Wydanie nr 13 z 2024 r. (2024-03-26)

KRAJ: Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji ukarał Amazona

 <span>KRAJ: </span> Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji ukarał Amazona
Fot. UOKiK.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na spółkę Amazon karę za wprowadzanie konsumentów w błąd. Platforma sprzedażowa ma zapłacić 31 mln zł.

Decyzja Prezesa Urzędu dotyczy spółki Amazon EU SARL z siedzibą w Luksemburgu, która jest jednym z przedsiębiorców sprzedających na platformie Amazon.pl. Wątpliwości Prezesa Urzędu wzbudziły praktyki dotyczące wprowadzania w błąd co do momentu zawarcia umowy sprzedaży, dostępności produktów, terminów dostaw i uprawnień konsumentów dotyczących usługi „Gwarancja Dostawy”. Do Urzędu wpływały sygnały wskazujące na nieprawidłowości w świadczeniu usług w ramach serwisu.

UOKiK uznał, że Amazon EU SARL naruszył zbiorowe interesy konsumentów. Spółka musi opublikować decyzję na swojej stronie i w swoich mediach społecznościowych. Decyzja nie jest prawomocna, spółka ma możliwość złożenia odwołania do sądu.

Komentarze

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej
Rozumiem