Wydanie 30 z dnia 29 lipca 2009 r. (2009-07-29)

PKP Intercity chce zlikwidować wszystkie połączenia kolejowe do Zamościa

ZAMOŚĆ BEZ KOLEI?

Przez Zamość przejeżdżają cztery pociągi. Jeśli PKP Intercity, jedyny przewoźnik obsługujący tu ruch osobowy, zrealizuje swoje plany, od 1 września br. ruch na stacji zamrze.  

- To konkurencja wykradła i wstawiła do Internetu nasz projekt - mówi mocno niezadowolony z tego faktu rzecznik PKP Intercity Paweł Ney. Chodzi o plan cięć antykryzysowych, który wyciekł z firmy i został upubliczniony. Zakłada m.in. likwidację 40 pociągów należących do firmy, w tym 4 jeżdżących po Zamojszczyźnie.

 

Chodzi o pociągi relacji Zamość - Rejowiec, Zamość - Dębica, Zamość - Rzeszów i Lublin - Bełżec. Ney przyznaje, że likwidację tych połączeń PKP Intercity faktycznie rozważa. - Jednak decyzji jeszcze nie podjęto - zastrzega. Ta ma zapaść prawdopodobnie w najbliższym tygodniu.

Firma ma zamiar rozmawiać z urzędem marszałkowskim, by ten dofinansował nierentowne linie. Ile PKP Intercity traci na tych kursach, Ney nie podał, zasłaniając się tajemnica handlową.

MaMaz

To jedynie część artykułu. Kompletny artykuł przeczytasz w obecnym wydaniu Tygodnika Zamojskiego. Zapraszamy do punktów sprzedaży


Komentarze

Kolo k 2010-11-19  14:41

Z tego co wiem to kolej wraca Hetman znowu pojedzie od następnego roku tylko tym razem już nie przez Rzeszów ale o Wrocławia tak jak to było

a 2010-03-24  13:29

ODWOŁAJCIE WŁADZE SAMORZADU WOJEWÓDZTWA i MIAST gdzie sa problemy z komunikacją. TO WASZE PRAWO. I to JUZ nie ma czasu juz na gadanie !!! Sytuacja ekonomiczna jest trudna - to prawda. Ale zarzad Województqwa jest po to aby takie problemy rozwiazywac. Sciana wschodnia dostała najmniej z uE bo nie było projektów. a pieniadze na transport i wyrównywanie dysproporcji biorą bogatsi.

Kirdan 2009-08-11  11:15

Smutna rzeczywistość. Współczuję mieszkańcom Zamojszczyzny, tym bardziej że w Wielkopolsce (skąd piszę), w Pomorskiem, na Dolnym Śląsku następuje stopniowe przywracanie dawno zamkniętych połączeń. Przede wszystkim samorządy przestały się bać PKP. Jak PKP jęczy o cięciach - organizuje się przetarg. Tak postąpiono w Pomorskiem, gdzie na kilku liniach PKP została wyparta przez prywatną Arrivę. Przestraszone bubki z PKP od razu obniżyli żądania dotacji na pozostałe linie w regionie.
Niestety tu u Was widać, że degradacja kolei po cichu podoba się i PKP i władzom i - co naturalne - busiarskiemu lobby. Jeśli ten układ będzie trwały to ciemno widzę los kolei w Waszym regionie, nawet jeśli te 4 pociągi tym razem jakimś cudem uda się utrzymać.

kolejarz 2009-08-01  08:55

Projekt zagospodarowania przestrzennego miasta Zamościa na najbliższe lata wyraźnie zakłada likwidację torów w Zamościu. Pomysł prezydenta Zamoyskiego, a Zamoyscy od zawsze nie chcieli kolei na Zamojszczyźnie i teraz są tego skutki. Widać, że Zamojszczyzna za rządów Zamoyskich nie zyskała nic, jest to zabita dechami dziura. O czym to świadczy?? O tym, że historyczni gospodarze tych ziem, czyli ród Zamoyskich, tak się znał i zna na rządzeniu i gospodarowaniu, że aż wstyd. Jednym słowem Zamoyscy dali d... żal
Jednym z takich durnowatych pomysłów, jakimi szczyci się kolej, jest takie oto działanie, bardzo często stosowane na Zamojszczyźnie. Na danej linii niespodziewanie wprowadza się jakiś pociąg w nieprzemyślany sposób układając mu rozkład jazdy. Kursowanie tego pociągu wprowadza się w wielkiej tajemnicy przed pasażerami, tak, by nikt o tym nie wiedział. Następnie kilka dni później, w pociągu pojawiają się kontrolerzy, którzy robią badanie rentowności tego kursu, liczą pasażerów itp. Ale siłą rzeczy pasażer o tym pociągu nie wie. Więc "inteligentni" d***e z komisji badającej ów pociąg piszą protokół, w którym uzasadniają jego nierentowność i w rezultacie zawieszają jego kursowanie.
W tym przypadku władze samorządowe bezkrytycznie przyjmują te protokoły i godzą z nimi, nie wiedząc kompletnie nic o podstępie jaki został tu zastosowany, a pomysłodawców tego typu działań należy nazwać bez cenzury - d***ami, bo inaczej chyba nazwać nie można. I to jest zamojska rzeczywistość moi drodzy.

A wystarczy, by pociąg jadący z Wrocławia do Zamościa przez Rzeszów, Horyniec, Bełżec, wyjeżdżał z Bełżca około godz. 5 rano, był skomunikowany z pociągiem "Hetman" w Zwierzyńcu i rannym pociągiem z Zamościa do Bydgoszczy i obłożenie linii pasażerami będzie, bo każdemu taki układ pasował. Zresztą kiedyś tak było i się sprawdziło, ale jacyś durnie musieli to rozwalić.

andrzej 2009-07-31  20:28

JEST WSZYSTKO PIEKNIE ! TYLKO TA PSEUDO SPOLECZKA O TAK SWIATOWEJ NAZWIE INTER CITY MUSI COS ZROBIC DLA PASAZEROW!!!! JAK MOZNA KILKA GDZ W OBDRAPANYCH WAGONACH PRZEWOZIC LUDZ?? JA MIESZKAM POZA POLSKA 25 LAT,JAK MAM POL DNIA SPEDZIC W TAKIM POCIAGU CO TO RAZ JEDZIE DO PRZODU ,NASTEPNIE SIE COFA ,A WRESZCIE ZMIANA LOKOMOTYWY,TO SZLAG CZLOWIEKA TRAFIA!!! DLATEGO ZA KAZDYM RAZEM KORZYSTAM EWENTUALNIE Z PKP DO LUBLINA ,A DALEJ PKS ,LUB PRYWATNA KOMUNIKACJA!! ROZKLAD JAZDY MUSZA UKLADAC LUDZIE Z NAJACY SIE ,MIEC OLEJ W GLOWIE, A NIE Z KLUCZA PARTYJNEGO LUB RODZINNEGO!!! WYSTARCZY POJEZDZIC TROCHE ZEBY WIEDZIEC KIEDY SA GDZ SZCZYTU,BUSIKI ZAPCHANE ,TE PARE AUTOBUSOW TEZ ,A POCIAG PUSTY!!!! DLACZEGO?? PONIEWAZ NIKT NIE ZADAL SOBIE ODROBINY MYSLENIA .PO WTORE NIKT NIE CHCE JECHAC 8 GDZ DO WARSZAWY !!!

marian 2009-07-30  21:07

Otwarty list protestacyjny

Z ogromnym rozczarowaniem i smutkiem przyjęliśmy informację o tym, że przewoźnik kolejowy PKP Inter City od 1 września zamierza zlikwidować wszystkie pociągu dalekobieżne kursujące przez Roztocze. Jest to ogromny cios w rozwój turystyki i gospodarki naszego regionu. Odebranie turystom możliwości dotarcia koleją do takich miejscowości jak Zamość, Zwierzyniec, Susiec, Bełżec i Horyniec-Zdrój spowoduje spadek zainteresowania tą przepiękna częścią Polski. Straci na tym cała gospodarka regionu, który nie ma innej większej alternatywy jak tylko rozwój turystyki przyjazdowej.

Od wielu lat połączenia kolejowe m.in. z Warszawą, Krakowem i Wrocławiem stanowiły znakomitą alternatywę dla zatłoczonych dróg, które i tak nie w naszym regionie pozostawiają wiele do życzenia. Koleją mogły podróżować osoby wraz z rowerami, dzięki specjalnie przystosowanym do tego rodzaju transportu wagonom. Również grupy zorganizowane: obozy, kolonie i wycieczki w wygodny sposób mogły dotrzeć na Roztocze wprost z centrów wielkich miast. Z likwidowanych połączeń korzystały także osoby niepełnosprawne dla których komfort podróży koleją jest nieporównywalnie większy niż komunikacją samochodową. Proponowane zastąpienie połączeń kolejowych autobusami według nas nie rozwiąże problemu i nie będzie stanowić znaczącej alternatywy. Uważamy, że przy odpowiednim dostosowaniu rozkładów jazdy, przygotowaniu odpowiedniego taboru, promocji połączeń na Roztoczu i wsparciu samorządów wszystkich szczebli przewozy kolejowe mogą być finansowo opłacalne.

Transport kolejowy nie może być traktowany jako czysto komercyjne przedsięwzięcie. Kolej pełniła i pełni ważna rolę społeczną, pobudzającą gospodarkę regionów i jej obecność przyczynia się do wyrównywania dysproporcji w rozwoju naszego kraju. Odebranie transportu kolejowego tej najpiękniejszej części województwa lubelskiego to naszym zdaniem ogromny krok wstecz, na który nasz biedny region nie może sobie pozwolić.

Zwracamy się z apelem do wszystkich, którym na sercu leży rozwój naszego regionu do poparcia i przyłączenie się do protestu. Wspólny, głośny sprzeciw samorządów, przedsiębiorców, mediów i zwykłych mieszkańców niech będzie sygnałem, że nie pozwalamy skazywać naszego Roztocza na zacofanie i zapomnienie.

Lokalna Organizacja Turystyczna

mieszkaniec Biłgo 2009-07-30  18:36

Macie zupełna racje :P

kkkk 2009-07-30  00:38

Ney niech się więcej już nie wypowiada na temat kolei i lepiej by dla niego było, gdyby zrezygnował z funkcji rzecznika IC. Ten człowiek nie dość, że siebie kompromituje to i jeszcze swoją spółeczkę. Najpierw twierdził, że konkurencja jest zła, teraz wymyśla jakieś bzdury, że konkurencja wykradła plany likwidacji pociągów i, że Hetmanem jeżdżą ludzie w relacji regionalnej. Żenada totalna!

marian 2009-07-29  12:51

To, co od jakiegoś czasu robią z zamojską koleją jej władze, służy wbijaniu przysłowiowego gwoździa do trumny. Chodzi o rozkłady jazdy, które układane są w sposób durny. Siłą rzeczy pociągi wożą powietrze, potem wmawia się ludziom, że dana linia jest nierentowna, po czym się ją zamyka.
To co obecnie robią z koleją na Zamojszczyźnie jej władze, trochę smuci. Decyzja InterCity przypieczętowała trwającą od 1989 powolną degradację kolei na Zamojszczyźnie. w tym przypadku mamy klasyczny przykład jak polityka kreuje ekonomię, a potem mówi się, że ekonomicznie utrzymywanie tych połączeń nie ma sensu. Jest to klasyczne robienie ludzi w balona... Ciekawe jaki dyrektor po Tracichlebie i prezydencie Zamoyskim, który nie przepada za koleją, wpadł na podobny pomysł i myśli, że dobrym sposobem na zrobienie majątku jest rozwalenie kolei

były mieszkaniec 2009-07-29  07:52

Pan rzecznik jest źle poinformowany i widać dno przemian na PKP.
POCIĄGI RELACJI REJOWIEC TO POŁĄCZENIE Z WARSZAWĄ a inne
to WROCŁAW ,KATOWICE , KRAKÓW. Są to połączenia wagonami
bezpośrednimi .Zamość cofa się do roku 1914 kiedy marzono ....
o połączeniu kolejowym z ŚWIATEM.

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej
Rozumiem