Wydanie 14/2006 (2006-04-05)

WOLIMY UŻYWANE

W 2005 roku tylko 8 proc. dorosłych Polaków kupiło samochód. Z tej grupy zdecydowana większość (96 proc.) nabyła używane auto. Jedynie 4 proc. respondentów kupiło samochód fabrycznie nowy.

Tak wynika z badania, przeprowadzonego przez TNS OBOP w lutym tego roku.
Zakup samochodu w ciągu ubiegłego roku częściej deklarowali: mężczyźni (10 proc.), osoby w wieku 18-29 lat (11 proc.) oraz 30-39 lat (14 proc.), a także oceniające swoją sytuację materialną jako średnią (10 proc.). Na nabycie auta w 2005 roku zdecydowało się 7 proc. kobiet.
Najczęstszą formą zakupu samochodów używanych w 2005 roku był import prywatny, tzn. auto zostało sprowadzone przez respondenta lub kogoś z jego rodziny bądź znajomych. Taki sposób wymieniła ponad jedna trzecia (34 proc.) spośród tych respondentów, którzy dokonali zakupu.
kk

 

To jedynie część artykułu. Kompletny artykuł przeczytasz w obecnym wydaniu Tygodnika Zamojskiego. Zapraszamy do punktów sprzedaży


Komentarze

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej
Rozumiem