Wydanie 17 z dnia 23 kwietnia 2008 r. (2008-04-23)

Rozmowa tygodnia

MIASTO SIĘ PROMUJE

z Marcinem Zamoyskim, prezydentem Zamościa    

- Samorząd wykorzystuje coraz więcej form promocji miasta. Niedawno w warszawskim Hotelu „Gromada" odbyła się konferencja prasowa dla dziennikarzy podróżników, poświęcona Zamościowi...

- Przybyło na nią około 100 dziennikarzy, zrzeszonych i współpracujących ze Stowarzyszeniem Dziennikarzy Podróżników „Globtroter". Podczas spotkania zaprezentowaliśmy najważniejsze wydarzenia kulturalne, które latem odbędą się w Zamościu. Nie zabrakło również informacji o historycznym dziedzictwie i turystycznych atrakcjach Hetmańskiego Grodu. Za pośrednictwem tych dziennikarzy chcemy dotrzeć do osób, które jeszcze nie były w naszym mieście.

 

- Na początku czerwca, w Warszawie i Krakowie ruszy też promująca Zamość kampania billboardowa. Co konkretnie znajdzie się na tych tablicach?

 

- Po raz pierwszy wykorzystamy taką formę promocji. Kampania potrwa dwa tygodnie. Na dwustu siedemdziesięciu billboardach będziemy promować nasze najnowsze wydarzenie kulturalne - Festiwal Kultury Włoskiej „ARTE, CULTURA, MUSICAE...". Koszt kampanii szacowany jest na ok. 100 tysięcy złotych.

 

 - A co z promocją miasta za granicą?

 - Turyści zagraniczni stanowią około trzynastu proc. wszystkich odwiedzających Zamość. Ich liczba się zwiększa. Miasto promuje się za granicą, uczestnicząc w targach turystycznych, np. w Madrycie, Berlinie i Kijowie. Współpracujemy również z naszymi miastami partnerskimi w zakresie wzajemnej promocji miast.

Rozmawiała Magdalena Wójtowicz

To jedynie część artykułu. Kompletny artykuł przeczytasz w obecnym wydaniu Tygodnika Zamojskiego. Zapraszamy do punktów sprzedaży


Komentarze

Gdańszczanin 2008-04-24  18:00

Bardzo skromna strategia miasta w dziedzinie promocji. Jestem zdziwiony tym minimalizmem. Ja sam przekonałem do odwiedzenia Zamościa ok. 40 osób. ak ma dużo racji.

ak 2008-04-22  20:07

Pomysł bardzo dobry , strategia nie . Zamiast 270 billboardów przez 2 tygodnie powinno być kilkanaście przez cały sezon i w najlepszych miejscach . Np. jeden videobillboard na teatrze Bagatela w Krakowie może zauważyć nawet kilka spośród 8mln. mieszkańców i turystów także zagranicznych odwiedzających to miasto.

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej
Rozumiem