Marka naszego kraju jest warta 602 mld dolarów
MARKA „POLSKA”
Co to takiego marka kraju? Brand Finance szacował ją, biorąc pod uwagę kilka czynników: towary i usługi oferowane przez dany kraj, turystykę, talenty i innowacje.
Wartość Polski wyceniono na 602 mld dolarów – o 20 proc. wyżej niż przed rokiem, co zapewnia nam w rankingu 20. miejsce.
Jak przypuszcza „Puls Biznesu”, który omówił ranking, na wzmocnienie polskiej marki wpłynęła m.in. nominacja Donalda Tuska na szefa Rady Europejskiej i sukcesy sportowców, w tym Roberta Lewandowskiego i Marcina Gortata.
Za nami znalazły się takie europejskie kraje, jak Austria, Belgia czy Norwegia. A przed nami?
(ar)
To jedynie część artykułu. Kompletny artykuł przeczytasz w obecnym wydaniu Tygodnika Zamojskiego. Zapraszamy do punktów sprzedaży, lub do zakupu e-wydania (tylko 2.5 zł).