Wydanie nr 13 z 2024 r. (2024-03-26)
KRAJ: Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji ukarał Amazona
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na spółkę Amazon karę za wprowadzanie konsumentów w błąd. Platforma sprzedażowa ma zapłacić 31 mln zł.
Decyzja Prezesa Urzędu dotyczy spółki Amazon EU SARL z siedzibą w Luksemburgu, która jest jednym z przedsiębiorców sprzedających na platformie Amazon.pl. Wątpliwości Prezesa Urzędu wzbudziły praktyki dotyczące wprowadzania w błąd co do momentu zawarcia umowy sprzedaży, dostępności produktów, terminów dostaw i uprawnień konsumentów dotyczących usługi „Gwarancja Dostawy”. Do Urzędu wpływały sygnały wskazujące na nieprawidłowości w świadczeniu usług w ramach serwisu.
UOKiK uznał, że Amazon EU SARL naruszył zbiorowe interesy konsumentów. Spółka musi opublikować decyzję na swojej stronie i w swoich mediach społecznościowych. Decyzja nie jest prawomocna, spółka ma możliwość złożenia odwołania do sądu.