Wydanie nr 33 z 2015 r. (2015-08-19)

Przybywa uzdrowień w Radecznicy. W najbliższy poniedziałek ogłoszony zostanie kolejny cud, pierwszy w bazylice

ŚW. ANTONI ZNOWU UZDROWIŁ

Nowotwór – lekarze postawili diagnozę. Dla 20-letniego Bartka i jego rodziców zabrzmiała jak wyrok. Rodzina nie poddała się, modliła się o cud do świętego Antoniego. Wierzą, że ich wysłuchał. Teraz o cudownym uzdrowieniu opowiedzą w radecznickim sanktuarium, w obecności pielgrzymów i abp. Celestino Migliore, nuncjusza apostolskiego w Polsce.

Bazylika w Radecznicy (decyzją papieża Franciszka jest nią od 4 lipca) to miejsce szczególne. Przed łaskami słynącym obrazem św. Antoniego rodziny ciężko chorych modlą się o uzdrowienie bliskich. Wierni opowiadają o szczególnych łaskach, jakich doznali za sprawą tego świętego. A że Antoni wysłuchuje... dowodzą tego liczne świadectwa. Relacje o cudownych uzdrowieniach spisywane są w księdze cudów prowadzonej przez bernardynów.

Bartek

– Ten młody człowiek regularnie służył do mszy św. w naszym kościele. Był też lektorem. W pewnym momencie zniknął. Wkrótce zaczęły się nabożeństwa o jego uzdrowienie. Dowiedziałem się od innych, że ciężko zachorował – opowiada mieszkaniec gminy, w której mieszka 20-letni Bartek.

Kiedy rodzice chłopaka dowiedzieli się o śmiertelnej chorobie syna, udali się do sanktuarium w Radecznicy. Zamówili nowennę w intencji Bartka (odprawiała się przez trzy miesiące). Żarliwie modlili się przed obrazem Antoniego. Świętemu zawierzyli zdrowie ukochanego syna, mieli nadzieję, że zdarzy się cud.

Z chłopakiem było naprawdę źle. Nowotwór coraz bardziej atakował organizm (stwierdzono przerzuty do kolejnych organów). W pewnym momencie, ku zaskoczeniu lekarzy, choroba zaczęła się cofać. Zaawansowany nowotwór ustąpił. Z punktu widzenia medycznego było to niewytłumaczalne. Pacjent został wypisany ze szpitala do domu. Poczuł się na tyle dobrze, że sam zaczął jeździć samochodem. Wierni z jego parafii niedawno widzieli go w świątyni znów służącego do mszy. – Rodzice są przekonani, że syn wrócił do zdrowia dzięki modlitwie do św. Antoniego – mówi ojciec Zenon Burdak, wikary w Radecznicy, który był świadkiem wielu cudownych powrotów do zdrowia. Dla niego to niezwykły święty. Ale jest warunek: – Trzeba się modlić żarliwie i mocno wierzyć – podkreśla bernardyn.

 

maw, her

To jedynie część artykułu. Kompletny artykuł przeczytasz w obecnym wydaniu Tygodnika Zamojskiego. Zapraszamy do punktów sprzedaży, lub do zakupu e-wydania (tylko 2.5 zł).


Komentarze

Remo 2020-08-21  06:08

Ja niewierze w ateistów ze są, to antychrysci

Matka 2016-11-24  12:03

Św.Antoni Galvao ratuj moją córkę i jej zagrożoną ciąże.Wyproś u Boga potrzebne łaski , żeby dzieciątko dobrze się rozwijało , zeby było zdrowe , ulituj się nad nimi i nie opuszczaj w potrzebie

Ala 2016-11-21  11:55

"Nie popełniajcie grzechu niewdzięczności, jeżeli Bóg żyje i wysłuchuje waszych modlitw, nie oddawajcie chwały obrazom posagom, kościołom, ani zmarłym, bo obrażacie tego który was wysłuchał." - cytat z commentu Andrzeja - Nikt nie oddaje chwały rzeczom materialnym, bo byłoby to bałwochwalstwem i przykładem tzw. świadomości magicznej - Wielbimy Boga (my tzn. Kościół Walczący z przeciwnikami naszej duszy - złymi duchami) dziękując za przykład życia każdego Świętego i trwamy na modlitwie (kontemplujemy Miłość Boga obecnego w nas i drugim człowieku) wspólnie z Kościołem Tryumfującym (Wszyscy Święci) oraz tymi, którzy przeszli już przez bramę śmierci, ale jeszcze nie dokonało się w nich Dzieło Oczyszczającej Miłości (przebywają w Czyśćcu). NIEBO NIE JEST MIEJSCEM, ALE STANEM. Wierzę, że zmarli, szczególnie moi bliscy, przyjaciele i członkowie rodziny trwają po drugiej stronie życia, troszczą się o mnie i modlą się za mnie.

Ala 2016-11-05  13:12

Św. Antoni z Padwy miał ciekawą drogę życia. Warto ją prześledzić. Wierzę w wstawiennictwo Świętych. Oni orędują w naszych intencjach u Boga, ale uzdrawia nas moc łaski Bożej, a nie św. Antoni. On jest tylko pośrednikiem.

a n na 2016-02-14  20:38

Dziękuję za uzdrowienie mojego męża miesiąc był umierający bez ją dzięki dziękujemy za pomoc i wstawiennictwo którą nam okazałeś o którą jeszcze błagam

Andrzej 2015-10-20  12:51

Bóg jest dawcą życia, może zranić i może uzdrowić, jeżeli stał się taki cód, że chłopak został uzdrowiony, to oddajcie chwałę Bogu w Jezusie Chrystusie, dawcy życia, temu który stworzył swiat, bo się nad wami zlitował, i pewnie da wam się odnaleźć.
Nie popełniajcie grzechu niewdzięczności, jeżeli Bóg żyje i wysłuchuje waszych modlitw, nie oddawajcie chwały obrazom posagom, kościołom, ani zmarłym, bo obrażacie tego który was wysłuchał.

z okolic 2015-09-06  06:40

wiem jedno ze bog powinien wybaczyc tym ktorzy tak pisza ja wierze w antoniego i mam ku temu powody wraz z zona i nie piszcie takich slow bo nikt was do wiary nie zmusza pozdrawiam

klaudiusz 2015-08-28  10:26

Akurat teraz zgadzam się Grzechu. Wielu księży bardzo pędzi za kasa zapominając o tym do czego są powolani. No ale nie wszyscy są tacy. Druga sprawa to myślę że np. Kolegiata w Zamościu albo Kościół Mariacki w Krakowie jest spuścizną narodową wszystkich Polaków. Ateistów tez.

gryt 2015-08-28  09:47

Brawo Klaudiuszu, znalazłeś genialny sposób rozwiązania kwestii finansowania kościoła, a konkretnie skoro z pieniędzy publicznych powinny być remontowane kościoły, to wzorem muzeów powinny obowiązywać bilety, chcesz zwiedzić muzeum,pałac, zamek itp. miejsca pamięci narodowej KUP BILET, chcesz uczestniczyć w nabożeństwie KUP BILET
wreszcie finanse kościoła byłby jasne i przejrzyste

Grzechu 2015-08-27  21:37

Klaudiuszu nie wiem czy wiesz jakim majątkiem dysponuje kościół katolicki w Polsce prawie w kaźdej parafii na wsi mają po kilka hektarów gdyby te wszystkie grunty spienięźyć stać by ich było na wyremontowane wszystkich obiektów sakralnych w Polsce a nawet pobudowane nowych dlaczego ludziki w sukienkach bardziej lubią towarzystwo ludzi z kasą takich jak zamożni rolnicy starości burmistrzowie z biedotą nie chcą gadać bo nie widzą w tym interesu liczy się tylko mamona i nie mów mi źe jest inaczej

klaudiusz 2015-08-27  12:29

Niech placi na Kosciol kto chce. Ekonomisci niech sie zajma jak ma to byc zorganizowane. Zabytkowe Kościoły powinny być remontowane także z publicznych pieniędzy. Przecież nie pójdziemy w ślady bolszewików albo talibów, którzy burzyli zabytkowe budowle i posągi.

gryt 2015-08-27  09:28

Brawo Klaudiuszu, znalazłeś genialny sposób rozwiązania kwestii finansowania kościoła, a konkretnie

klaudiusz 2015-08-27  08:10

A mi się wydaje że bardzo ważne w naszym życiu są wartości wyższe. Dla wierzącego to będzie na przykład religia. Dla ateisty to będzie na przykład etyka. Bez wartości wyższych z cynizmem i skupianiem się tylko na dobrach materialnych niewiele się różnimy od zwierząt. Co do finansowania Kościoła, o którym wspomniał Grzechu to też myślę że powinni płacić tylko ci, którzy chcą. Chociaż to też szerszy temat bo wiele Kościołów jest jednocześnie liczącymi po kilkaset lat zabytkami i jako zabytki, spuścizna narodowa powinny być remontowane z pieniędzy jednak publicznych. Takie jest moje zdanie.

Grzechu 2015-08-26  20:20

O jakiej wy tolerancji mówicie religia w szkołach biskupi rządzą prezydentem z państwowego budżetu finansuje się budowę obiektów sakralnych to jest tolerancja

erem 2015-08-26  16:12

jeżeli przyjmiemy, że faktycznie św. Antoni wysłuchał modlitw i uzdrowił, to z drugiej strony iluż modlitw chorych nie wysłuchał, coś tu nie gra, coś tu nie pasuje, czy święty może traktować wybiórczo błagania zrozpaczonych ludzi

wieloryb 2015-08-26  13:39

Pytasz widor skąd to się bierze. Bierze się to stąd że niektórzy szydzą i prowokują. To nie ma nic wspólnego z wyrażaniem poglądów. Wyzywanie od ciemnoty i pisanie o Świętych pogardliwie "jakimś tam antkom stachom " nie ma nic wspólnego ze współczesną nowoczesną tolerancją i jest zwykłym prymitywnym prowokowaniem konfliktów. Oczywiście boleję nad tym że Radeczniczanka25 dała się sprowokować i użyła pewnych stwierdzeń . Ateistów też obowiązuje tolerancja i działa to w obie strony. Kiedyś jakiś sąd bodajże w Niemczech w sprawie związanej z religią wydając wyrok stwierdził że TOLERANCJA NIE JEST ULICĄ JEDNOKIERUNKOWĄ i ja się pod tym podpisuję.

widor 2015-08-26  11:50

Typowe. Wystarczy słowo sceptyczne a już od razu jad i piana na ustach, zaciekłość i wielka, wielka nienawiść do myślących inaczej. Skąd to się bierze? Czy to jest to "chrześcijańskie miłosierdzie"?

klaudiusz 2015-08-26  11:20

Radeczniczanka25 myślę że nie powinnaś pozwalać się prowokować szyderczym wypowiedziom niektórych tutaj. Mają prawo nie wierzyć, mają prawo się wypowiadać ale chyba nie mają prawa do szyderstwa. Szyderstwo wywołuje niepotrzebną prowokację.

Radeczniczanka25 2015-08-26  09:15

Marta też święta: Swiety Antoni tak jak i inni mógłby wskrzesic Twoj mozg bo jest chyba w stanie spoczynku albo obumarcia. Mowiac kolokwialnie obetnij sobie glowe bo i tak tylko niepotrzebnie nosisz obciazenie dla kregoslupa. Niewierzeysz ok, ale zostaw to dla siebie zdanie!! Biorac slub kiedys nie idz do Kosciola po jakiego ch** a tam pojdziesz przed Bogiem stac jak nie istnieje!! Przed ksiedzem, po co?? Idz tylko do USC t6am tez ma waznosc.Bo tak trzeba bo mamusia katolka i babcia kaze!!??haha to jestes po ch***u dorosla. Do chrztu swojego dziecka tez nie zanos. Po co bo mama kaze?? nIech dziecko samo zdecyduje czy byc tepolem jak matka czy uwoierzyc. Szanuj innych i wierzacych inaczej niz Ty albo postrzegajacych religie inaczej niz Ty. Bo nikt nigdy Ciebie nie posznuje, a po drugie przestan tak duzo szczekac bo potem bedziesz wyc przed tym Bogiem jak jakies nieszczescie sie wydarzy. Gwarantuje Ci to kazdy szczeka a nam koniec slub w kosciele, chrzest pogrzeb po ch... jak niewierzycie w Boga. Publiczke ?? To sobie k*** scene zbuduj i zapros rodzine niepopatrza na upadajaca gwiazdke!!

Marta też święta 2015-08-25  13:07

a czy ten Antoni do mógłby sam siebie wskrzesić?

klaudiusz 2015-08-25  11:33

Do Grzechu: gdy piszesz o Świętych "jakimś tam antkom stachom" to myślę że jednak brak tu tolerancji. Masz prawo nie wierzyć. Ale wypowiadając swoje poglądy uszanuj tych, którzy w to wierzą. Po prostu trochę innym językiem.

rrrrrrrrrrrrrrr 2015-08-25  09:25

a ja uważam iż trzeba poczekać jeszcze z tym czy to był cud, a nie jedynie wiara ludzka

Grzechu 2015-08-24  20:42

Do Klaudiusz dlaczego uważasz źe ja nie jestem tolerancyjny wyraziłem tylko swoje zdanie na ten temat ty teź się wypowiedział w tej sprawie mamy różne poglądy ale ja nikomu nie narzucam swoich racji tak jak to czynią ludziki w sukienkach

Do JANINA 2015-08-24  19:39

Za stawiennictwem Św.Antoniego :)

nikt ważny 2015-08-24  16:08

nie wiem czy są tacy co nie wątpili w istnienie Boga ale przekonany jestem że każdy z nas bez wyjątku modlił się przynajmniej w samotności .Ci co zaprzeczają ,kłamią

Jasny nie Zawisza 2015-08-24  15:03

"Radeczniczanka" - ma Pani 100% racji,ci wyśmiewający się zmienią zdanie kiedy zobaczą kosę nad głową.Teraz zdrowi,młodzi,silni-do czasu.Rozum im wróci na pewno,nie tacy "gieroje"zrozumieli że się mylili.

Radeczniczanka 25 2015-08-24  10:46

DO ludzikmarudzik,ja : Ja współczuje waszym ciałom, że muszą żyć z waszymi tępymi głowami, a dlaczego?? Nie zycze wam tego, ale nikt z waszych rodzin widocznie nie zachorował, albo macie zbyt mało lat by to zrozumieć, ale jak wasza matka czy ojciec zachorruje na nowotwtór zapewne jak sie nie powiedzie i kopnie jedno z drugim w kalendarz to w płaczu i żałobie bedziecie zadawać pytania do Boga dlaczego, po co przeciez to moja mamusia?? Wiec jesli sie tak stanie nie wzywajcie iminia Boga, bo przecież on nie istnieje dla Was cuda działają lekarze nie Bóg, a pogrzeb zróbcie świecki bo duszxa chyba też nie potrzebuje odkupienia od kogoś kto nie istnieje!!

bezgrzeszny 2015-08-23  21:10

klaudiuszu, zastanawiałeś się czy Bóg wie, że ludzie wymyślili tylu świętych?

klaudiusz 2015-08-23  14:01

Grzechu - jeżeli w to nie wierzysz nikt ci nie każe tego czytać. Masz wolną wolę i prawo wyboru. Więc nie umieszczaj tu swoich cynicznych wpisów i ucz się tolerancji.

Grzechu 2015-08-23  12:08

Bardzo się cieszę że chłopak wyzdrowiał ale jakiś tam antek nie miał nic wspólnego z jego powrotem do zdrowia nie wiem dlaczego wszystkie rzeczy na które nie ma wytłumaczenia są przypisywane jakimś tam antkom stachom

klaudiusz 2015-08-23  10:03

Czytam niektóre wpisy opluwające Wiarę i dochodzę do wniosku że jeszcze daleko nam do tolerancji, jaka jest na zachodzie. Powinniśmy się szanować wzajemnie bez względu na przekonania religijne a tu takie plucie jadem...

pontnik 2015-08-22  09:16

Zgadzam się ze szczerą modlitwą płynącą z serca do Boga za pośrednictwem jakiegoś świętego można pokonać chorobę .Ta modlitwa to mogą być własne słowa dialog z Bogiem i świętym szczerą skruchy.Na pewno nie zaszkodzi.

zdrowy rozsądek 2015-08-22  04:23

takie głupstwa tylko ciemnota kupuje,;pozdrawiam abp wesołowskiego;

chrześcijanka 2015-08-21  14:03

Ona - a Ty Biblię choć raz przeczytałaś ze zrozumieniem?Po pierwsze wg Biblii zmarli nic nie czynią, bo nie żyją, a po drugie jedynym posrednikiem jest wyłącznie Jezus.

wierząca 2015-08-21  12:56

Św. Antoni z Padwy

mmmmm 2015-08-21  12:23

ja tam w cuda nie wierzę!

baczynski 2015-08-21  07:28

jedno mnie zastanawia, dlaczego takie cuda zdarzaja sie w krajach w ktorych cywilizacja sie jescze nie za bardzo rozwinela i zabobon jest na porzadku dziennym.

Witamy w ciemnogr

turysta 2015-08-20  16:53

Silny organizm, silna wola życia i wspaniali lekarze czynią cuda.

ludzikmarudzik 2015-08-20  14:05

Generalnie za koniec Sredniowiecza przyjmuje sie 3 daty 1492, 1453 i 1450; każda bardzo adekwatna ale w powiązaniu z inna nabierajaca większego znaczenia. Z resztą ciężko wyznaczyć tu konkretą datę, skoro Renesans we Włoszech zaczął sie już we wczesnym XIII wieku a na Zamojszczyźnie średniowiecze ciągle trwa.

ona 2015-08-20  11:16

pan piszący artykuł chyba jakiś niekościółkowy, nie święty uzdrawia, a Pan Bóg za wstawiennictwem świętego :-) Zawsze zawsze !!!!! Oficjalne modliwy brzmią " modl się za nami; wstaw się za nami ; wypraszaj nam łaski... "

małe libido 2015-08-20  08:14

teraz to już wiem z kim gadać

kasia 2015-08-19  21:52

Ja również wierzę i mi dużo razy pomógł kocham i wy uwierzcie w niego oddajcie się modlitwie Bogu a zobaczycie będzie wam dane i wynagrodzone

który to taki pomocny? 2015-08-19  21:44

dziękuję Redakcji za wyjaśnienie. pozdrawiam

nikita44 2015-08-19  20:33

to po co chorzy idą do szpitali ? lepiej nie wychodzić z kościołów!

cuda niewidy 2015-08-19  18:53

w ostatnich dwoch 3 trezch latach same cuda

Od redakcji 2015-08-19  16:03

Dziękujemy za wnikliwe podejście do sprawy i rzeczowe dociekanie w kwestii cudów. Zapewne Ci, którzy zanoszą modły w sanktuarium w Radecznicy wiedzą jaki z ołtarza zerka na nich św. Antoni. Tym, którzy dopytują "który to taki pomocny?" wyjaśniamy, że chodzi o św. Antoniego z Padwy (drugi na długiej liście świętych).

który to taki pomocny? 2015-08-19  14:59

św. Antoni Wielki (ok. 250-356) – egipski pustelnik, jeden z prekursorów życia zakonnego
św. Antoni z Padwy (1195-1231) – włoski franciszkanin portugalskiego pochodzenia
św. Antonin z Florencji (1389-1459) – włoski dominikanin, arcybiskup Florencji
św. Antoni Primaldo (zm. 1480) – męczennik z Otranto
św. Antoni Maria Zaccaria (1502-1539) – włoski prezbiter i zakonnik
św. Antoni z Hoornaert (zm. 1572) – holenderski franciszkanin, męczennik
św. Antoni z Weert (1522-1572) – holenderski franciszkanin, męczennik
św. Antoni Gonzalez (ok. 1593-1637) – hiszpański dominikanin, misjonarz, męczennik
św. Antoni Daniel (1601-1648) – francuski jezuita, misjonarz, męczennik
św. Antoni od św. Anny Galvão (1739-1822) – brazylijski franciszkanin
św. Antoni Nguyễn Hữu Quỳnh (ok. 1768-1840) – wietnamski męczennik
św. Antoni Nguyễn Đích (ok. 1769-1838) – wietnamski męczennik
św. Antoni Maria Gianelli (1789-1846) – biskup Bobbio, założyciel zgromadzeń zakonnych
św. Antoni Kim Sŏng-u (1794-1840) – koreański męczennik
św. Antoni Maria Claret (1807-1870) – arcybiskup Santiago de Cuba, założyciel klaretynów
św. Antoni Daveluy (1818-1866) – francuski misjonarz, biskup, męczennik
św. Antoni Fantosati (1842-1900) – włoski franciszkanin, misjonarz, biskup, męczennik
Zobacz też:

Błogosławiony Antoni
St. Anton

Patrycja 2015-08-19  14:41

Ja też wierze Antoni pomógł mojemu siostrzeńcowi .

Sylwia 2015-08-19  13:21

Ja wieźe
w Św Antoniego

magda 2015-08-19  12:44

Ja wierze swAantoni czyni cuda

mole 2015-08-19  11:51

ale jaja kto wierzy w takie bajki?

2015-08-19  10:32

To naprawdę cud

JANINA 2015-08-19  09:55

To nie św. Antoni wysłuchał tylko Bóg.

ja 2015-08-18  23:00

zamknąć szpitale

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej
Rozumiem