Wydanie nr 36 z 2014 r. (2014-09-10)

Nowa warszawa nie wejdzie do masowej produkcji

WARSZAWA – REAKTYWACJA

Ma 10-cylindrowy silnik o mocy 507 koni mechanicznych, 22-calowe alufelgi, wnętrze obszyte najlepszą gatunkowo skórą. Nowa warszawa stylistycznie nawiązuje do pierwowzoru, produkowanego w latach 1951-1973. Powstanie w zaledwie 12 egzemplarzach.

Pomysł stworzenia nowej warszawy zrodził się w głowie młodego wrocławskiego projektanta Michała Koziołka – z okazji piłkarskich mistrzostw Europy zrealizował projekt „Syrena na Euro”. W 2012 r. za 260 tys. zł z grupą zapaleńców odbudował od podstaw poczciwą syrenę. Miała trzylitrowy silnik o mocy prawie 300 KM.

Projektant postanowił też reaktywować ikonę polskiej motoryzacji – warszawę. Pod koniec 2012 r. przedstawił cztery koncepcje samochodu, które zostały poddane głosowaniu internautów. Wygrała najbardziej nawiązująca do pierwowzoru. Kilkanaście dni temu zaprezentowano model w skali 1:1. Trzeba przyznać, że pod względem stylistycznym nowa warszawa jest naprawdę atrakcyjne.

 

kk

To jedynie część artykułu. Kompletny artykuł przeczytasz w obecnym wydaniu Tygodnika Zamojskiego. Zapraszamy do punktów sprzedaży, lub do zakupu e-wydania (tylko 2.5 zł).


Komentarze

Barbara 2019-01-07  03:07

Ja chce ten samochod

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej
Rozumiem