskiej myśli technologicznej i to pokutuje do dziś.
Jak można nasze XVI.wieczne, przepiękne Stare Miasto nazywać starówką i to jeszcze pisane wielką literą.Już sama nazwa przystanku odstręcza.
Przydałaby się jakaś wiata w Tarzymiechach. Latem fajnie można sobie na peronie przycupnąć ale w czasie zimy to katorga. Już nie mówię o odbudowie peronu bo też stare jak świat ale o byle jakiej wiacie żeby było się gdzie schronić przed wiatrem, śniegiem, deszczem.
Jade wlasnie pociagiem do lublina
Na stacji wschod wraz ze mna wsiadla 1 osoba, na stacji starowka 0, na dworcu glownym 1
Do Rejowca normalnie, a na lini do Lublina powinien sie zatrzymywac tylko w Kanim,Trawnikach, Jaszczowie i dwoch Świdnikach i Lublin czas przejazd 1:40h i po problemie.
A skrocic czas w Zawadzie i Rejowcu na zmiane kierunku.
Gdyby WSZYSTKIE osobowe do Zamościa kończyły bieg na przystanku ZAMOŚĆ WSCHÓD , to problemu nie byłoby , bo byłby obsłużony także popołudniowy szczyt . Tymczasem tylko niewielka część osobowych jedzie na ten przystanek . Warto dodać temu przystankowi mijankę , co pozwoli zrezygnować z zajeżdżania do Jarosławca , a przy okazji powiększy możliwości po ewentualnej reaktywacji Hrubieszowa . Oby to był tylko pierwszy krok ku powrotowi Hrubieszowa na pasażerską mapę kolejową Polski .
lawyer rano frekwencja jest taka sobie a później konduktor+maszynista i reszta pusto :)) ehhh super inwestycja :D
W Warszawie też dziennikarze drwili po oddaniu mostu północnego że tramwaje "wożą powietrze". Urzędnicy mówili że ruch musi się ułożyć, ludzie nie wiedzą, nie zdążyli sprawdzić że tak będzie szybciej itd. Teraz wejść do tramwaju często graniczy z cudem. Dajcie czasu
bardzo dobrze,że powstała infrastruktura, nie buduje się jej na rok czy dwa, a na lata, wiele osób nie wie, że pociągi do lublina odjeżdzają z tych przystanków
generalnie rano (5:27) mało osób jeździ, potem na trasie pociąg się zapełnia ;)
Niech uruchomiła więcej i bardziej praktycznych połączeń, robi ludzie będą korzystać. Pociągiem tu da się tylko do Lublina i to na cały dzień jechać. Chciałam do Bełżca - nie ma połączenia, chciałam do Zwierzyńca zrobić sobie wycieczkę - pociagiem zwierzyniec trzeba zwiedzać nocą i tylko w wakacje
Nie ma pasażerów, bo komu chce się tracić ponad 2,5 godziny na przejazd do Lublina (100km). To jest śmieszne a zarazem żenujące, w czasach wojny szybciej pociągi jeździły.
Czy na prawdę jest sens zatrzymywania się na każdym możliwym zadu***? Wiele osób by korzystało z szynobusa gdyby nie ten tragiczny czas podróży w porównaniu z busem (1h20min). Może i jest taniej ale większość osób zdecydowanie woli dojechać szybciej i sprawniej niż tułać się po wioskach ponad dwie godziny.
miejscowy - chyba szyny się porozkręcają :-)
Ewa - cieszymy się wszyscy, że za 2 mln publicznych pieniędzy nie musisz dojeżdżać na dworzec. Napisz jeszcze ile osób wsiada razem z Tobą ? Biorąc pod uwagę, że koszt taxi na dworzec PKP to 10 PLN to 2 mln wystarczyłoby na 200 tys przejazdów - biorąc pod uwagę, że jeździłaby Pani tą taxi 2 razy dziennie przez 200 dni w roku (minus weekendy, święta, urlopy, choroba) to kwota inwestycji pozwala na dowożenie taxi przez 1000 lat !!!
Gitara fajna sprawa mug by jeździć do hrubieszowa i jak wraca to rozwozić po przystankach wsud i dalej