Wydanie nr 15 z 2015 r. (2015-04-15)

Zamojski MZK chce odmłodzić tabor

AUTOBUS NA PRĄD

W poniedziałek, 13 kwietnia, po ulicach Zamościa jeździł MAN Lion’s City Hybrid – nowoczesny autobus z napędem hybrydowym. Niewykluczone, że za jakiś czas tego typu pojazdy zasilą tabor zamojskiego MZK.

Miejski przewoźnik dysponuje 47 pojazdami. – 20 z nich to autobusy stare, kilkunastoletnie, które w najbliższym czasie trzeba będzie wymienić – mówi Jarosław Maluha, prezes MZK Zamość. – Niebawem rozpoczniemy starania o pozyskanie unijnego dofinansowania na zakup pojazdów.

W poniedziałek flagowy pojazd prezentowała firma MAN (MZK ma 12 autobusów tego producenta). To Lion’s City Hybrid – autobus wyposażony w silnik Diesla o mocy 250 KM oraz dwa silniki elektryczne, każdy o mocy 75 kW. Pojazd spełnia wyśrubowane normy emisji spalin Euro 6.

Jak działa napęd hybrydowy? Autobus rusza, wykorzystując wyłącznie napęd elektryczny. Gdy po pewnym czasie umieszczone na dachu kondensatory rozładują się, włącza się tradycyjny silnik Diesla. Napędza on generator, wytwarzający prąd (gromadzi się w kondensatorach). Energia zasilająca kondensatory wytwarzana jest ponadto w trakcie hamowania (rekuperacja).

 

kk

To jedynie część artykułu. Kompletny artykuł przeczytasz w obecnym wydaniu Tygodnika Zamojskiego. Zapraszamy do punktów sprzedaży, lub do zakupu e-wydania (tylko 2.5 zł).


Komentarze

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej
Rozumiem