Wydanie nr 50-51 z 2014 r. (2014-12-17)

Marka naszego kraju jest warta 602 mld dolarów

MARKA „POLSKA”

Firma Brand Finance wyceniła wartość 100 krajów jako marek. Polska zajmuje w rankingu 20. miejsce. Pierwsze są Stany Zjednoczone, które wartość marek innych krajów z czołówki biją o biliony dolarów.

Co to takiego marka kraju? Brand Finance szacował ją, biorąc pod uwagę kilka czynników: towary i usługi oferowane przez dany kraj, turystykę, talenty i innowacje.

Wartość Polski wyceniono na 602 mld dolarów – o 20 proc. wyżej niż przed rokiem, co zapewnia nam w rankingu 20. miejsce.

Jak przypuszcza „Puls Biznesu”, który omówił ranking, na wzmocnienie polskiej marki wpłynęła m.in. nominacja Donalda Tuska na szefa Rady Europejskiej i sukcesy sportowców, w tym Roberta Lewandowskiego i Marcina Gortata.

Za nami znalazły się takie europejskie kraje, jak Austria, Belgia czy Norwegia. A przed nami?

 

(ar) 

To jedynie część artykułu. Kompletny artykuł przeczytasz w obecnym wydaniu Tygodnika Zamojskiego. Zapraszamy do punktów sprzedaży, lub do zakupu e-wydania (tylko 2.5 zł).


Komentarze

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej
Rozumiem