Wydanie nr 6 z 2021 r. (2021-02-10)

W ub. roku Polacy wydali na alkohol niemal 40 mld zł

ZA KOŁNIERZ NIE WYLEWAMY

ZA KOŁNIERZ NIE WYLEWAMY
Rys. Jerzy Lipiec
Chętnie sięgamy po trunki, ich sprzedaż w ub. roku wzrosła. W 2020 r. na napoje alkoholowe wydaliśmy prawie 40 mld zł. Okazuje się, że spadła sprzedaż piwa (o 1,6 proc.). Coraz częściej wybieramy inne alkohole niż wódka.

Firma Nielsen przeanalizowała polski rynek produktów spożywczych i chemicznych (FMCG), kupowanych często i po względnie niskich cenach. Okazało się, że choć miniony rok ze względu na pandemię koronawirusa był trudny, to jednak ten sektor biznesowy nie ma powodów do narzekań. Rynek FMCG łącznie wzrósł do kwoty 198,2 mld zł, czyli o 4,8 proc. 

Gotujemy i pieczemy 

Posiłki zamiast w szkołach czy miejscach pracy jedliśmy częściej w domu. Dlatego kupowaliśmy więcej produktów do gotowania i pieczenia. Koszyk z zakupami spożywczymi wzrósł o 5,7 proc. Najwięcej, bo o 11 proc., wzrosły nasze wydatki na produkty suche. Zdecydowanie częściej kupowaliśmy mąkę – jej sprzedaż wzrosła aż o 27 proc. Chętniej też sięgaliśmy po inne produkty m.in. olej – wzrost sprzedaży o ponad 15 proc., mleko i ser żółty – po 14 proc. i przeciery pomidorowe – o 16 proc.  

mp

To jedynie część artykułu. Kompletny artykuł przeczytasz w obecnym wydaniu Tygodnika Zamojskiego. Zapraszamy do punktów sprzedaży, lub do zakupu e-wydania (tylko 2.5 zł).


Komentarze

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej
Rozumiem