SUKCES: Twierdza Zamość najlepszym produktem turystycznym województwa
Konkurs zorganizowała Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna. Powołana przez nią kapituła uznała, że na pierwsze miejsce zasługuje właśnie Zamość.
Druga lokata przypadła Europejskiemu Festiwalowi Smaku, który organizowany jest w Lublinie przez Kresową Akademię Smaku. Trzecie miejsce zajęły zać Magiczne Ogrody - Rodzinny Park Tematyczny w Trzciankach koło Janowca nad Wisłą.
Nagrodę dla Zamościa odbierał we wtorek w Lublinie prezydent Andrzej Wnuk.
Została ona przyznana miastu za projekt „Zamość Miasto UNESCO, Pomnik Historii RP produktem turystycznym polskiej gospodarki", który był realizowany na przestrzeni sześciu ostatnich lat.
Jako jedyny w Polsce i jeden z niewielu w Europie, doprowadził do odbudowy sylwety ufortyfikowanego miasta renesansowego (mimo kilkukrotnych modernizacji umocnień - XIX-wieczna twierdza nadal zachowała cechy XVI/XVII-wiecznego miasta warownego).
Przedsięwzięcie to stanowiło zwieńczenie renowacji Twierdzy Zamość, która może teraz prezentować się jako: kurtyny murów udostępnione do zwiedzania, kazamaty będące miejscem wystaw, piesze i rowerowe trasy turystyczne wzdłuż murów Twierdzy, muzea i tereny zielone.
Zwycięstwo w konkursie na najlepszy produkt turystyczny województwa oznacza przejście do etapu ogólnopolskiego, który koordynuje Polska Organizacja Turystyczna.
Rozstrzygnięcie XIII edycji nastąpi 16 października, podczas targów Tour Salon w Poznaniu.
Nagrodą główną jest kampania promocyjna o wartości 700 tys. zł.