• 924.jpg
Wydanie 9 z dnia 27 lutego 2008 r. (2008-02-27)

Rozmowa tygodnia

FERIE W LISTOPADZIE?

z Janiną Jakubowską z Dolnośląskiego Kuratorium Oświaty we Wrocławiu  

- Dolnośląscy nauczyciele przygotowują propozycje nowego kalendarza roku szkolnego. Czy obecny jest zły?

- Ma wady, stąd pomysł korekty. Propozycje zmian zgłosili dyrektorzy dolnośląskich szkół na spotkaniu z minister edukacji Katarzyną Hall. Pani minister zainteresowała się pomysłem, poprosiła o przygotowanie propozycji nowego kalendarza. Pracuje nad nim zespół pod kierunkiem kurator Beaty Pawłowicz. Pod koniec marca gotowy projekt powinien trafić do MEN.

- Skąd taki pomysł?

- Z kłopotów pojawiających się w szkołach w czasie wszelkich egzaminów. Najgorzej jest w okresie matur, kiedy spora grupa nauczycieli musi jednocześnie uczyć młodsze klasy i egzaminować maturzystów. Nauczyciele od kilku lat zgłaszają, że proces dydaktyczny w tym czasie jest mocno zaburzony. To miesiąc wyrwany z życia szkoły. Wielu uczniów młodszych klas, wiedząc o organizowanych w tym czasie maturach, zastępstwach, nie pojawia się na lekcjach. Dla dyrektorów to bardzo poważny problem organizacyjny.

- Jakie są propozycje?

- Dyrektorzy zaproponowali częstsze przerwy w nauce, nawet kosztem krótszych wakacji letnich.

- Czyli...

- Egzamin gimnazjalny, sprawdzian po szóstej klasie oraz matury mogłyby być przeprowadzone w kwietniu. W tym czasie pozostałe klasy miałyby ferie wiosenne. Inne zmiany to przerwa jesienią. Pierwsza przerwa w nauce to tydzień ferii na przełomie października i listopada, potem w lutym byłyby ferie zimowe, jak do tej pory, czyli z podziałem na województwa. Rok szkolny kończyłby się po 18 czerwca, ale zaczynał 18 sierpnia. Te pomysły wymagają jeszcze konsultacji np. wśród nauczycieli, rodziców, uczniów.

Rozmawiała Jadwiga Hereta

To jedynie część artykułu. Kompletny artykuł przeczytasz w obecnym wydaniu Tygodnika Zamojskiego. Zapraszamy do punktów sprzedaży


Komentarze

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej
Rozumiem