• 924.jpg
Wydanie nr 5 z 2015 r. (2015-02-04)

KRYNICE: Rolnicy zablokują krajową 17. Na pięć dni. Sprawdź, jakie będą objazdy

Od środy do niedzieli (11-15 lutego) rolnicy planują blokować drogę krajową nr 17 w Krynicach.

Protest ma się zacząć jutro o godz. 10. Pikieta zostanie zorganizowana, jak zapowiadają jej organizatorzy, na 195 kilometrze "krajówki", na wysokości przystanku autobusowego w Krynicach.

W rozmowie z TZ Marek Stopa z Regionalnego Związku Hodowców Bydła Mlecznego w Lublinie zapowiedział, że protest będzie pokojowy, ale droga zostanie zablokowana całkowicie.

Przepuszczane mają być jedynie pojazdy uprzywilejowane, wielkogabarytowe z dużymi ładunkami oraz auta prywatne, ale wyłącznie w wyjątkowych sytuacjach.

Protestujący w Krynicach organizują swoją pięciodniową pikietę w porozumieniu z rolniczym OPZZ.

Policja ma zabezpieczać całą pikietę i kierować zmotoryzowanych na objazdy. Ponadto zaplanowano, że na drodze krajowej nr 17 na czas protestów ustawione zostaną specjalne znaki wskazujące możliwość przejazdu.

Samochody ciężarowe i autobusy (jadące od strony Tomaszowa Lubelskiego) mają być już w Tarnawatce kierowane na Werechanie, Przewale, Komarów, a do drogi krajowej nr 17 dotrą w Łabuniach.

Z kolei jadący od strony Zamościa będą z "17" skręcać na Komarów, a dalej jechać przez Przewale i Werechanie do Tarnawatki.

Krótszy objazd wyznaczono dla aut osobowych. Te w Krynicach skręcać będą na wysokości fotoradaru na Dąbrowę, a wyjeżdżać przy krynickim kościele. Identyczny objazd obowiązywać ma w przeciwnym kierunku.

Komentarze

asnieres 2015-05-14  09:57

Zabrac im doplaty glosuja na Pis a Pis przeciw Unii jest i bedzie OK !!! Kuzwa traktory samochody wille drogi pobudowane a im ciagle malo !!! A do cepa, rowerem do kosciola a do miasta koniem to by im sie przydalo, strajki wam we lbach a plugiem za koniem w pole w du... wam sie przewracolo kazdy tylko narzeka Razem z tym zaklamanym pisem odlaczyc was od Unijnego koryta tak dopomoz Bog !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

brat 2015-02-21  00:08

Rolników szkoda, im to zawsze będzie źle. Jak nie deszcz, to gradobicie i przymrozki. Taka praca, ich własny wybór...

fungicyd 2015-02-15  15:57

Jeszcze dodam coś do tych, którzy się skarżą że zarabiają najniższą krajową. Zgadzam się że wiele osób w Polsce zarabia poniżej godności. Że po miastach pracują ciężko za nie tak duże pieniądze. I szacunek dla ich pracy. Ale jednak pamiętajcie że jesteście na etacie u kogoś. Wasz szef całego zysku firmy nie przeznacza dla siebie na konsumpcję. On musi się martwić także INWESTYCJAMI. Rolnik też jest pewnego rodzaju przedsiębiorcą i też musi mieć chociaż trochę na inwestycje. Bez inwestycji nie zajedzie daleko ani żadna firma ani żadne gospodarstwo.

fungicyd 2015-02-15  12:22

Ja widzę że wiele osób najchętniej widziałoby chlopa w upodleniu, brudzie i nędzy. A wszystko dlatego ze czuja się ludźmi lepszej kategorii. Owszem-można pracować Ursusami pamietajacymi PRL i mnóstwo takich maszyn pracuje na polskiej wsi. Na pewno na polskiej wsi pracuje więcej starego sprzętu niż w polskich firmach budowlanych, transportowych itp. Gospodarka idzie do przodu. Więc nie patrzcie z zawiścią na chlopa jeżeli choc troche chce tez pójść do przodu.

mieszczuch 2015-02-15  12:22

Tak oczywiście wy rolnicy za wszystko płacicie.My mieszczuchy darmowe mamy prąd,wodę,ścieki,podatki od nieruchomości,czynsz,ogrzewanie,gaz,śmieci,paliwo,podatki,przedszkola,kolektory słoneczne zakładają z 80% dotacją.O czymś jeszcze zapomniałem jedyny żywicielu i podatniku Narodu Polskiego???A zapomniałem o darmowym ZUS-ie,to przecież Wy płacicie ogromne składki na ubezpieczenia,bez Waszych składek cały system ubezpieczeń społecznych by zbankrutował.W ramach solidarności z waszymi protestami proponuję blokadę drug dojazdowych do Waszych pól w trakcie żniw.

do były rolnik 2015-02-15  11:13

Teraz kolego napisałeś rzeczowo i z sensem.Szacunek dla ciebie!Sam byłem na ZUSie i wiem jakie to są koszty i obciążenia dlatego wiem co piszę.Szanowni Rolnicy przejdźcie na ZUS i wtedy porozmawiamy.Co do dopłat to nie plujcie jadem,ja po prostu tak robię, ja nie brałem kredytów na zakup nowego sprzętu i nie mam teraz problemów.Kupowałem stopniowo i z głową.Nie kupowałem ciągnika za 200 tyś. do kilkunastohekterowego gospodarstwa jak co niektórzy.Ja nie podbijałem cen za ziemię od 15 do 50 tyś za ha,nie licytowałem się za dzierżawę ziemi dopłaty+0,5 t pszenicy od ha.Wiem co piszę ponieważ man do czynienia z rolnikami i sami o tym mówią.Prowadzenie gospodarstwa w dzisiejszych czasach to niestety jest kombinowanie a nie oczekiwanie na Państwo i Rząd że wszystko masz mieć zagwarantowane i zapewnione.I jeszcze jedno:dlaczego w niedzielę jeździcie na Mokre i kupujecie u Bułgarów a nie u Polaków,zakupy robicie w Biedronce,Lidlu,Kauflandzie a nie sklepikach na wsi lub na bazarach i targowiskach?Nie dziwcie się że społeczeństwo jest nastawione tak a nie inaczej.Popieracie górników to dlaczego zakładacie kolektory słoneczne z unijnych dopłat a nie kupujecie węgla z polskich kopalń do ogrzewania wody?Trochę pokory Drodzy Rolnicy,posypcie głowy popiołem w Środę.Pzdr dla pozostałych Rolników dających radę.

CCC 2015-02-15  10:34

Mariusz W. 2015-02-14 21:14...rolnicy kupują za dopłaty auta, bo to nie istotne za co kupują czy za przychód z gospodarstwa czy za dopłaty...Sorry, ale co za bzdury???...niby tacy biedni, a mają za co kupować...doprawdy dziwne...

Mariusz W. 2015-02-14  21:14

Sorry, ale co za bzdury??? ktos pisze, że za doplaty kupi nawozy, opryski i olej napędowy..może jeszcze zaplacisz podatek, KRUS, i kupisz nowy traktor??
Przykladowo moje doplaty wystarczaja mi tylko na olej napędowy.I nie pisz bzur że rolnicy kupuja za doplaty auta, bo to nie istotne za co kupuja czy za przychód z gospodarstwa czy za doplaty.

z tyszowiec 2015-02-14  21:09

Chyba nie jest tak żle skoro w czwartek w Tyszowcach 400 chlopów bawilo się na imprezie, a tance byly do rana. Jak by bylo im zle toby pojechali na strajk a nie hulali

fungicyd 2015-02-14  20:05

Typowe trzydziestohektarowe gospodarstwo zużywa rocznie około 2,6 tys litrów oleju napędowego. Chociaż ta wartość może się w pewnych granicach wahać. Teraz ceny chwilowo spadły ale w ubiegłym roku to był koszt około 14 tysięcy złotych. I to też się waha. Maksymalny zwrot części podatku akcyzowego dla 30 hektarów to 2451 zł. Więc po odliczeniu zwrotu ostateczny koszt oleju napędowego na 30 hektarach to około 11 500 zł. Dopłaty bezpośrednie do 30 hektarów to około 27 tys złotych. Także sam olej napędowy (po uwzględnieniu zwrotu) zabiera chłopu około 40 procent dopłat. Reszty kosztów nie będę liczył. Jak komuś się chce to niech policzy pozostałe koszty. Także niech nikt nie mówi że dopłaty pokrywają koszty bo to nieprawda. Chłopi może i obracają dużymi sumami ale tak na życie, utrzymanie rodziny zostaje im tak... średnio na jeża. Nie ma czego zazdrościć.

byly rolnik 2015-02-14  16:20

Ps. Mysle że"do do byly rolnik" nie jesteś rolnikiem bo nawozy i opryski to nie są jedyne koszty w gospodarstwie. To takze duże ilości oleju napędowego (fakt ze troche doplacaja ale mimo tego to są nadal ogromne koszty) to są koszty części zamiennych do sprzętu, to jest podatek gruntowy,koszty ubezpieczeń upraw itd. Resztę sobie zostaw na życie. Podkreślam ze nie użalam się nad rolnikami bo inni tez maja ciężko a chce urealnić spojrzenie osób spoza rolnictwa na nie.

były rolnik 2015-02-14  15:38

Do "do były rolnik" : chyba mnie nie zrozumiałeś ani z tym KRUS-em ani z dopłatami. Miałem na myśli że w myśleniu wielu ludzi "z miasta" jest błąd. Wiele osób myśli że rolnicy mając niskie składki na ubezpieczenie mają takie same świadczenia jak osoby na ZUS-ie. A to nie prawda.Mając niskie składki MAJĄ TEŻ NIŻSZE ŚWIADCZENIA (i to dużo niższe). Przez ładnych kilka lat prowadziłem niespełna 25-hektarowe gospodarstwo rolne bo mając wykształcenie wyższe techniczne nie mogłem znaleźć pracy. W tej chwili jestem już na ZUS-ie i pracuję poza rolnictwem. Gospodarstwo stopniowo przekazałem komuś z bliskiej rodziny (stopniowo go też obejmowałem po rodzicach bo jednak rolnictwo też wymaga wiedzy i umiejętności i trzeba było "wejść w temat"). Nie zrozumiałeś mnie też z dopłatami. Mieszczuchy wypominają dopłaty chłopu. Chłop by z nich zrezygnował ale POD WARUNKIEM ŻEBY CAŁA EUROPA Z NICH ZREZYGNOWAŁA. Jak sobie wyobrażasz polskie rolnictwo w sytuacji gdy przy otwartym rynku Grecy, Niemcy, Francuzi biorą ogromne dopłaty a polski chłop gospodarzyłby bez tych dopłat? To byłby Dumping niszczący nasze rolnictwo. Zresztą i tak jest on do pewnego stopnia stosowany bo na zachodzie Europy rolnicy mają wyższe dopłaty a rynek jest otwarty. SUMUJĄC- NIE UŻALAŁEM SIĘ NAD NIEDOLĄ CHŁOPA TYLKO CHCIAŁEM MIESZCZUCHOM TROCHĘ PRZYBLIŻYĆ TEMAT. Ps. Mam nadzieję że nikt nie obrazi się za słowo "mieszczuch" bo wiem że wielu mieszczuchów to pracowici i porządni ludzie. Pozdrawiam.

do były rolnik 2015-02-14  11:10

Pokaż kolego pole z 30 ha buraków na którym dziabiesz motyczką(osobiście takich cyrków nie widziałem).Jak uważasz za płacisz za dużo w KRUS to ubezpiecz się w ZUS za ok 1 tyś.miesięcznie to i zwolnienie będziesz miał wyższe.A co do dopłat unijnych to nikt cię nie zmusza do korzystania z nich to jest twoja wolna wola.Ja za swoje dopłaty ogarniam nawozy,opryski,paliwo.Jak ktoś za dopłaty kupuje samochody to faktycznie pszenica nawet po 1 tyś za tonę to mało.Co niektórym marzy się powrót PRL-u i ceny państwowe na wszystko.Napiszę Ci raz jeszcze- co cztery lata są wybory - idź i zagłosuj i namawiaj innych na głosowanie a nie biadol że ci się krzywda dzieje od tych lub tamtych.

byly rolnik 2015-02-13  21:40

Ja mysle oburzony ze polscy rolnicy by skorzystali na wolnym rynku. Ale pod warunkiem ze zniesiono by dopłaty i limity W CAŁEJ UNII a nie tylko w Polsce. No i przy okazji poczulbys to w kieszeni idąc do sklepu spożywczego.

byly rolnik 2015-02-13  20:22

Ja mysle oburzony ze polscy rolnicy by skorzystali na wolnym rynku. Ale pod warunkiem ze zniesiono by dopłaty i limity W CAŁEJ UNII a nie tylko w Polsce. No i przy okazji poczulbys to w kieszeni idąc do sklepu spożywczego.

nigdy nie byłem rolnikiem w serdaku 2015-02-13  18:44

@Oburzony 2015-02-13 15:20 - jesteś pasożytem, który prawdopodobnie w życiu nigdy nie pracował i nic pożytecznego nie zrobił. znam takich.potrafią tylko krytykować wszystko i wszystkich - od siebie nigdy niczego nie wymagają.

Oburzony 2015-02-13  18:32

Podpisuję się obiema rękoma pod tym co Pan pisze, ale to wymaga wymiany klasy politycznej, a nie wiem czy na to Polaków stać.

zwykły chłop 2015-02-13  18:15

Ja nie chcę żadnych dopłat z UE. Dajcie mi tylko prawo uprawiać to co ja chcę ,a z pewnością nigdy nie wyjdę na drogę .Będę musiał tylko solidni ogrodzić swoje roślinki,a najlepiej gdybym miął solidny karabin.Zyski będą tak duże ,że będzie mnie stać nawet na normalne podatki.

emil 2015-02-13  17:48

koniec wina w Krynicach więc po blokadzie,a wina nie dowieżli bo była blokada

byly rolnik 2015-02-13  16:39

Ja mysle oburzony ze polscy rolnicy by skorzystali na wolnym rynku. Ale pod warunkiem ze zniesiono by dopłaty i limity W CAŁEJ UNII a nie tylko w Polsce. No i przy okazji poczulbys to w kieszeni idąc do sklepu spożywczego.

Oburzony 2015-02-13  15:20

To już jasne dlaczego "były rolnik". Łebscy rolnicy dają radę , a to co się dzieje pod ministerstwem to obraz pod tytułem "ofiary losu".

PSL-owiec 2015-02-13  14:59

Rolnicy-glosuje dalej na PiS-a napewno bedzie wam jeszcze lepiej niz teraz-macie swoja partie to trzymajcie z nia ! A u nas tylko PiS i PiS, nie najecie sie z nimi, oj nie!

byly rolnik 2015-02-13  13:37

Ty "oburzony" jesteś taki głupi sam z siebie czy ktoś Ci za to płaci? Rolnicy nie działają na wolnym rynku a co najwyżej działają częściowo. Mają na przykład kwoty mleczne po przekroczeniu których placa kary. Albo na przykład konkurują z rolnikami z zachodu Europy mając niższe dopłaty.

Oburzony 2015-02-13  12:55

Smutne to że komuna tak wyprała ludziom mózgi, że nie potrafią już samodzielnie myśleć. Panowie rolnicy działają na WOLNYM RYNKU, prowadzenie gospodarstwa to taki sam biznes jak każdy inny, a w biznes jak wiadomo wpisane jest ryzyko. Jak wam dziki zjadają uprawy, to ubezpieczyć, ganiać myśliwych, albo zainwestować część dopłat w ogrodzenie działki. Państwo i reszta społeczeństwa nie ponosi winy za wasze błęty za to że jesteście nierozgarnięci, i sami musicie płacić. AMEN

omega 2015-02-13  11:25

Tak sobie myślę że skoro dziesięć złotych dniówką dla chłopa na zwolnieniu to za dużo i on ma z tego "czysty zysk" to może obniżyć do trzech złotych albo nawet do złotówki dziennie? A tak na poważnie traf chciał że dwa lata temu byłem na zwolnieniu w tym samym czasie co znajomy wojskowy (zwykły zawodowy kapral). I on na zwolnieniu brał koło jedenastu razy więcej z tytułu zwolnienia niż ja (jestem ubezpieczony w KRUS). Także zanim ktoś wypomni chłopu KRUS niech ruszy tyłek i się zapozna z zasadami ubezpieczenia rolniczego.

kawaler 2015-02-12  22:29

A może BOOG spróbuj się zastanowić dlaczego w zagranicznych sieciach jest taniej (podatki).

były rolnik 2015-02-12  22:09

Popisujący się "do zainteresowanych" i pleciesz brednie i jesteś niekompetentny. Pleciesz brednie zachwycając się dziesięcioma złotami za dniówkę na zwolnieniu rolnika. Jesteś niekompetentny pisząc o pryskaniu buraków. Pryskanie buraków to nie pryskanie zboża czy rzepaku. W burakach środki chwastobójcze najlepiej działają gdy chwasty są w fazie liścieni (czyli bardzo małe). Wystarczy że deszczowa pogoda nie pozwoli w porę opryskać buraków a już przerośnięte chwasty zostaną tylko przyhamowane a nie wyeliminowane. I odwrotnie. Susza w czasie zabiegu osłabia działanie substancji czynnych działających doglebowo (np. etofumesat). Także nawet jak robisz trzy zabiegi takim (przykładowym) pełnym spektrum substancji czynnych jak desmedifan, etofumesat, fenmedifan, metamitron (nie podaję nazw środków bo chyba nie wolno ) to kapryśna pogoda sprawi że część chwastów może zostać. Co do nawozów to owszem można kupować w big bagach ale piszesz że przywożą takim tonem jakby przywozili je za darmo. Ceny są okrutne (i nie wiedzieć czemu w poprzednich latach niektóre polskie nawozy można było w Niemczech kupić taniej niż w Polsce). Pszenicę owszem sprzedaje się w tych granicach co napisałeś no ale po odliczeniu kosztów ile Ci zostaje? Policz zarówno przy intensywnej agrotechnice jak i standardowej.

BOOG 2015-02-12  21:40

SAMI JESTEŚCIE SOBIE WINNI DAŁEM WAM POLSKIE SKLEPY TO WY WOLICIE TANSZE O ZŁOTÓWKĘ BIEDRONKI,LIDLE TO I ODWAS BĘDĄ NIEMCY PLONY KUPOWAĆ ZA GROSZE,TERAZ MIEJCIE PRETENSJE DO SIEBIE,TERAZ IDCIE I KUPUJCIE W POLSKLICH SKLEPACH TO WAS JESZCZE MOŻE URATOWAĆ.

do zainteresowanych 2015-02-12  18:56

Piszecie 10 zł dziennie na zwolnieniu to pomnóż przez 90 dni i odejmij ok.400 zł za ubezpieczenie w Krus a resztę masz na czysto.Pszenica w Miączynie na skupie ok.640 zł za tonę(jak sprzedajecie po 350 to ja kupię każdą ilość po 550).Gospodarstwo ponad 50 ha posiada rozsiewacz do nawozów o zasypie 1200 kg nim., nawozy przywożą pod dom i rozładują,takie ilości nawozu zamawia się w big bagu i wsypujesz je za pomocą tura a nie ręcznie a buraki cukrowe już się nie motyczkuje ponieważ są opryski od chwastu i nie sposób przedziabać 30 ha.Jestem rolnikiem i wiem co piszę.Mnie nie cisną kredyty i nie zaciągałem kredytów żeby pokazać sąsiadowi jaki ze mnie rolnik nowoczesny i zamożny.Jeżdżę samochodem za kilka tyś. i mam poczciwe stare Ursusy a nie "sprzęty" za kilkaset tyś.Wybory są co cztery lata,idź chłopku do urny i zagłosuj a nie piżdziakaj że Ci się krzywda dzieje.Jak będziemy wszyscy głosować to"chołota polityczna" będzie się z Nami liczyła.A tak: czemuś biedy - boś głupi,czemuś głupi - boś biedny.

kawaler 2015-02-12  18:50

Ale dziewczyny boja się pracy na wsi. Większość nie chce wychodzić za rolników. Większość dziewczyn woli wyjść za mieszczucha i pracować w mieście niż za bogatego i wykształconego rolnika. To świadczy ze jednak na wsi jest ciężej.

byly rolnik 2015-02-12  17:46

Wiecie co ludziska. Pracowalem zarowno w rolnictwie jak i w tzw. miescie. I zaskocze Was. Nie ma lekko ani tu ani tu (no moze takie osoby jak gruba tylko maja kase). Maja ciezko zarowno rolnicy jak i wiele ludzi na etatach, zarabiajacy grosze. Juz o umowach smieciowych nie bede pisal. Jestesmy biednym okradanym krajem. Za duzo pieniedzy jest wyprowadzana z Polski.

mały rolnik 2015-02-12  16:55

POPIERAM ROLNIKÓW I CAŁY TEN STRAJK, JESTEM ZA I MAM NADZIEJĘ ŻE DOPNIECIE SWEGO !!!

Samba 2015-02-12  13:16

Ktoś ma obszerniejsze informacje na ten temat??

Na jaką skale ten deszcz..

link do artykuły> q.gs/8891021/deszcz-meteorytow-mozliwy-w-lubelskim

byly rolnik 2015-02-12  10:05

Wiecie co ludziska. Pracowalem zarowno w rolnictwie jak i w tzw. miescie. I zaskocze Was. Nie ma lekko ani tu ani tu (no moze takie osoby jak gruba tylko maja kase). Maja ciezko zarowno rolnicy jak i wiele ludzi na etatach, zarabiajacy grosze. Juz o umowach smieciowych nie bede pisal. Jestesmy biednym okradanym krajem. Za duzo pieniedzy jest wyprowadzana z Polski.

wiochmen 2015-02-12  08:30

Gruba, dobrze napisałaś o taniej sile roboczej pracującej na czarno. Większość przedsiębiorców zatrudnia na umowach śmieciowych za marne 6 zł, unikają w ten sposób płacenia podatków, stosowanie podwójnych umów zleceń, płacenia pracownikowi za urlopy, L 4. Zatrudnianie ludzi z orzeczeniem o niepełnosprawności, przez co mają ogromne profity z PFRON-u. Co wy możenie porównywać sytuację rolnika i przedsiębiorcy. Jedź na pierwszy lepszy punkt sprzedaży nawozów i sprawdź jakie są ceny. Napisałaś, że pochodzisz ze wsi. Nawet się do tego nie przyznawaj.

Zamościanin 2015-02-12  04:49

Drodzy rolnicy, a kto głosował na PSL? Macie to co sami wybraliście.

Slim 2015-02-11  23:15

Ty "Gruba" to najlepiej cały kraj byś rozsprzedała do reszty, aby Tobie się dobrze żyło.
takich to już mamy w rządach - doprowadzą do upadłości i sprzedają kapitałom zagranicznym - bo się nie opłaca.
Gdyby mieli kurę znoszącą złote jajka i tak by ją sprzedali pewnie bo ją karmić trzeba, a i ktoś by się ustawił w życiu - prawda? A może tak nie jest?
Wszyscy tylko, aby dziś, aby teraz się dorobić, nieważne co będzie za 10, 20 lat.
Nie sztuką jest to wysprzedać zagranicznym lub bogatym, lecz sztuką jest to utrzymać, i być dumnym Polakiem że masz swoje, polskie, nie kradzione, zdrowe bez GMO i zapracowane własnymi rękami. A znając takich jak Ty to zapewne przy półrocznym debecie zamknęłabyś interes, bo musisz dokładać, ale to nie jest rozwiązanie w przypadku rolnictwa.
Wiesz co to jest patriotyzm? może tak a może nie. A rolników i ich ziemię można do tego porównać w pewnym sensie, bo choć mają te hektary, traktory i maszyny pozaciągane na wieloletnie kredyty które muszą spłacać latami, i w klęskach, chorobach i nieurodzaju muszą trwać i zaciągać kolejne kredyty by spłacać potrzebne i by wywiązać się z limitów. Tu trzeba mieć silę woli i nerwy by to utrzymać. A Tobie gdyby dowalili 50 tyś kary za to że byłaś bardziej produktywna o 10% niż zakładałaś to byś pewnie uszami z radości klaskała.Wszystko wygląda ładnie z daleka i w TV - maszyny, wieś, życie - ale to wszystko na kredyt!

mały rolnik 2015-02-11  22:16

POPIERAM ROLNIKÓW I CAŁY TEN STRAJK, JESTEM ZA I MAM NADZIEJĘ ŻE DOPNIECIE SWEGO !!!

ciekawy 2015-02-11  21:42

To smutne i przykro jest czytać o naszej wspólnej biedzie.Prawdą jest ,że rolnikom brakuje pieniędzy,ale i w mieście zwykłym ludziom jest ciężko.Praca za 6 zł na godzinę netto zaczyna stawać się normą.To jest bardzo upokażające upadać tak nisko.Kiedyś musiało dojść do wybuchu protestów,bo tak dalej być nie może.Granice ludzkiej godności zostały naruszone.6tys samobujst rocznie.Co będzie dalej?Jle jeszcze ofiar trzeba opłakać,aby ktoś przerwał to zło?3,3 tysiąca zabitych na drogach.Prporcja tych danych przeraża.Opamiętanie jest konieczne ,inaczej podzielimy losy dinozaurów.

byly rolnik 2015-02-11  20:34

Jestes nie w temacie "jeszcze ja". Z reguly rolnicy, ktorzy maja traktory na raty sa platnikami VAT.

gruba 2015-02-11  20:30

Słuchaj Merlin tak naprawdę to jesteś baaaardzo bogaty mając tyle hektarów pola
może sprzedaj to i żyj jak król i przestań narzekać
Pamiętaj ze nasz tańszą siłę roboczą pracująca na czarno

Kierowca 2015-02-11  18:41

Nigdy nie pisałem do Jezusa, ale czas zacząć. Jaka nienawiść? To że uważam, że każdy decyduje o własnym losie to nienawiść? To, że utrudniając pracę innym załatwi wasze sprawy? Jedźcie do Warszawy. Tam wyjśnijcie (najelpiej dobitnie) komu trzeba wasze problemy.
To chyba proste? Gdzie widzisz nienawiść?

nie rolnik 2015-02-11  17:10

T rzuć to merlin wpiz....u i do normalnej wg. ciebie idź roboty, oczywiście tak jak my w miastach za 1750...BRUTTO!

Jezus 2015-02-11  17:07

SZ.PANIE KIEROWCO
skąd taka nienawiść z pańskiej strony. PSL po pierwsze nie jest partią reprezentantywną ROLNIKÓW (takim czymś była SAMOOBRONA)
PS. ZASTANÓWMY SIĘ KTO JEST NASZYM WROGIEM, NAPERNO NIE SĄ TO ROLNICY.
Czysta refleksja:
Grupy stwarza się uprzywilejowanymi, aby można im było później te przywileje odebrać i doprowadzić do buntu. Celem tego jest zdyskredytowanie tych właśnie uprzywilejowanych w oczach reszty społeczeństwa. Takie działanie ma na celu wskazanie "winnego" całego bałaganu, skierowanie uwagi i negatywnych emocji reszty społeczeństwa na te właśnie "uprzywilejowane" grupy, oraz aby doprowadzić do wewnętrznych waśni. Jednocześnie prawdziwi uprzywilejowani korzystają z przywilejów kradnąc na potęgę kwoty dużo większe niż te, o których mowa w przypadku górników, pielęgniarek, rolników. Świetnie im to wychodzi w tym społeczeństwie.


POZDRAWIAM

Emigrant 2015-02-11  16:58

Jeszcze jedno... fakt z przed kilku lat...
Minister rolnictwa... któryś tam - kto by ich zliczył...
Spóźnił się o miesiąc ze złożeniem wniosku w Brukseli. Polscy rolnicy mieli dostać jakieś tam dopłaty... przyznane były owszem ale po 2 latach i w jakimś tam małym procencie.
Gdyby jakiś chłop z Ulchówka spóźnił się o 5 minut ze złożeniem wniosku o dopłaty - nie dostanie nic!!!

Kierowca 2015-02-11  16:46

Cięzko pracujący rolnicy w drodze na protesty:
http://www.tygodnikzamojski.pl/artykul/57835/protest-rolnicy-do-warszawy-nie-dojechali-przez.html

Hahahaha po prostu "zmeczenie materiału", nie? Po tych pracach 24h/doba. Nasi żywiciele.

były rolnik 2015-02-11  16:14

Moim zdaniem lepiej by było dla polskich rolników, gdyby zabrano dopłaty ale W CAŁEJ UNII. Bo mamy w polskim rolnictwie niższe dopłaty niż na zachodzie Europy czy w Grecji a rynek jest otwarty i musimy z nimi konkurować. Także drogie mieszczuchy nie zazdrośćcie tych dopłat bo dzięki nim w konsekwencji macie tańszą żywność a NIERÓWNE dopłaty we Wspólnocie właśnie że uderzają w polskiego chłopa.

merlin 2015-02-11  14:13

Słuchaj gruba nie każdy rolnik tak ma ze się pietami w dupe bije! Gwno wiesz! Też mam dzieci i tez musze je jakoś utrzymać! Jesteś tak mądra zapraszam do mnie przy 80h jest co robić! Pot z dupy Ci będzie kapal dam Ci worek nawozu i będziesz rzucać do rozsiewacza, puszcze Cię w 30 h buraków z motyka zobaczysz jak to zajebiście, jaka to lekka praca i dobrze płatna. Ku... luksus! Nie ma Ku... tego ze upał 30°C tylko zapie...! Nie będę z Tobą dyskutował bo nie warto!

Emigrant 2015-02-11  14:08

Wszyscy mają rację... i rolnicy, i kierowcy. I ubezpieczeni w zus i ubespieczeni w krus...
Źle się dzieje w panstwie polskim, źle się dzieje na wsi...

Sam jestem ze wsi, łopatą polę orałem, bo nikt nie chciał pomóc... dopłat nie dali bo za mało pola 2ha... do pośredniaka nie można się zapisać bo za dużo pola... Ubezpieczenie z krusu sie nie należy bo za mało pola i nic się na tym polu nie robi - bo i nie ma czym - ubezpieczenia z pośredniaka nie dadzą bo za dużo pola...

Zastanawia mnie jedno... czego te chłopy chcą? Traktory mają ładne i nowe - za dopłaty należne i bardzo często wyłudzone...
To, że miasta głodem będą przymierać bo wieś nie wykarmi - jest nie do końca uzasadnione - miasta mogą kupić żywność z zachodu... element jakim jest polska gospodarka rolna jest bardzo łatwo zastąpić... rolnictwo polskie jest w takim stanie, że mogło by go w ogóle nie być... agroturystykę w Zarudziu i w Zatylu można zakładać...

a.d. 2015-02-11  13:45

@KIEROWCA
TY CHYBA MIAŁEŚ TAK OSTRO PRACOWAĆ ZA KIEROWNICĄ A TYM CZASEM SIEDZISZ PRZY KOMPUTERZE CIĄGLE PISZĄC I WSZYSTKO NEGUJESZ I KRYTYKUJESZ. A WEŹ SIĘ DO ROBOTY A NIE PROPAGANDUJESZ TU.
MASZ JECHAĆ TO JEDŹ - CHOCIAŻ WYDAJE MI SIĘ ŻE CELOWO PISZESZ TE KOMENTARZE A Z ZAWODOWYM JEŻDŻENIEM MASZ MAŁO WSPÓLNEGO
A JAK JESTEŚ TAKI ZDOLNY ŻE JEDZIESZ I PISZESZ TO GRATULUJĘ

władza 2015-02-11  13:27

,,tras,, A gdybyś pomyślał i zadał sobie pytanie;czy po drogach poruszają się trzeżwi zabucjy?,to też byś to napisał? A gdybyś wiedział ile jest samobujstw w polsce?,to też byś to napisał?

gruba 2015-02-11  13:25

Słuchaj Merlin nie chodzę na zwolnienia pracuję u siebie nawet po całych dobach mam czwórkę dzieci i nie potrzebuje pomocy od Państwa a wy mówicie ze pracujecie przez cały rok po 24 h . Chciałabym poznać takiego rolnika znam kilku bo pochodzę ze wsi i pietami w dupe się biją a potrzebujecie jeszcze mnie okraść nie wstyd Wam do roboty się wziąć a nie ma zasiłki

gość 2015-02-11  13:22

Jeżeli miesięcznie płaci pani 10000 tyś. czyli 10 000 000,00 PLN za 4 pracowników,to ile muszą oni zarabiać? A ile Pani, skoro w niektórych tekstach pojawiają się informacje że szefowie zarabiają przynajmniej 6 razy więcej niż pracownicy.

jeszcze ja 2015-02-11  13:20

Jeżeli ma mnie obchodzić za niska cena mleka ,mięsa,zboża- mówimy o cenie skupu którą to rolnik otrzymuje ,czy ja mam się martwić że rolnik kupił ciągnik na raty? odpowiedż NIE.Będę wtedy się martwił o rolników ,górników ,nauczycieli a nawet księży ,będę biadolił nad waszym ciężkim losem jeżeli doczekam takiej chwili gdzie prowadząc działalność gospodarczą konkretnie budownictwo ktoś mi zapłaci n.p.50 zł/m2 ściany lub 200 zł/m2 glazury ,gdy któryś z tych płaczliwych rolników etc. zapłaci 5 tys .za m2 mieszkania w bloku,znajdzie się taki ?...........Ja płacę wszelkie podatki,ubezpieczenia więc trudno zachować spokój słuchając tylko żądam,wymagam,mi się należy,czy ktoś z was wie co to jest vat który trzeba zapłacić skarbówce chociaż klient jeszcze mnie nie zapłacił .Niech ta zima szybciej się skończy to pódziecie coś posiać,zaorać postać pod sklepem i wtedy tam sobie narzekajcie.

Myśliwy 2015-02-11  11:45

coś im chyba ten strajk nie wychodzi

były rolnik 2015-02-11  11:30

Wszystkim, którzy zazdroszczą rolnikom niski KRUS i brak podatku dochodowego przypominam jeszcze raz że mają może i niskie składki ale mają też niskie bardzo świadczenia. Emerytura ponad 800zł a na zwolnieniu (ponad miesiąc) rolnik dostaje 10 zł za dzień (słownie dziesięć złotych za jeden dzień). Podatku dochodowego nie płacą ALE PŁACĄ PODATEK GRUNTOWY. Wszystkich niedowiarków odsyłam na stronę KRUS http://www.krus.gov.pl/zadania-krus/swiadczenia/kwoty-swiadczen/

Kierowca 2015-02-11  11:29

"większość rolników jest wykształceniowych" - hmmm chyba wykształconych. Ale mogę się mylić.

Panowie i panie rolnicy. Zrozumcie jedno - protesty blokujace główne drogi dojazdowe nie uderzają w tych co odpowiadają za waszą sytuację. Tylko w innych obywateli. Stąd negatywne nastawienie. Przyczyną problemów jest pewien okragły budynek (widział ktoś kwadratowy cyrk?). Tam się udajcie i tam przekonujcie odpowiedzialne za to osoby. Jeśli uważacie, że zablokowanie drogi głównej na zadupiu dolnym wpłynie na jakiegoś (p)osła to się mylicie.
Inna sprawa - czego oczekujecie od PO, jak głosijecie na PiS? Że was pogłaska? Że wam da?

Co do waszego poświęcenia dla losów ojczyzny i żywienia kraju. Uświadomię wam, że słabo zarabiający Kowalski z miasta, ma głęboko w du**** czy kupuje mięso z kraju, czy importu. Byle było tanie. To samo dotyczy innych produktów - takie czasy. Ekologiczne? Myslicie, że ludzi zarabiających min krajową stać na ekożywność?

Ostatnie i najwazniejsze - nikt nie kazał górnikom być górnikami. Rolnikom być rolnikami. To wasz wybór. Wiecie, nie chciało się nosić teczki, kopie się dołeczki.

tras 2015-02-11  11:23

Rolnik domaga się pieniędzy za straty , a kto da pieniądze nauczycielom pracującym w szkołach stowarzyszeniowych, gdzie zarabiają po 1300 zł na rękę i też ponieśli straty.Rolnicy pierwsi krzyczeli ,że Unia Europejska ich wykończy, a teraz domagają się pieniędzy z Unii.Rolniku nie szkodź innym obywatelom.

wiochmen 2015-02-11  11:19

Gruba. Na wsi jest bardzo dużo osób wyuczonych. Większość ma dostęp do internetu. Żeby coś produkować, trzeba mieć o tym pojęcie. Wiedza i długoletnia praktyka to są kwalifikacje, za które należy się jak psu buda stosowne wynagrodzenie. Jednak tak się nie dzieje, bo każdy woli konsumować tanie importowane gówno. Mówi się o ekolomicznym gospodarowaniu. Jedź do Niemiec, zobaczysz jaka tam jest ekologiczna produkcja owoców.

W. 2015-02-11  11:14

Każdy przeciwny protestom rolników a nikt sobie nie zdaje sprawy skąd mają mleko, chleb, jajka i inne produkty spożywcze !!! Rolnicy ciężko pracują na to przez 24h/dobę. Przez cały rok. Uczciwie pracują na życie a emerytura wychodzi groszowa za taką cieżką pracę! GRUBA ty się zastanów co piszesz. Ty g...o wiesz o rolnictwie. Wielka pani z miasta. Czytam te komentarze to się w środku przewraca, takich durnotach dawno nie czytałam. Rolnicy uderzajcie na Sejm tam może coś się uda wywalczyć. Popieram rolników !!!

merlin 2015-02-11  10:37

Kur... jak mnie wkur.. te wasze komentarze! Pisza Ci co nie mają zielonego pojęcia co się dzieje w rolnictwie! Nie każdy miał szansę na uczenie się i zdobycie zawodu! Odzywają się mieszczuchy co od małego pod ryj wszystko mieli postawione a ludzi ze wsi mają za nic, a najbardziej Ci co ze wsi do miasta wyjechali! Każdy ma prawo walczyć o swoje! Jak się komuś nie podoba to siedzieć w domu na dupach! A co do zwolnień dobrze ze Ci co pracują w normalnej pracy nie chodzą na zwolnienia i nie kręcą! Gruba jesteś żałosna pisząc w ten sposób. Dobrze ze nasz firme i ciekawy jestem czy Ty nie chodzisz na zwolnienia? Taka mądra jesteś?

Kierowca 2015-02-11  10:36

@Slim
"Odwale zasra...ne 8 godzin i będę miał wszystko w D! i będę leżał 12 godzin brzuchem do góry pijąc piwko i czekając na urlop w ciepłym bloku, żeby wyjechać sobie na wakacje."

1. Mając robotę w d... nie będziesz długo pracował.
2. Pracując za najniższą krajową na wakacje możesz jechać... do drugiego pokoju. O ile masz 2.
3. Piwko popijesz, ale najtańsze i lurowate (najniższa krajowa).

Jeśli zadowala cie taki poziom zycia, to ewidentnie jesteś w odpowiednim miejscu - np. przy gnoju. Szczytne marzenia ma ten nasz naród - 8h, piwo i wakacje. I jeszcze masz prawo głosu... i jak tu ma być dobrze.

Popieram 2015-02-11  10:27

Brawo Panowie. Do takich protestów powinno było dojść dużo wcześniej. Warszawka w d... ma rolników, tym bardziej rolników z Lubelszczyzny. Tylko uważajcie na polityków, którzy zlecą jak muchy do gówna bo gdzie indziej mogliby polansować się jak nie przy protestującym rolniku. Zwłaszcza u nas...

Slim 2015-02-11  10:05

Gruba? Widzisz? Z miejsca dyskryminujesz rolników! To świadczy o Twoim niskim poziomie niestety! A wyobraź sobie - nie wiem czy potrafisz - ale wyobraź sobie że większość rolników jest wykształceniowych, ale są dyskryminowani przez takich jak TY!
Jestem rolnikiem ukończyłem studia i dwa kierunki, ale że nie ma odpowiedniej pracy w regionie to czyja to wina? Ale nie wstydzę się że jestem rolnikiem, i tego że czasem gnój przewalam!!! ROZUMIESZ TO??? Czy za grubo napisałem! Idź sobie pomaluj paznokcie i się uspokój bo ci cukier skoczy!

Koledzy rolnicy - do ciągników i na blokady!

Marian Krasnystaw 2015-02-11  09:55

Ci co piszą wszystko przeciwko wsi i rolnikom, przeciwko protestom, do wg mnie darmozjady na lekkim chlebie i lekko zarobionym groszu. Dobrze im się żyje i nie są w stanie pojąć że rolnictwo to podstawa i żywiciel kraju. Nie rozumieją ile rolnik musi poświecić zdrowia czasu i nerwów by przychodować i sprzedać cokolwiek. Myślą że samo wszystko się robi i pier... durnoty że płaca ZUS, a rolnik Krus. Jakby takie ten KIEROWCA czy GRUBA przyszli na kawałek pola i mieli coś przychodować to by siedzieli na pępku i płakali, że nie ma na prąd, nie ma na węgiel bo wszystko poszło na środki ochrony, paliwo i nawozy.
GRUBA - nam potaniało zboże na 1/3, to ciekawe jak Ci dochody spadną do 1/3 - będziesz bardzo zadowolona, a Ty KIEROWCA ciesz się że masz co/kogo wozić, bo jak filar kraju padnie to będziesz woziła ale powietrze i to po największych dziurach bo na głównej już nie będzie nic do wożenia. JADĘ NA BLOKADĘ!

Slim 2015-02-11  09:34

Pani Gruba!
Chętnie zamienię się na etacik za nawet najniższa krajową!
Odwale zasra...ne 8 godzin i będę miał wszystko w D! i będę leżał 12 godzin brzuchem do góry pijąc piwko i czekając na urlop w ciepłym bloku, żeby wyjechać sobie na wakacje.
A Ty przyjdziesz na moje miejsce do stodoły, do obory i w pole na te wygody i dostatek, i będziesz odpoczywać non stop przy rozwalaniu gnoju, zbieraniu ziemniaków, dojeniu krów i całym tym mega super interesie, naprawach, remontach, leczeniach zwierząt i może czasem się znajdzie noc gdzie będziesz spać 6 godzin, albo będziesz taka zmęczona że i tak nie zaśniesz!
Więc nie pisz dyrdymałów i się zamień jak tak fajnie jest. Widły w ręce i do roboty!!! A nie każdy będzie rolnikiem pomiatał, bo ma firmę, bo ma tamto, siamto, owamto, i ma straty. Rolnik non stop dostaje po tyłku ( ROLNIK - nie biznesmen mający po kilkaset ha), i jak się upomni to wielka obraza. Kiedyś jak wam głód do D zajrzy, bo importowane tak cenę dowalą to się stukniecie w te durnowate dynie i powiecie że racja, że źle się dzieje, w wtedy będziecie jechać na wieś do rodzinki, znajomych po owoce, warzywa itp. Bo drogo w sklepie - ten czas nadchodzi, tylko dobrze posłuchaj.

$hake 2015-02-11  09:33

Macie racje ja też odpale swój traktor T 25 i gazu do Krynic...!!!!!!!!!!!!

gruba 2015-02-11  09:28

Słuchaj Slim trzeba było się uczyć i nie narzekał byś na przeżywanie gnoju
Miłego dnia życzę

płatnik zus 2015-02-11  09:00

Ja płacę minimum 1100zł co miesiąc do zus ,rolnik jak ma maksymalnie 50 ha to płaci 378 zł ale kwartalnie.Mam taką propozycje ;w formie protestu niech przez 5 dni nie karmią swoich krów,świń czy czego tam jeszcze.Ja mam święte prawo jako obywatel,podatnik,płatnik przejechać dk 17 bez żadnych przeszkód.

wiochmen 2015-02-11  08:57

Do ludzi, którzy zazdroszczą rolnikom niskich składek na ubezpieczenie i dopłat. Kup sobie kawałek ziemi, konia, krowę, świnię i parę kur. Zobaczysz jak sielankowo się żyje. Gdzie rolnik ma strajkować. W stodole?

zamtom 2015-02-11  08:55

Rolni zawsze będzie niezadowolony jak by mu d..e masłem smarował to bedzie mówił ze maslo za tanie

SS 2015-02-11  08:45

kazdy madry na swoj sposob.

zwykły obywatel 2015-02-11  08:34

Tak jest najlepiej kosztem zwykłego obywatela strajkować który musi jak co dzień do pracy do jechać i zarabiać jakieś marne grosze żeby rodzinę utrzymać ale co to rolnika obchodzi jak im jest wiecznie źle co z tego że dopłaty ma do wszystkiego płaci jakieś marne grosze za ubezpieczenie gdy przedsiębiorca musi płacić pełne mam nadzieje że zwykli ludzie w końcu zobacz to jak rolnikom w cale tak źle nie jest i nie dadzą się zastraszyć tym "terrorystom"

Zawisza Ciemny 2015-02-11  06:23

Wyborcy PSLu będą blokować drogę. Tylko spróbujcie mnie zatrzymać. Blokujcie sobie drogę na Janówkę - tam będziecie mogli szczać po kołach i srać po krzakach. Wynocha z ,,krajowej''

Emigracja . 2015-02-11  03:18

Zrozumcie jedna podstawowa regule !! jezeli POLSKIE ROLNICTWO upadnie , to wtedy wszyscy beda jesc GMO !!! i ceny beda duzo wyzsze na owoce , czy warzywa !!! czy to tak trudno wam zrozumiec przeciwnicy protestow !!!. Do warszawy jest daleko i jazda ciagnikiem to katorga przebyc taka droge , ale napewno tez sie poswieca jak lokalne protesty nie przyniosa pozytywnych zmian !! Badzcie LUDZIE wyrozumiali w JEDNOSCI SILA !!!

Moze na drzwiach od stodoly 2015-02-11  03:05

No jak Ewa Kopacz I Bul Analfabeta beda dostarczac jadlo , leki , bron banderowcom

Rolnik 2015-02-11  00:59

Daj miastowemu prowadzić gospodarstwo! Niech zobaczy jaki to ciężki kawałek chleba. Niektórym rolnikom i ich rodzinom braknie do 1-szego,a dzieci trzeba wykarmić,ubrać i wykrztałcić.

MŁODY ROLNIK 2015-02-11  00:51

Zginie Rolnik--->Zginie Wieś--->Zginie miasto---> NIE BĘDZIE NIC!!!!!!!! Zdechniemy z głodu jak psy!!!!! A ,,Politycy'' pławią się w luksusach i mają WYJE...

wcale nie rolnik 2015-02-11  00:35

@gruba 2015-02-10 21:37 - ty gruba analfabetko....

były rolnik 2015-02-11  00:14

Tu niektórzy zazdroszczą rolnikom niskich składek, gruba pisze o zwolnieniach lekarskich. A czy wiesz gruba że rolnik na zwolnieniu (płatne powyżej miesiąca) dostaje 10 zł dziennie (słownie -dziesięć złotych dziennie) a emerytura rolnicza to ponad osiemset złotych? Dopłaty rolnicy mają niższe niż w starej unii a rynek otwarty. Myślę że rolnicy nie mieliby nic przeciwko zniesieniu dopłat ale pod warunkiem że zniesiono by je w całej Unii. Wtedy w sklepach z żywnością na pewno dużo by się zmieniło. Podatku dochodowego owszem rolnicy nie płacą ale płacą podatek gruntowy. No i nie dostają wypłaty co miesiąc a mają roczny cykl produkcji.

młody_polak 2015-02-10  22:43

Witam!!! Pisze tego posta bo popieram to co się dzieje... Polski chłop dawno powinien wyjść na drogi pokazać że to co.mamy w kraju to rząd zlodzieji. Rolnik jak.każdy obywatel musi walczyć o swoje prawa. Gdyby nie polski rolnik to nie kierowcy tirow, nie sprzedawcy, nie przetwornie nie mają. Surowców do przetwarzania. Nikt nie docenia pracy rolnika i wychodzi z założenia że rolnik to "bogacz" bo Unia da. A tak właśnie nie jest Unią to co.da to.i zabierze da dopłatę to zabierze w nawozach kiedyś zboże kosztowało 1000 zł za tonę teraz kosztuje 350 zł za tonę a cena chleba nie spadła dlaczego? Dlaczego zboże drożeje to i chleb drożeje a jeśli zboże tanieje chleb nie spada? Ceny żywca spadły o 40%... A przecież mieszczuchy lubią kiełbaski schabowe itp z polskich produktów... Rolnik z produkcji często Wychodzi na czysto ewentualnie zostaje mu się to ze się narobi na darmozjadow którzy narzekają ze drogę im zablokowali. Ja uważam że jako młody człowiek student. i pochodzę ze wsi i wiem jakie są realia wsi.jeśli ktoś ma super maszyny ciągniki to nie z dochodów lecz z dużej.ilości kredytów które będą spłacać latami. A żeby coś się zmieniło to powinien każdy wyjść ze zjednoczonym narodem na Warszawę i zrobić rewolucję. A nie narzekać ze droga zablokowana.. To ZUS za.duży, czy asfalt się zniszczy.!!! Rolnicy do przodu i walczyć o swoje i tak.jak.reszta narodu od młodego do najstarszego musimy walczyć...

xyz 2015-02-10  22:38

Tyle gadacie że placicie zupy a ja popieram rolnik żyje z tego co urośnie nawozy itp przyjdzie grad zniszczy wszystko i co ten rolnik zrobi

Daro6969 2015-02-10  22:36

Jak by nie rolnicy i hodowcy to wszyscy Ci co mają firmy,busy i Ci co siedzą na utrzymaniu innych (gruba) to byście kamienie wpier. ... Ja popieram strajk i będę brał udział. Pozdrawiam i do jutra.

Slim 2015-02-10  22:35

Pani Gruba!
Chętnie zamienię się na etacik za nawet najniższa krajową!
Odwale zasra...ne 8 godzin i będę miał wszystko w D! i będę leżał 12 godzin brzuchem do góry pijąc piwko i czekając na urlop w ciepłym bloku, żeby wyjechać sobie na wakacje.
A Ty przyjdziesz na moje miejsce do stodoły, do obory i w pole na te wygody i dostatek, i będziesz odpoczywać non stop przy rozwalaniu gnoju, zbieraniu ziemniaków, dojeniu krów i całym tym mega super interesie, naprawach, remontach, leczeniach zwierząt i może czasem się znajdzie noc gdzie będziesz spać 6 godzin, albo będziesz taka zmęczona że i tak nie zaśniesz!
Więc nie pisz dyrdymałów i się zamień jak tak fajnie jest. Widły w ręce i do roboty!!! A nie każdy będzie rolnikiem pomiatał, bo ma firmę, bo ma tamto, siamto, owamto, i ma straty. Rolnik non stop dostaje po tyłku ( ROLNIK - nie biznesmen mający po kilkaset ha), i jak się upomni to wielka obraza. Kiedyś jak wam głód do D zajrzy, bo importowane tak cenę dowalą to się stukniecie w te durnowate dynie i powiecie że racja, że źle się dzieje, w wtedy będziecie jechać na wieś do rodzinki, znajomych po owoce, warzywa itp. Bo drogo w sklepie - ten czas nadchodzi, tylko dobrze posłuchaj.

Kierowca 2015-02-10  22:34

@Marian Krasnystaw
Jeśli pochodzenie ze wsi determinuje zawód jaki uprawiasz, to przykre. Posadki dla znajomych są, wiadomo po wyborach zawsze. Tak wybieracie, tak macie (patrz Zamość).

A to, że dajecie się robić w konia przez skupy, pośredników i innych to także wasz problem. Powiedz mi, czemu jak idziecie strajkować to umiecie się zjednoczyć, ale stworzyć grupę producencką, przetwórnię/własną fabrykę to już was nie ma. Dlatego was doją pośrednicy - bo jesteście głupi. Płacicie związkom, pośredniom, skupom, zamiast stworzyć coś własnego i nie dać się okradać. Ale łatwiej wyjść na ulice nie? To nic nie kosztują, a i mordę w TV pokażą.

Idźcie do Warszafki protestwoać, bo tu jedyne co to wkur**** ludzi, nie rząd. Za daleko? To podwiozę... chyba że zastrajkuje.

ja** 2015-02-10  22:13

Co WY nie rolnicy wiecie o nadzej pracy, was tylko interesuje czy dotrę do kina na zakupu itp. Dobra jest kawa z mlekiem chlebek swiezy na śniadanko i wszystko co macie w lodówkach ale przecież co was obchodzi kto to wyprodukował i za ile, ważne aby supermarket był w to zaopatrzony, bo jak nie ma to szal i skandal. Ktoś napisal chciał zostać rolnikiem bo nie chciał sie uczyć, niestety to jest historia bo w rolnictwie wykształcenie jest również bardzo ważne i teraz mało który rolnik nie ma dyplomu i mgr przed nazwiskiem. A został rolnikiem bo poprostu to kocha i nie widzi siebie za biurkiem urzedowym. Dlatego ROLNICY TAK TRZYMAĆ !!!!

CCC 2015-02-10  22:08

ja 2015-02-10 21:07
.... w Polsce,bo każdy powinien wyjść na ulicę... cóż za głębia...na pewna nam się od tego wyjścia na ulicę polepszy...i pieniądze i praca i mieszkania się znajdą...jakie to banalnie proste...no nie...

gruba 2015-02-10  21:37

Mam nadzieję że i rolnikom ktoś weźmie się za dupe bo z tego co wiem to co drugi na zwolnieniu lekarskim i nawet kursu nie płaci . Dotację od uni mają ( co drugi był przeciwny wejściu do Unii) sprzedają płody ziemi a zasranego podatku od dochodów nie płacą ja mając firmę i zatrudniam 4 osoby płacę do państwa co miesiąc ponad 10000 tyś. I oczywiście co wspieramy takiego rolnika bo on biedny niech poszuka pracy na etat a odda ziemię temu co ciężko pracuje i nie narzeka A może wszyscy za strajkujmy bo takie mamy widzimisię.

izzy 2015-02-10  21:35

Nie jestem rolnikiem ani górnikiem ,ale w pełni popieram wasze protesty. To nie rolnicy ani górnicy zasiadają w zarządach radach nadzorczy, spółkach skarbu państwa.. Tylko partyjne mendy ,które to doprowadziły do zapaści w każdej niemal dziedzinie.

bus kierowca 2015-02-10  21:34

prowadzę własną działalność, musze płacić zus i podatek dochodowy, nawet paliwa nie moge sobie odliczać, Szanowni Rolnicy powiedzcie ile płacicie krus-u rocznie bo wydaje mi sie że ja musze tyle zapłacić miesięcznie, więc skoro dokładam także na rolnictwo to nie zgadzam sie na fakt że nie mogę przejechać czyli wykonać swojej pracy. Tak moge także protestować ale mam dwójke dzieci kredyt i nie mam czasu na protesty, zablokujcie sejm senat rząd ale nie przeciętnych ludzi rozliczcie swoich polityków ale nie Naszym kosztem. Popieram wszystkie protesty niezadowolonych i oszukiwanych ale nie kosztem utrudniania życia innym

AZ 2015-02-10  21:28

A ja mam nadzieję że rolników w końcu opodatkują bo ja mając własną firmę na zasrane państwo oddaje prawie 10000 tyś. miesięcznie.A rolnik nie dość ze ma dotację sprzedaje zbiorze groch czy buraki to ma na czysto i państwo gówna obchodzi ile on zarabia a większość jest na zwolnieniu lekarskim i nawet kruzu nie płaci . W dupie taka gospodarka mam nadzieje że i rolnikom w końcu za dupe się wezmą. Oczywiscie nie dotyczy to wszystkich

CC 2015-02-10  21:24

ja zrobiłbym jak kiedyś w Anglii

ja 2015-02-10  21:07

uważam,że nieładnie obrażać grupy społeczne istniejące w Polsce,bo każdy powinien wyjsc na ulicę czy to rolnik ,pracownik,emeryt,chory,zdrowy ,bo w tym kraju bardzozle sie dzieje. Tylko rząd sie dobrze bawi za nasze podatki.

rolnik 2 2015-02-10  20:54

Drogi Kierowco zobaczymy jak będziesz ćwierkał jak Cię niedługo z roboty wypierdzielą...
Pozdrawiam

soli b 2015-02-10  20:24

Popierał strajk

aaaaaa 2015-02-10  20:08

Popierał strajk

as 2015-02-10  20:06

Widzę ze panna młoda g ...życie zna, tylko lalalala w głowie i filmiki. Objazdami paniusiu i przyszły mężu s dojedzie. Strajk popieram.Wszystkim wolno ..lekarzom, górnikom to i rolnikom.

stefcio 2015-02-10  19:39

Wy jako rolnicy powinniście sie zebrac w siłe i na warszawe uderzyc a takim strajkiem w krynicy to tylko bedziecie znienawidzeni przez osoby które chcą wykonywac swoja pracę i ją mieć. Kto ze zdrowym rozsadkiem poddał taka mysl a jeszcze bardziej dziwie sie osobie która zatwierdziła taki strajk

Marian Krasnystaw 2015-02-10  19:07

Ty Kierowca wyszczekany jesteś!
Ja jestem rolnikiem! Mam wyższe wykształcenie, czego po Twoich odpowiedziach ciężko oczekiwać. Prowadzę gospodarstwo, bo pochodzę ze ws, a mimo wykształcenia pracy w zawodzie wyuczonym ciężko dostać bo posadki są dla znajomych, bratanków, pociotków bez wykształcenia.
Umiesz liczyć cwaniaku? To policz ile dostaje rolnik - i to z wielka łaską, a ile za to samo płacisz w sklepie.
Podam prosty przykład: Nie było dopłat pszenica kosztowała +/- 800zł/t
Weszły dopłaty to automatyczne ceny poleciały praktycznie na połowę
i Policz sobie - bo chyba umiesz.
A Ty Gaweł to wątpię że jesteś rolnikiem. Jak już masz te 25 ha to je komuś wydzierżawiasz. Za moich czasów kierowcy tirów nie odbierali buraków od rolników tylko rolnicy sami je transportowali na place buraczane, ale że pozamykali cukrownie to czyja to wina? Rolników? Nie bądźcie śmieszni. Jak wykończą rolników to wezmą się za innych - tych kierowców co się spiesza i dojechać nie mogą, przedsiębiorców, - przyjdą zagraniczni i pójdziecie na bruk - a dziś gwiazdorzycie bo jeszcze macie dobra robotę. A Wasze dzieci??? Popatrzcie w przyszłość!

obywatel RPII 2015-02-10  19:05

Dalej głosujcie na tych zielonych ludzików - szkodników politycznych jak mawiał ...

Kierowca 2015-02-10  18:56

Po pierwsze panowie rolnicy, macie chłopków w sejmie i to w koalicji rządzącej. Wybraliście ich, wiec miejcie pretensje do siebie. Jak nie poszliście głosować, lub ograniczenie umysłowe nie pozwalało - miejcie pretensje do siebie.

Drogi są publiczne - blokowanie ich powoduje realne strtaty w innych dziedzinach biznesu. To, że wy macie czas sterczeć na szosie, to wasz problem. Inni nie mają czasu, pracują by zarobić na dotacje dla górników, urzedników, rolników i innych OPZZ nierobów.

Nie, nie jesteście żywicielami narodu. Część was produkuje drożej i gorzej niż inni. Taniej jest sprowadzić coś z Francji, Hiszpani niż od was. Wiec to, że zrobicie focha i przestaniecie produkować mam głęboko w d... Jak ja przestanę jeździć - zacznie jeździć więcej moja konkurencja. Taki rynek.

Kiedyś takich tłumoków rozpędzano armatkami i zwartym szeregiem z pałeczkami. Czego serdecznie życzę.

Sołtys 2015-02-10  18:26

OD MYSZY PO MISJONARZA , WSZYSCY ŻYJĄ Z GOSPODARZA :)

młody rolnik 2015-02-10  18:25

BIEDNY ROLNIK TO BIEDNE PANSTWO

parobek 2015-02-10  18:02

drodzy rolnicy ja was całkowicie popieram i stoję za wami murem, walczcie o swoje bo wy jesteście potęgą gospodarki Polskiej ,a pan panie premierze nie ma za grosz wstydu dla tych rolników

działo na ryj 2015-02-10  18:00

... nie mają co robić! W domu kury macac a nie prostym ludziom przeszkadzać w pracy! Strajkowac to pod sejm!

Gaweł 2015-02-10  17:43

Prowadzę 25 hektarowe gospodarstwo i powiem Wam że jak by mi ktoś przeszkadzał w dojeździe do pracy - pola, to bym takiego .......... !!!!!Jak by mój samochód z warzywami został zablokowany i nie dojechał do przetwórni to bym....!!! Jak bym usłyszał że nie zabiorą mi mleka bo blokują dojazd ,to bym zrobił rozpierduchę z takiej blokady !!!!
Po pierwsze bracia rolnicy chodzie na wybory !!!!!
Po drugie nie związki zawodowe i izby rolne tylko silne grupy producenckie (producent bez surowca pada i zaczyna rozmawiać ).
A Wy tylko własnym kosztem wspieracie darmozjadów ze związków zawodowych !!!!
Kto jest mądrzejszy ??? A może kierowcy tirów w zamian zrobią strajk i przestaną wozić płody rolne ??? i co z naszymi burakami , zbożem
olejum w głowach macium panowie!!!

BB 2015-02-10  17:36

Blokować do skutku, aż zrozumieją że rolnicy też chcą godnie żyć

młody rolnik 2015-02-10  17:23

pić blokować i strajkować bida musi pofolgować !!!!!!!!!!!!

nie rolnik 2015-02-10  17:16

Gdzie?>>>>>>>>>>>??????

Nie rolnik 2015-02-10  17:15

Tylko górnikom i rolnikom nic się nie opłaca...
Dokładają do interesu? Niech to rzucą wpi....u i pójdą do roboty za 1286 netto...
Ch... pójdą...za mało...

a.d. 2015-02-10  17:10

Szanowny Panie o niku KIEROWCA!
napisałeś "...Panie ROLNIK, obrażam rolników, ponieważ przeszkadzają mi w pracy. Jeśli np. ogłosilibyście protest głodowy w domu całkowicie bym was popierał do samego końca..."

MOJA ODPOWIEDŹ - A CO MNIE OBCHODZI ŻE CI KTOŚ PRZESZKADZA! - ZMIEŃ PRACE! A CO DO GŁODÓWKI TO JAK NIE BĘDZIESZ MIAŁ CO DO GĘBY WŁOŻYĆ BO ROLNICTWO UPADNIE CAŁKIEM TO TEŻ CI POWIEM - A CO MNIE TO OBCHODZI!!!! I NIE OBRAŻAJ ROLNIKÓW, BO TO ONI SA ŻYWICIELAMI KRAJU, A NIE TWÓJ ZIELENIAK ZA ROGIEM I BIEDRONKA!!!

"... Ale co mnie obchodzi protest rolników? Czy ja kazałem im być rolnikami? Płace podatki i mam prawo przejechać. Jak nie - policja i niech zdejmują przeszkody drogowe. ..."

MOJA ODPOWIEDŹ: A CO MNIE OBCHODZI ŻE TY MUSISZ PRZEJECHAĆ!!! NA PIECHOTĘ ALBO BALONEM!!! PROTEST JEST ZORGANIZOWANY Z POROZUMIENIU Z OPZZ, ZAPOWIEDZIANY, OBJAZDY WYZNACZONE!!!
POPIERAM PROTEST, BO WSZYSTKIM WOLNO TYLKO NIE ROLNIKOM.

Kierowca 2015-02-10  17:06

Rolnikom (jak i górnikom) nikt nie kazał wybierać tego zawodu. Tak wybrali, ich problem. Baran się uczyć nie chce, a później narzeka, że ciężka praca.
Jeśli chodzi o jedzenie bez rolników - to chyba są nadwyżki żywności i limity. Myślę, że nie było by żadnego problemu z importem. Wiesz, kapitalizm, możesz wybrać od kogo kupisz.

Ludzie nie wyjdą na ulice, na ulice wyjdą jedynie podburzone przez związki najniższe grupy społeczne by wyrwać kasę z budżetu na 13nastki, 14, 15, odprawy i dofinansowania. A kase na to zciągna z nas wszystkich. Inni też cięzko pracują, widzieliście kiedyś strajk grafików komputerowych? Przedsiębiorców?

kiss 2015-02-10  16:49

powinni zablokować całą Polskę i nawet Sawickiemu i Kopacz drogę do kibla niech sr... w gacie

monika 2015-02-10  16:34

Jestem za rolnikami,wszyscy musimy się ruszyć, rządy nas okradają!!!

realistka 2015-02-10  16:31

tak ten protest ch*a da! to jest Polska, liczycie na zmiany na poprawę w rolnictwie? hahaha chyba żyjecie nie w tym świecie co trzeba...

CCC 2015-02-10  16:10

myślący człowiek 2015-02-10 15:31...dziwna zależność...im więcej rolników w danym państwie...tym większa bieda i nędza...im więcej ludzi pracuje w przemyśle i usługach tym dane społeczeństwo bogatsze...dotowany baranie...

wirus :P 2015-02-10  16:07

takk najlepiej niech niewinni ludzie cierpią!! glokowac to ludzi z sejmu ich podjazdy do domu i tak dalej..a nie ludzi którzy tez maja prace i musze do niej jakos dojechać!!

nie rolnik 2015-02-10  15:50

jak mam się k**** nie wypowiadać jak mam po jakichś p**** dziurach za**** - bo nie jestem rolnikiem?

ciekawy 2015-02-10  15:47

ko mi zwróci za nadłożone kilometry?

krasnostawianin 2015-02-10  15:35

i bardzo dobrze ... tez często jeżdżę i jakos popieram ten strajk. Ci co sie wypowiadaja ze ich to nic nie obchodzi to niech poczują jak to jest być rolnikiem i pracować cięzko zebyś sprzedać Tobie za grosze owoce czy cos innego. tak jabłuszko czy pomidorka to byś zjadł ale nie wiesz ile kosztuja nawozy ,wyprodukowanie itp ... Nic sie nie opłaca. Zboża tanie, owoce tanie jak barszcz.. jak zyc premierze??

baor 2015-02-10  15:35

blokowac strajkowac nie fulgowac

myślący człowiek 2015-02-10  15:31

Debile gdyby nie Ci rolnicy to nie mielibyście co włożyć do tych tępych mord więc stulić te pyski. Protestów będzie coraz więcej i bardzo dobrze, to państwo się sypie, codziennie Nas okradają i jak chcecie siedźcie cicho tylko później nie płaczcie że wysokie podatki że to że tamto. Jak ludzie nie wyjdą na ulicę, nie zaczną protestować to się nic tutaj nie zmieni... Jesteście tak owinięci wokół palca przez 'władze' i media że nie widzicie problemów w tym coraz bardziej chorym kraju. Przez takich szarych Kowalskich to tu się żyć nie da bo pójdzie tempa pi... i zagłosuje znów na komucha żeby napełnić mu kieszenie a sam będzie ledwo ciągnął od wypłaty do wypłaty... Barany...

Kierowca 2015-02-10  15:22

Panie ROLNIK, obrażam rolników, ponieważ przeszkadzają mi w pracy. Jeśli np. ogłosilibyście protest głodowy w domu całkowicie bym was popierał do samego końca. Ale jak wasz protest zakłóca moją prace, gdzie ja także mam osoby na utrzymaniu to mam prawo wyrazić zdanie.

Niestety, w tym kraju przed każdymi wyborami bydło wychodzi by coś ugrać z naszych podatków. Bo im się należy, bo umieją rzucać kamieniami.

sweeper 2015-02-10  15:12

A kto później pokryje koszty zniszczonych przez ciężarówki dróg? Powiatówka przez Komarow ma ograniczenie do 8t, na wiosnę nie będzie co zbierać jak pojeżdżą kilka dni. Wszystko przez zachciankę paru orczyków. Może ja też powinienem blokować drogi że mało zarabiam?

guru 2015-02-10  14:58

Niech Kowalski chodzi na piechote to mu blokada nie bedziee przeszkadzac!!!!!!

kierowca czołgu 2015-02-10  14:56

ja chce przejechać !!!

ROLNIK 2015-02-10  14:55

to jak nie jestes rolnikiem to po co sie wypowiadasz,jak ci tak zalezy na dojechaniu do zamosci to jedz przez krasnobród,a nie bedziesz rolnikow obrazał

Szarik 2015-02-10  14:44

Nic nie wiecie więc nie wypowiadajcie sie

ja 2015-02-10  14:18

Blokować przepuszczać tylko pojazdy uprzywilijowane pozostali niech stoją pięć dni.Ten co nie musi nie pojedzie Ci co muszą niech stoją i czekają.

prince 2015-02-10  13:45

Bardzo dobrze czas na zmiany

M&M 2015-02-10  13:41

No a co mają zdeptać łąkę sołtysowi żeby zwrócić uwagę na problem który jest o wiele wyżej?

rolnik bobik 2015-02-10  13:34

przywódcy związków zawodowych muszą się od czasu do czasu pokazać przecież chłop czy górnik na nich płacą a niezbyt sprzyjająca sytuacja to dla nich tzw. woda na młyn.

cccc 2015-02-10  13:31

łodemu jak zalezy to pieszo dojdzie a protest i tak sie odbedzie i dobrze sama pojade i pomoge

antek 2015-02-10  13:24

kierowcy zablkokujmy rolnikow, niech na tej blokadzie sie po...a.

Kierowca 2015-02-10  13:10

Ale co mnie obchodzi protest rolników? Czy ja kazałem im być rolnikami? Płace podatki i mam prawo przejechać. Jak nie - policja i niech zdejmują przeszkody drogowe.

ja 2015-02-10  12:47

choreee, chcą protestować niech protestują,ale są ludzie którzy nie są rolnikami i gówno mnie obchodzi ich protest, tak samo jak nie powinno ich obchodzic to po co jade do zamoscia i czy mnie przepuszcza czy nie...pfff

Janek 2015-02-10  12:43

Sytuacja w Polsce jest warta protestu

luk 2015-02-10  12:18

i bardzo dobrze że tak będzie

Kama 2015-02-10  12:03

Do Panna Młoda: lepszej bramy nie mógł sobie wymarzyć Twój przyszły :D jak dobrze się zaopatrzy w wódeczkę, to przecież go puszczą ;)

Redi 2015-02-10  12:02

Młody niech przez Krasnobrod jedzie ;)

JA 2015-02-10  12:02

Eee kur... Ja juz bilety zapłaciłem za kino tez ma premierę Greya. Ale odjechać będzie można na pewno obok fotoradaru w krynicach i potem w lewo na dąbrowe

Gali 2015-02-10  12:00

Pewnie widzicie tylko czubek swojego nosa! A w jaki sposób zwrócić uwagę rzadu na problem jeśli się ich nie słucha w rokowaniach? Skoro cena żywca spadła o ponad 50% nie zastanowiliscie się czemu wędliny i mięso nie tanieją? A jednak do czyjejś kieszeni musi to spływać! Bogacą się pośrednicy i Ci co mają układy, a rolnik staje na granicy bankructwa! ps. Nie jestem rolnikiem, a prostym człowiekiem który umie spojrzeć obiektywnie na sytuacje w państwie.

adam193 2015-02-10  11:58

Protestujcie i nie puszczajcie nikogo niech stoja do zasranej smierci

Panna Młoda 2015-02-10  10:59

Świetnie! Bardzo mnie to cieszy... 14 lutego ślub, Młody musi dojechać z Tomaszowa do Zamościa... jeszcze tylko jakiegoś pierd**** protestu po drodze nam brakuje... Lepszego momentu nie było... A na domiar złego dziewczyny z Tomaszowa spóźnią się do kina na premierę Grey'a ;)

BS 2015-02-10  10:55

No tak... nie ma to jak utrudnić życie szaremu Kowalskiemu.... a co z ludźmi którzy codziennie dojeżdżają do pracy do Zamościa z Tomaszowa? Jaki sens ma protest wymierzony głównie w zwykłych ludzi?

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej
Rozumiem