W ub. roku Polacy wydali na alkohol niemal 40 mld zł
ZA KOŁNIERZ NIE WYLEWAMY
Firma Nielsen przeanalizowała polski rynek produktów spożywczych i chemicznych (FMCG), kupowanych często i po względnie niskich cenach. Okazało się, że choć miniony rok ze względu na pandemię koronawirusa był trudny, to jednak ten sektor biznesowy nie ma powodów do narzekań. Rynek FMCG łącznie wzrósł do kwoty 198,2 mld zł, czyli o 4,8 proc.
Gotujemy i pieczemy
Posiłki zamiast w szkołach czy miejscach pracy jedliśmy częściej w domu. Dlatego kupowaliśmy więcej produktów do gotowania i pieczenia. Koszyk z zakupami spożywczymi wzrósł o 5,7 proc. Najwięcej, bo o 11 proc., wzrosły nasze wydatki na produkty suche. Zdecydowanie częściej kupowaliśmy mąkę – jej sprzedaż wzrosła aż o 27 proc. Chętniej też sięgaliśmy po inne produkty m.in. olej – wzrost sprzedaży o ponad 15 proc., mleko i ser żółty – po 14 proc. i przeciery pomidorowe – o 16 proc.
mp
To jedynie część artykułu. Kompletny artykuł przeczytasz w obecnym wydaniu Tygodnika Zamojskiego. Zapraszamy do punktów sprzedaży, lub do zakupu e-wydania (tylko 2.5 zł).