Rozmowa tygodnia
MIASTO SIĘ PROMUJE
- Samorząd wykorzystuje coraz więcej form promocji miasta. Niedawno w warszawskim Hotelu „Gromada" odbyła się konferencja prasowa dla dziennikarzy podróżników, poświęcona Zamościowi...
- Przybyło na nią około 100 dziennikarzy, zrzeszonych i współpracujących ze Stowarzyszeniem Dziennikarzy Podróżników „Globtroter". Podczas spotkania zaprezentowaliśmy najważniejsze wydarzenia kulturalne, które latem odbędą się w Zamościu. Nie zabrakło również informacji o historycznym dziedzictwie i turystycznych atrakcjach Hetmańskiego Grodu. Za pośrednictwem tych dziennikarzy chcemy dotrzeć do osób, które jeszcze nie były w naszym mieście.
- Na początku czerwca, w Warszawie i Krakowie ruszy też promująca Zamość kampania billboardowa. Co konkretnie znajdzie się na tych tablicach?
- Po raz pierwszy wykorzystamy taką formę promocji. Kampania potrwa dwa tygodnie. Na dwustu siedemdziesięciu billboardach będziemy promować nasze najnowsze wydarzenie kulturalne - Festiwal Kultury Włoskiej „ARTE, CULTURA, MUSICAE...". Koszt kampanii szacowany jest na ok. 100 tysięcy złotych.
- A co z promocją miasta za granicą?
- Turyści zagraniczni stanowią około trzynastu proc. wszystkich odwiedzających Zamość. Ich liczba się zwiększa. Miasto promuje się za granicą, uczestnicząc w targach turystycznych, np. w Madrycie, Berlinie i Kijowie. Współpracujemy również z naszymi miastami partnerskimi w zakresie wzajemnej promocji miast.
Rozmawiała Magdalena Wójtowicz
To jedynie część artykułu. Kompletny artykuł przeczytasz w obecnym wydaniu Tygodnika Zamojskiego. Zapraszamy do punktów sprzedaży
Komentarze
Bardzo skromna strategia miasta w dziedzinie promocji. Jestem zdziwiony tym minimalizmem. Ja sam przekonałem do odwiedzenia Zamościa ok. 40 osób. ak ma dużo racji.
Pomysł bardzo dobry , strategia nie . Zamiast 270 billboardów przez 2 tygodnie powinno być kilkanaście przez cały sezon i w najlepszych miejscach . Np. jeden videobillboard na teatrze Bagatela w Krakowie może zauważyć nawet kilka spośród 8mln. mieszkańców i turystów także zagranicznych odwiedzających to miasto.