LHS przewiozła więcej towarów niż planowała. Większy powinien też być zysk
REKORD NA SZEROKIM TORZE
W ciągu ostatniej dekady spółka LHS, administrująca najdłuższym odcinkiem torów o szerokim rozstawie, który pozwala na przewóz ładunków z krajów byłego ZSRR bez konieczności ich przeładunku na granicy, podwoiła wielkość przewozów. Jeszcze w 2000 r. polskim odcinkiem szerokich torów przewieziono 4,4 mln towarów, w roku 2011 – 10,08 mln zł. W r. 2012 padł kolejny rekord. Spółka przewiozła 10,15 mln ton ładunków, więcej nawet niż wynosił plan (10,1 mln ton).
Prawie 400-kilometrowy tor LHS łączy polsko-ukraińskie przejście graniczne Hrubieszów-Izow ze Sławkowem koło Katowic w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym.
- Największą grupę transportowanych przez spółkę towarów stanowiła ruda żelaza, której przewozy wyniosły w minionym roku 5,3 mln ton. Znaczący udział mają też przewozy węgla kamiennego, minerałów surowych i przetworzonych, gazów. Stale rosnący udział w przewozach po linii LHS ma biomasa – wylicza Justyna Lipowska, rzecznik prasowy LHS. - Ostatnio najbardziej odczuliśmy załamanie przewozów kruszyw w wyniku ograniczenia inwestycji infrastrukturalnych przed Euro 2012 – dodaje.
(ar)
To jedynie część artykułu. Kompletny artykuł przeczytasz w obecnym wydaniu Tygodnika Zamojskiego. Zapraszamy do punktów sprzedaży, lub do zakupu e-wydania (tylko 2.5 zł).