Wydanie nr 50-51 z 2015 r. (wydanie świąteczne) (2015-12-16)

GM. GRABOWIEC: W Ornatowicach znaleziono zwłoki noworodka

Sekcja zwłok ma wykazać, czy doszło do poronienia, czy też dziecko urodziło się martwe. W Ornatowicach (gm. Grabowiec) znaleziono zwłoki noworodka.

Informacja o kobiecie, która jeszcze niedawno była w ciąży, a już nie jest, natomiast nie ma też dziecka, dotarła do policji w poniedziałek. Funkcjonariusze zatrzymali matkę i ojca. Rozpoczęli poszukiwania noworodka. Zwłoki maleństwa odnaleziono we wtorek.

Sprawę prowadzi Prokuratura Rejonowa w Hrubieszowie. Na jej zlecenie zostanie wykonana sekcja zwłok, której wyniki mają wskazać, czy dziecko urodziło się żywe.

Komentarze

też stąd 2016-02-16  07:38

do Arczi

Masz rację. Tylko, czy aby na pewno likwidacja liceum to nie jest pewnik. Podobno procedury likwidacji nie da się cofnąć. I po co było budować taki moloch w centrum Grabowca skoro nie będzie miał się kto tam uczyć. Po co było się szczycić nowym skrzydłem szkoły, nową halą sportową? Nie można by było utworzyć klasy o profilu np. wojskowym, teraz to takie popularne.

wed 2016-01-20  01:56

popatrzcie jak rozwijaja się gminy powiatu hrubieszowskiego, Dołhobyczow, Mircze, Horodło,Werbkowice,Uchanie to perełki w porownaniu do Grabowca, zaopraszam na wycieczkę i wyciągniecie odpowiednich wnioskow

Arczi 2016-01-18  22:41

Ludzie wy chyba czegoś nie rozumiecie co nie?
Po pierwsze, dlaczego gmina grabowiec w powiecie zamojskim a prokuratura w hrubieszowie? Otóż taki jest podział, gdyż pomimo powiatu zamojskiego zarówno Grabowiec jak i Miaczyn podlegają pod Sąd Rejonowy w Hrubieszowie i Prokuraturę Rejonową w Hrubieszowie ot co, nic wielkiego, tak jest w każdym powiecie :D
Po drugie, przejście gminy Grabowiec z powiatu zamojskiego do hrubieszowskiego czy chełmskiego jest jak najbardziej możliwe. Pytanie tylko po co? Złe drogi? No fakt, ale to proszę mieć pretensję do radnych powiatu, w Grabowcu była szansa dostać dwóch radnych, jeden niestety już jest kolejną kadencję i nic nie robi dla gminy, drugiemu zabrakło dosłownie kilku głosów i znowu mielibyśmy dwóch radnych. Ale nie ludzie pozgłaszali swoje kandydatury i zamiast skupić się na głosach dla dwóch trzech osób to głosy rozbito na 7 osób. Gratulacje z dwóch radnych zrobił się jeden i to ze skomoroch... Inna sprawa, kiedy w Grabowcu było dwóch radnych to i były dobre drogi i była kasa dla gminy. Po prostu trzeba wybierać dobrych radnych i to potrzeba ich dwóch, a nie jednego, któremu się nic już nie chce.
Trzecia sprawa to likwidacja gminy. Nie wiem co brały osoby, które to pisały, ale ja też to chce :D A tak na poważnie, nie ma mowy o takim rozwiązaniu. Po pierwsze to nie działa w ten sposób, po drugie są gminy i funkcjonują a także będą dalej funkcjonować, które bardzo się wyludniły, a ich łączna liczba ludności spadła poniżej tysiąca mieszkańców. Dlatego proszę nie siać takich niedorzecznych informacji, gmina funkcjonuje i będzie funkcjonować.
Czwarta sprawa, posterunek policji w Grabowcu. Fakt zlikwidowany (za kadencji PO/PSL), ale jak powiedział minister MSWiA - wszystkie posterunki policji zlikwidowane za rządów PO/PSL zostaną przywrócone. To daje nadzieję, że do Grabowca wraca Policja.
Pięć - likwidacja liceum nie jest przesądzona. Sprzeciwił się kurator oświaty, sprzeciwiają się nauczyciele i przede wszystkim my mieszkańcy. W dodatku za kilka miesięcy Rada Gminy straci uprawnienia do likwidacji szkół (taki jest projekt nowej ustawy rządu PiS), dodatkowo mają być dodatkowe subwencje z budżetu skarbu państwa na takie szkoły.
Sześć - bank? To instytucja prywatna, jej sprawa co zrobi. Wszakże w Grabowcu jest pełnoprawny oddział banku spółdzielczego, a na przykład w miączynie jedynie punkt bankowy... Ale jak mówię, to instytucja niezależna od gminy.
Siedem - grabowiec od zawsze w powiecie hrubieszowskim? Wolne żarty. Grabowiec był drugim miastem województwa... i stolicą powiatu grabowieckiego, w którego obręb wchodził nawet stary zamość... Bzdurą jest, że ciągle był hrubieszów.

kika 2016-01-16  17:28

o,nie chcieli 500 zl?

xvii 2016-01-12  00:44

Do ludzi oczerniających całą wieś: dlaczego zrzucacie odium na wszystkich jej mieszkańców, gdzie ci od razu zareagowali, gdy zobaczyli, że stało się coś złego, a nie udawali, że nic nie wiedzą i nic nie widzą? To po pierwsze, a po drugie, już pro forma, ludzie ci wprowadzili się do wsi kilka lat temu, kupując pewną posesję, nie są jej "rdzennymi" mieszkańcami.
A to, że w Ornatowicach jest wielu porządnych ludzi, którzy się angażują w życie gminy i parafii po prostu jest dla wielu niewygodne. Typowe polactwo i zawiść na każdym kroku...

jasnowidz 2016-01-07  09:14

Widzę!

do prawnika 2016-01-03  13:11

To może najwyższy czas to wreszcie zmienić. Zamość to nie Warszawa, nic nie stoi na przeszkodzie by właściwość miejscowa sądów i prokuratur pokrywała się z podziałem adaministracyjnym. Obecnie jest chaos, zbędne koszty. Tacy policjanci z Grabowca czy Miączyna współpracują z prokuraturą hrubieszowską czy sądem w Hrubieszowie a formalnie podlegają pod KMP Zamość. To samo z dokumentami czy urzędami. Potrzebny jest nieraz jakiś dokument, trzeba jechać do urzędu do Zamościa a sprawę rozstrzyga sąd w Hrubieszowie. Na Zamojszczyźnie podział na sądy i prokuratury powinien się pokrywać z podziałem na powiaty...

KODowiec 2016-01-02  23:26

Pięćset złotych w plecy.

prawnik 2015-12-29  01:37

Problematyka związana z właściwością miejscową prokuratur uregulowana jest w Rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 25 marca 2010 roku w sprawie utworzenia prokuratur apelacyjnych, okręgowych i rejonowych oraz ustalenia ich siedzib i obszarów właściwości. Podobne rozporządzenie istnieje w przypadku sądów. Jak sama nazwa wskazuje sąd i prokuratura są "rejonowe" a nie "powiatowe". Obszar rejonu prokuratury bądź sądu nie musi się pokrywać z obszarem powiatu. Szczególnie jest to widoczne w dużych miastach, gdzie działa nieraz po kilka sądów lub prokuratur. W takiej Warszawie na przykład każda dzielnica ma swój sąd i swoją prokuraturę, w Lublinie są trzy prokuratury rejonowe - Lublin-Północ, Lublin-Południe (dla miasta Lublina) i Prokuratura Rejonowa w Lublinie dla powiatu ziemskiego. Są też powiaty jak powiat parczewski czy łęczyński, gdzie nie ma sądu rejonowego, a sprawy z tych powiatów są załatwiane przez ościenne sądy. Sąd i prokuratura w Zamościu obsługują powiat zamojski (z wyjątkiem gmin Grabowiec, Miączyn i Komarów-Osada) oraz gminy powiatu krasnostawskiego, które przed 1999 rokiem wchodziły w skład województwa zamojskiego. Z kolei sąd i prokuratura w Krasnymstawie obsługują pozostałe gminy powiatu krasnostawskiego,które przed 1999 rokiem były w województwie chełmskim oraz niektóre gminy obecnego powiatu chełmskiego (Wojsławice, Leśniowice, Rejowiec, Rejowiec Fabryczny). Ponadto przed 1999 rokiem istniały Sądy Wojewódzkie i Prokuratury Wojewódzkie zastąpione Sądami Okręgowymi oraz Prokuraturami Okręgowymi. Niektóre Sądy Wojewódzkie jak np.ten w Chełmie zostały zlikwidowane, a jego obszar podzielono pomiędzy Sąd Okręgowy w Zamościu i Lublinie (Zamość otrzymał Krasnystaw a Lublin Włodawę i Chełm). Obecnie w Zamościu istnieje Sąd Okręgowy i Prokuratura Okręgowa obejmujące właściwość sądów i prokuratur w Zamościu, Biłgoraju, Tomaszowie Lubelskim, Hrubieszowie oraz Krasnymstawie i Janowie Lubelskim.

z gminy Grabowiec 2015-12-28  22:21

No może, prawie zawsze bo sam był przez ponad 400 lat powiatem a w powiecie hrubieszowskim był około 150 lat. Ale powinien do niego wrócić właśnie na tej zasadzie sprawiedliwości dziejowej. Nie wiem czym kierowały się ówczesne władze żeby być w powiecie zamojskim. Teraz widać zamiast rozwoju upadek.

do juja 2015-12-28  22:09

Nie zawsze. W latach 1368-1774 Grabowiec był stolicą powiatu. Warto o tym pamiętać.

mieszkaniec 2015-12-28  18:26

Do zochy. Zgadzam się z tym twierdzeniem. Brawo. A do lubelaka z Grabowca, nie mówię, że czekają z otwartymi ramionami, fakt też, że powiat hrubieszowski jest zPSLowany, ale coś trzeba zrobić by zatrzymać ten upadek i skąd wiesz, że się w Hrubieszowie nic nie dzieje? Więcej się dzieje niż w tym Grabowcu. Mam nadzieję, że do końca kadencji jeszcze będzie istnieć Gmina i wybiorą lepsze władze.

jujo 2015-12-28  18:17

Grabowiec od zawsze był w powiecie hrubieszowskim. Teraz powinien wraz z Miączynem z pow. zamojskiego oraz Dubienką i Białopolem z pow. chełmskiego wrócić do Hrubieszowa. Na zasadzie sprawidliwości dziejowej. Aha, jeszcze jedno. 100 lat temu przed I wojną św. Hrubieszów był większy od Zamościa...

Lioo 2015-12-28  15:33

To jest właśnie chore w polskim systemie prawnym... Brak rejonizacji prokuratur, sądów.
Prokuratura ze Szczecina bada sprawę jazdy po pijaku rowerzysty z Ustrzyk Dolnych. Sąd rejonowy w Tomaszowie Lubelskim podważa decyzje Sądu Najwyższego...
Jaki kraj, takie prawo. Jakie prawo, taki kraj...

lubelak z Grabowca 2015-12-28  14:14

Taa... A w Hrubieszowie na was czekają. Chyba urzędnicy ze Starostwa, którzy się boją, że powiat im zlikwidują (spadek liczby mieszkańców) i chcą w związku z tym mieć więcej zajęcia. W Hrubieszowie nic się nie dzieje! To miasteczko 4 albo 5 razy mniejsze niż Zamość, gdzie wszyscy się znają i bez znajmości i układów nic nie załatwisz (przynajmniej tak słyszałem). A inwestycje owszem mają miejsce ale w PSLowskich gminach (Dołhobyczów, Mircze) i w dużej mierze związane są z budową przejścia granicznego w Dołhobyczowie. Pojedźcie do sąsiednich Uchań i spytajcie czy tam tak chwalą sobie Hrubieszów i czy nie ma tam osób, które chciałyby się znaleźć np. w powiecie chełmskim.

Agronom 2015-12-28  11:09

Do redakcja TZ: A może chodzi o niezależność Prokuratury? Terytorialnie Panie Redaktorze.

mieszkaniec 2015-12-28  06:56

Do z Grabowca. Wiem, że nie o tym artykuł ale jak ktoś mówi już o urzędach to może czas podjąć temat nawet tutaj. A co takiego widzi się w Zamościu. Wszystko skierowane jest na Roztocze a wschodnia część powiatu pozostaje powiatem B. I to ma być równe traktowanie? Każdy widzi jaka jest droga do Miączyna z Grabowca. Po deszczu błoto, jeziora, dziury tuż za mostem na Górze Grabowiec i nie tylko. A jeśli chodzi o artykuł to w Ornatowicach sami święci i błogosławieni.

zocha 2015-12-27  21:25

nie o tym artykuł, ale ..... coś jest na rzeczy z tą upadającą gminą. nie macie szczęścia do władz, ale każdy ma władze na jakie zasługuje.

Paweł 2015-12-27  20:35

Hrubieszów to już całkowita bida z nędzą, Chełm słabo z Grabowcem skomunikowany, poza tym brak związków historycznych. Zmiana to także zbędne koszty, więc lepiej, że już jest jak jest.

mieszkaniec 2015-12-27  18:27

No to rozbierzmy Gminę Grabowiec na części i przyłączmy je do sąsiednich gmin i powiatów tam gdzie każdy uzna za stosowne gdzie będzie według niego najlepiej. Zakończmy działalność już i tak upadającej gminy. Chyba, że władze posłuchają apelu księdza proboszcza, który mówił że wszystko się likwiduje ( m.in. policję, pocztę niedługo liceum, może przyjdzie też czas na bank i Gminny Ośrodek Kultury), i pójdą po rozum do głowy i zatrzymają młodych na miejscu, dadzą im pracę i możliwość osobistego rozwoju a tym samym tej jakże pięknej gminie. To już zależy od władz: wsłuchanie się w głos mieszkańców lub jej zignorowanie jak to się czyni od wielu lat. Społeczność ma czuć się dobrze w swoim miejscu zamieszkania a nie narzekać.

z Grabowca 2015-12-27  14:43

Do zwolenników Hrubieszowa i Chełma. Po pierwsze nie o tym artykuł, po drugie Zamość to Zamość. To lepsza oświata, lepsza służba zdrowia, to centrum regionu...

TUCZĘPY 2015-12-27  14:04

JA BYM WOLAŁ DO CHEŁMA...

mieszkaniec 2015-12-27  08:27

Skoro mowa była o urzędach. To proponuję aby Gmina Grabowiec rozpoczęła działania na rzecz przejścia z powiatu zamojskiego do powiatu hrubieszowskiego.

Heh 2015-12-25  21:20

Takie życie a śmieje się z kogoś jak sama nielepsza

maniek 2015-12-25  12:56

Nie osądzajcie przynajmniej w tych dniach ,spójrzcie sami w lustro i co tam zobaczycie ?świętego ?.

tak 2015-12-25  07:10

ale hańba dla wsi!!! ornatowiaki uważają się za takich religijnych i uczciwych

życzliwy 2015-12-24  08:46

matkę wypuścili i już łazi po znajomych na różowo ubrana. skandal. takiej nic nie zrobią. ja bym się zapadł pod ziemie. ludziom bym się nie pokazał a tu olewka i to matka? powinna siedzieć i resztę dzieci powinni zabrać.

aga 2015-12-23  21:48

ludzie po co wam sądy DZIECKO nie żyje!!!

matka 2015-12-23  12:49

niech mi ktoś wytłumaczy jak można taki cud zakopać w stodole i żyć jak gdyby nigdy nic bo tego nie zrozumiem nigdy. a jakby nie znaleźli dziecka to co w wigilie przełamaliby się opłatkiem i życzyli wesołych świąt?

xxxy 2015-12-23  11:19

Ta gmina to kiedyś był powiat hrubieszowski i pomimo iż większość urzędów po wejsciu w skład powiatu zamojskiego automatycznie już była w Zamościu, to sąd zostałw Hrubieszowie.

redakcja TZ 2015-12-23  10:49

Do pytającego: Powinno być dużą i już jest. Poprawiono :) A co do pierwszej kwestii, to nie zawsze jest tak, że wszystkie gminy podlegają pod prokuratury ze "swoich" miast powiatowych. Np. sprawy z gminy Komarów-Osada prowadzi prokuratura tomaszowska. W tym przypadku sprawa przypada Hrubieszowowi.

pytający 2015-12-23  09:59

A czemu nie Prokuratura Rejonowa w Zamościu??? Wszak gmina Grabowiec to powiat zamojski. Swoją drogą to "prokuratura rejonowa w Hrubieszowie" (prokuratura rejonowa) nie powinno być wielką literą?

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej
Rozumiem