Wydanie 28 z dnia 14 lipca 2010 r. (2010-07-14)

KATASTROFA POD SMOLEŃSKIEM: Zbadają drugiego tupolewa?

 

Drugi remontowany w Rosji Tu-154M o numerze 102 może posłużyć śledczym do wyjaśnienia katastrofy pod Smoleńskiem - dowiedziała się TVN24. Jest to obecnie jedyna na świecie maszyna wyposażona identycznie jak rozbity 10 kwietnia Tupolew o numerze 101.

Do pełniejszego wyjaśnienia zachowania załogi i zweryfikowania pracy urządzeń pokładowych może być potrzebna inspekcja samolotu, który jest remontowany w zakładach Awiakor w Samarze. Oba Tupolewy były wyposażone w dodatkowe urządzenia, których nie miały samoloty, produkowane seryjnie. Jednym z podstawowych urządzeń dodatkowych, które ten samolot ma jest GPS. Po co śledczym potrzebny jest drugi samolot? Chodzi m.in. o wyjaśnienie czy w krytycznym momencie, tuż przed uderzeniem w ziemię, załoga próbowała rzeczywiście "podnieść" maszynę. A także - co ważne - czy jeżeli tak było, to próbowała zrobić to sama, czy użyła zamontowanej w maszynie aparatury. To być może uda się sprawdzić badając dokładnie drugiego tupolewa.

Komentarze

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej
Rozumiem