Wydanie nr 15 z 2015 r. (2015-04-15)

Polski rynek nowych samochodów osobowych w pierwszym kwartale

SPRZEDAŻ TROCHĘ SŁABSZA

W pierwszym kwartale 2015 r. Polacy kupili i zarejestrowali 91 371 aut. To o 5,66 proc. mniej w porównaniu z tym okresem roku ubiegłego.

Liderem, jeśli chodzi o wyniki sprzedaży w naszym kraju, jest niezmiennie Skoda. W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku. czeska marka znalazła 12 344 nabywców, czyli o 13,52 proc. mniej niż w takim samym okresie 2014 r. Druga w rankingu jest Toyota – dilerzy tej marki sprzedali 9853 samochodów osobowych. To o 7,65 proc. więcej w porównaniu z poprzednim rokiem. Na trzeciej pozycji znalazł się Volkswagen. Polacy kupili i zarejestrowali 8891 aut tej marki (spadek o 16,48 proc.). Tuż za Volkswagenem znalazł się Opel – Polacy zarejestrowali 7976 samochodów tego producenta (wzrost o 25,02 proc.).

Największym wzrostem sprzedaży (aż o 74,51 proc.) może pochwalić się zajmujący 12. pozycję w rankingu Seat (2506 sprzedanych aut). Powody do narzekań mają za to dilerzy Citroena (13. miejsce, 2030 sprzedanych aut). Francuski producent zanotował spadek sprzedaży w Polsce aż o 40,61 proc.

 

 

kk

To jedynie część artykułu. Kompletny artykuł przeczytasz w obecnym wydaniu Tygodnika Zamojskiego. Zapraszamy do punktów sprzedaży, lub do zakupu e-wydania (tylko 2.5 zł).


Komentarze

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej
Rozumiem