Wydanie nr 5 z 2015 r. (2015-02-04)

Sitno. Oczekiwana zamiana miejsc?

KASA DLA PROTASA

Zapowiadał, że już wystarczająco narządził się gminą, pora na emeryturę. Tak Kajetan Protas (65 l.) tłumaczył rezygnację z kandydowania na wójta. Tymczasem... do urzędu wrócił.

Kajetan Protas rządził gminą blisko 23 lata. W ostatnich wyborach również założył swój komitet wyborczy „Samorządna Gmina” i zarejestrował się jako kandydat na wójta. Jednak niespodziewanie zrezygnował. W tej sytuacji o fotel gospodarza gminy rywalizowali Marian Bernat (60 l.) (sekretarz i wicewójt w jednej osobie, wieloletni współpracownik Protasa) oraz Andrzej Juszczak (50 l.). Wybory wygrał Bernat. Po zakończeniu kadencji K. Protas dostał odprawę w wysokości trzymiesięcznych poborów (25 122 zł). Zgodnie z prawem mógł wrócić na stanowisko, z jakiego był delegowany niegdyś, wygrywając wybory.

 

her

To jedynie część artykułu. Kompletny artykuł przeczytasz w obecnym wydaniu Tygodnika Zamojskiego. Zapraszamy do punktów sprzedaży, lub do zakupu e-wydania (tylko 2.5 zł).


Komentarze

ptasia grypa 2018-11-05  02:08

No proszę . Minęło kilka lat . Mamy nowego Wójta . Jak będzie zobaczymy. Za pięć lat kolejne wybory.....

PRACOWNIK SOCJALNY 2016-05-27  22:23

Wszyscy panstwo macie racje i z opisu de lege ferenda wnioskuje, ze mozna uchwycic watek wladzy samochwalczej w Sitnie.W LATACH 2009-2010 ubiegalam sie o staz w urzedzie ale tuz przed zostalam zlinczowana przestepstwem pobicia w samochodzie.W trakcie pracy trzeba bylo jakos sprawe zalatac jakby dziure w aswalcie opracowaniem dodatkowego art w prawie karnym a nazywa sie stalking. Dzis mam pewna dziure w umysle.Ta dziura to brak dalszych perspektyw a nazwano ja choroba.Nasuwa mi sie tylko jedno,ze skoro bylam madra ale slaba to delikt w postaci tego ze jednak trzeba pod lupe brac nie tylko urzad w ktorym obsadzeni sa ludzie po znajomosciach ale rowniez cale otoczenie i srodowiskio.Bo czy nierownosci osiagniec,mozliwosci i srodkow sa wyznacznikiem bycia czlowiekiem w wielkim swiecie?A ten swiat to przeciez destrukcja czlowieka przejawiajaca sie w ostatecznym pytaniu:3 kierunki studiow czy nieskonczone zadne. Bo sa tez i tacy.

xy 2015-03-16  22:53

do mieszkanki:

Szanowna Pani, interesowało mnie wskazanie kategorii dróg(tj.gminne/powiatowe..itd.)przebiegajacych przez teren gminy (dla przykładu: drogi w kierunkach Horyszów Pol.- Karp , Sitno - Czołki, bo dziury jak cholera),a to co Pani raczyła wskazac, to spis mienia gminnego, a mnie nie iteresuje powierzchnia dróg wyrażona w hektarach. Polecam strone chyba gminy Łabunie- b. ładnie rozrysowane i opisane.
Pozatym, prosze zwrócić uwagę, ze dane które Pani wskazała, ostatnio były aktualizowane w czerwcu 2008 !! w każdym razie pozdrawiam

mieszkanka 2015-03-16  10:44

do xy
Znalazłam bez trudu
http://www.sitno.bip.net.pl/?c=101
bip/prawo lokalne/majątek,
Więcej szczegółów nie znam tylko mniej więcej ale mi to wystarczy. Jeśli komuś mało to proszę po szczegóły do gminy. Myślę że udostępnią. Pozdrawiam.

xy 2015-03-15  11:23

pani mieszkanko, a czy na stronie gminy (wzorem innych gmin) jest informacja które drogi sa gminne a które powiatowe? bo szukam i nie znajduję....

panie mieszkańcu, jeśli wójt nie odpowiada na pytania mieszkańców, albo odpowiada wymijająco, albo bezczelnie lub z nerwem, to sympatii razxcej nie wzbudza, prawda?

mieszkanka 2015-03-13  15:11

do xy
Proszę zorientować się najpierw które drogi asfaltowe są gminne i dopiero oceniać. Z tego co wiem to te dziurawe są powiatowe. Pozdrawiam.

xy 2015-03-12  18:30

do "mieszkanka" - "tutaj i o strażaków i KGW dbają. nawet polne drogi są równane"

Szanowna Pani, ale poza strażakami i KGW jest troche wiecej mieszkańców...a co mi po równaniu dróg polnych, skoro główne asfaltówki są w fatalnym stanie...no proszę sie obudzić ...

mieszkaniec 2015-03-12  17:58

Nie popełnia błędów ten, kto nic nie robi. Myślę,że p.Bernat zostanie jeszcze doceniony. Jak na początek to już zmierza w lepszym kierunku niż były wójt. Ale niestety nasze społeczeństwo woli krytykować niż wspierać. Ludzie opamiętajcie się, okażcie więcej wyrozumiałości i szacunku! Mieć tyle na głowie i radzić sobie w miarę wymaga dużej wiedzy o naszej gminie i doświadczenia, a tego chyba p.wójtowi nie brakuje. Życzę powodzenia!

mieszkanka 2015-03-11  17:13

Czytając te wszystkie komentarze zastanawiam się czym Bernat zasłużył sobie na takie słowa. Przecież w każdej miejscowości coś jest robione dla ludzi, wiele remiz ładniej wygląda niż urząd gminy, dobrze że w końcu ten korytarz chociaż odremontowali bo aż wstyd że to urząd. Zawsze kiedy byłam w gminie to Bernat obecny w pracy i służy pomocą ( niestety o Protasie tego nie można powiedzieć było ). Spójrzcie na inne gminy na przykład Miączyn co tam robi gmina dla mieszkańców, nie ma ani chodników ani wodociągu, żadnych inwestycji, tutaj i o strażaków i KGW dbają. nawet polne drogi są równane. A ta szkoła w Sitnie to przecież nie likwidowana. Zastanawiam się jak w tych gminach co likwidują czemu jeszcze wójtowie żyją. Pewnie nie mają tak złośliwych mieszkańców co niektórych.

rob 2015-03-10  18:04

by wszystkim (u władzy) żyło się lepiej :)

Gaweł 2015-03-06  19:58

nowy - ja z SOVA już Ci powiem ,a teraz skup się na pożytecznych pracach dla dobra naszej gminy !!!

ptasia grypa 2015-03-06  15:25

No proszę : numer ze szkołą nie wyszedł o czym pisze wcześniej wspomniana gazeta. Jaki wniosek ?- Patrzcie im na ręce i nie poprzestańcie tylko na tym razie.

nowy 2015-03-04  19:03

Za to twój iloraz inteligencji "Gaweł" wprost z CBA, ej a ty Ortografie błędów nie robisz-pewnie nie bo nic nie robisz poza krytykowaniem innych.

Ortograf 2015-03-02  09:35

do "Ptasia Grypa" - wybacz, pewnie że dziennik, ale to z nadmiaru wrażeń. Popatrz, stary numer, temat cokolwiek odmienny ale sprawa jaka rozwojowa! Scenariusz na dobre kino!

ptasia grypa 2015-03-01  20:00

Chciałeś chyba napisać dziennik wschodni

Ortograf 2015-03-01  18:50

Ha, ha. Jaka gmina, tacy celebryci.
Dzięki "Ptasia grypa" za bieżące wiadomości, mam nadzieję że Kurier nie konkuruje z Tygodnikiem.

Gaweł 2015-03-01  17:30

To sekretarz był też zastępcą wójta i prezesem stowarzyszenie prowadzącego szkoły ?!?!?!?
Ciekawe co jeszcze wyjdzie ???
To może przejęcie szkół było niezgodne z prawem ?!?!?!

ptasia grypa 2015-03-01  15:30

Szczere gratulacje dla wybrańców lokalnej społeczności. Rozsławiacie gminę gdzie tylko się da :lokalna prasa, telewizja.
Dziś proszę bardzo : artykuł w prasie o zasięgu wojewódzkim.
Dla dociekliwych nic trudnego, żeby odnaleźć. (jest w internecie)
Czekam tylko kiedy "władze" przyznają sobie nagrodę za promocję gminy. Przecież nieważne co piszą i pokazują, ważne,że o gminie jest głośno.
Chylę czoła !

Gaweł 2015-03-01  07:51

"nowy" zdekonspirowałeś mnie gratulacje !!!!!
Iloraz inteligencji prosto z KGB.

Ortograf 2015-02-28  18:22

Ty, "nowy" a byki takie same robisz jak w uzasadnieniu do uchwały o przekazaniu szkoły!, brawo bo uzasadnienie hit - Poniedzielski z Andrusem będą mieli używanie.

ptasia grypa 2015-02-26  16:54

Widocznie na lepszego nie zasługują.

nowy 2015-02-25  22:31

Co Gaweł przegrało się wybory z dwa razy i żal zciska, każdy ma prawo startować tylko Gawełka nie wybrali ludzie z jakiś względów.
Gawełku pana Protasa 3 krotnie wybrano w wyborach bezpośrednich więc wyluzuj, pracuj na rzecz mieszkańców Gminy Sitno to i może Ciebie wybiorą

hgf 2015-02-23  17:53

..Jak mawiał Żeleński.."pytacie dlaczego polska mi obrzydła, bo za dużo w niej święconej wody, a za mało mydła".

tym 2015-02-22  20:12

ad. "ptasia grypa" ... szacun

ad. "nie cierpie hejterów" .... zenująca riposta. za mało argumentów, za duzo emocji.

n.c. hejterów 2015-02-22  19:27

Każdy ma swoje zdanie – i uważa że jego jest jedynie słuszne. Skoro zostałem idiotą to zapytam idiotyczne pytania:
1) jak nazwać kogoś, kto obraża blisko 7000 osób nazywając ich małą Ojczyznę „dziurą jakich mało”;
2) jak nazwać tych mieszkańców skoro mieszkają w takiej dziurze?
3) jak nazwać tych, którzy popierają obrażających?
4) skoro gmina niczym się nie wyróżnia to, kim są ci naiwni co od lat pracują na jej rzecz?
5) czy … a goncie się!
- hau hau!

ptasia grypa 2015-02-22  16:33

Nie będę odkrywcą Ameryki pisząc, że w naszym kraju kultura polityczna jest na żenującym poziome.
Niestety, świadomość obywatelska też pozostawia wiele do życzenia, a Gmina Sitno niczym nie wyróżnia się na tle całego kraju-ale po kolei:
Wójt jak i Rada Gminy wybierani są w bezpośrednich , wolnych wyborach.
Otrzymują przez to od NAS zaufanie i możliwość zarządzania finansami i reprezentowania gminnej społeczności - czyli NAS.
Zarządzają NASZYMI pieniędzmi (nikt o zdrowych zmysłach nie powierzy swoich pieniędzy ignorantom i nieudacznikom). Nie czynią tego bezinteresownie, bo to właśnie MY łożymy na ich niemałe zarobki i mamy obowiązek oczekiwać dobrej pracy za dobrą płacę.
Obecna ekipa rządzi już wiele kadencji ,czyli wielokroć obdarzeni zostali zaufaniem, przez co są przewidywalni. Jak są wiarygodni –jeden z wielu przykładów ,pisze już na wstępie powyższego artykułu.
Pytanie do wyborców –Jaki jeszcze numer muszą Wam wyciąć, żeby obudzić Was z letargu ?
Przecież kilka miesięcy temu była możliwość powiedzieć -„panom już dziękujemy”.
Jak długo jeszcze można tolerować arogancję ?
Proszę nie spodziewać się, że będziecie poważnie traktowani pozwalając im na wszystko. Brak zainteresowania własnymi sprawami , służalcza postawa tylko ich rozzuchwala.
Dlaczego nikt nie egzekwuje od radnych ,żeby na bieżąco informowali swoich wyborców o bieżących poczynaniach rady i wójta. Przecież on nie może zbyt wiele bez poparcia radnych.
Beztroska naiwność wyborców często doprowadza do patologii. A potem płacz i zgrzytanie zębów.
Przykład można rzec prawie zza miedzy : Zamość-wyborcy mówią DOŚĆ. Zaufali komuś innemu. Teraz larum, bo zaczął od wietrzenia urzędu . Od czegoś musiał zacząć. Czas pokaże, czy podoła zmienić na lepsze.
Za niecałe cztery lata znów pokażemy na ile szanujemy sami siebie i komu powierzymy władzę.
Moje wpisy nie były i nie są po to ,żeby kogokolwiek obrażać , ale czasem trzeba użyć drastycznych przykładów, żeby pobudzić do zastanowienia.

rolniczka 2015-02-22  11:13

dla zainteresowanych strona chóru
/www.facebook.com/chor.wiarus/posts_to_page

rolniczka 2015-02-22  10:47

dla zainteresowanych www.facebook.com/chor.wiarus?fref=ts

rolniczka 2015-02-22  10:45

Wiarus i Kajetanie bądź Kajetanki to ten sam chór w zależności chyba od uroczystości na jakiej występują.Sukcesy ogólnopolskie odnosi oczywiście Wiarus.Brawo Pani Mario i Mirku!!!!!! :))))

Gaweł 2015-02-21  20:07

Rolniczko chórów w gminie mamy dwa + jeden kościelny .
A sukcesy odnosi "Wiarus" który prowadzi wspaniała osobowość Maria Smoląg ( z Mirosławem Radlińskim akordeon)od trzech dekad !!!.
Co do chóru "Kajetanie" nie słyszałem o ogólnopolskich sukcesach (A czy to zespół śpiewaczy Sitno po zmianie nazwy ??? ) Może się mylę To mnie popraw !!! Kobiet z tego chóru nie należy obrażać a co do nazwy to ..... lizustwo !!! Co do nowej nazwy to może nie Marianie albo Tadzianie ( Ta dzie ta kasa ).
" nie cierpię hejterów " - mały piesku obszczekałeś -ale co sensownego napisałeś - nic !!!!! Wypowiadasz się jak Władza dużo i bez sensu !!!!!
p.s.
"Nie bójmy się mówić prawdy" JP II

tym 2015-02-21  15:36

do.... nie cierpię hejterów ...
a cóz takiego napisała ania, czy ptasia grypa, czy inni? ocenili rzeczywistość bez owijania w bawełne.... czy to naprawdę tak boli? to juz najbliższej każdemu władzy samorzadowej nie mozna oceniac i wypowiadac swoich uwag?

a co do pytania: " czy dziwne, że koś chce wydawać mniej?" jesli ktos z jednej strony szuka oszczednosci, a z drugiej wydaje kasę na nowe, zbędne stanowiska...to jest to cholernie dziwne...

sąsiad 2015-02-21  15:14

Aniu, to Ty masz rację, a idiotów nie trzeba nie cierpieć tylko samemu nim nie być.

nie cierpię idiotów 2015-02-21  14:12

Cytat:
nie cierpię hejterów 2015-02-20 21:29
żeby zejść do poziomu niektórych wypowiedzi to napiszę tylko: Do „ania” – że pewnie jest ekspertką od „dziur”; analogiczne (z akcentem na „anal


Zanim napiszesz - pomyśl. Proponuję zapoznać się ze znaczeniem słowa HIPOKRYZJA

joniec 2015-02-21  10:54

A jak się zwie ten chór?

rolniczka 2015-02-21  08:25

Nie czepiajcie się chóru,to wizytówka naszej Gminy,odnosi ogólnopolskie sukcesy :)

Marek 2015-02-21  00:03

Ładne mamy prawo i odprawa też ładna...

nie cierpię hejterów 2015-02-20  21:29

żeby zejść do poziomu niektórych wypowiedzi to napiszę tylko: Do „ania” – że pewnie jest ekspertką od „dziur”; analogiczne (z akcentem na „anal”) do „olo”; „ptasia grypo” no po co się powstrzymywać – nasraj na wszystkich!!!
Pozdrawiam wszystkich, którzy biorą udział rzeczowej dyskusji;
- po tylu latach na stanowisku człowieka w ramach obowiązującego prawa docenić finansowo to normalna sprawa
- kwestia stowarzyszeń - miało być ratowanie małych szkółek a zrobiło się szukanie oszczędności - jak rodzice się na to godzą to trudno temu przeciwdziałać w majestacie prawa - to w prawodawstwie trzeba szukać zmian i w świadomości rodziców - czy dziwne, że koś chce wydawać mniej?

nie cierpię hejterów 2015-02-20  21:28

żeby zejść do poziomu niektórych wypowiedzi to napiszę tylko: Do „ania” – że pewnie jest ekspertką od „dziur”; analogiczne (z akcentem na „anal”) do „olo”; „ptasia grypo” no po co się powstrzymywać – nas... na wszystkich!!!
Pozdrawiam wszystkich, którzy biorą udział rzeczowej dyskusji;
- po tylu latach na stanowisku człowieka w ramach obowiązującego prawa docenić finansowo to normalna sprawa
- kwestia stowarzyszeń - miało być ratowanie małych szkółek a zrobiło się szukanie oszczędności - jak rodzice się na to godzą to trudno temu przeciwdziałać w majestacie prawa - to w prawodawstwie trzeba szukać zmian i w świadomości rodziców - czy dziwne, że koś chce wydawać mniej?

ptasia grypa 2015-02-20  14:52

Może MARIANY ?

tym 2015-02-19  21:40

do ..ptasia grypa...

myślisz, ze zespół powinien zmienić nazwę, dostosowujac sie do nowej władzy?

ptasia grypa 2015-02-18  15:38

Kilka lat wcześniej miłościwie panujący wójt próbował również zreformować szkołę, ale w Jarosławcu. Na szczęście po gwałtownej reakcji tamtejszej społeczności z planów wyszły nici. Od tamtej pory w wyborach na wójta właśnie w Jarosławcu był na na drugim miejscu .
Szkoda że w Sitnie społeczność nie potrafi się zjednoczyć .
Kilka tygodnie temu właśnie w Jarosławcu aktualny wójt mówił,że nasza gmina jest biedną gminą . Po przeczytaniu w/w artykułu mam pytanie:Doprawdy ?
Do Olo:
Coś jest na rzeczy - chociażby zespół śpiewaczy o wdzięcznej nazwie KAJETANIE......
Pozwolę powstrzymać się od dalszych komentarzy..............

Olo 2015-02-17  16:55

Kolesiostwo jest było i będzie.Cała gmina to jedna rodzina.Matka z corką,kolezanka,żona brata.Tak było od zawsze.Co można zaoferować młodzieży lub dzieciom?Nic.Dom kultury jest lecz dla kogo?Zostawcie już tą szkołę w spokoju.

JA 2015-02-16  07:43

Do Zainteresowany- zgadzam się z Tobą ,że Pan Protas dostał odprawę zgodnie z prawem.Ale jeżeli dostał odprawę zgodnie z prawem to niech przez najbliższe lata trzyma się z dala od urzędu gminy.Ten co bierze odprawę jako były wójt już nigdy nie powinien mieć możliwości pracy w samorządzie.Bierzesz odprawę zakładaj własny biznes zobaczysz jak to zarabia się łatwo pieniądze.Tacy ludzie nie mają za grosz ambicji ani honoru a społeczeństwo uważają za ciemniaków.Mieszkańcy gminy Sitno już powinni szukać kandydata na wybory za cztery lata wystawić człowieka rozsądnego a kolesiostwo z PSL odesłać na zieloną trawkę.

Gaweł 2015-02-15  17:05

Droga władzo a Ty milczysz ??? Może jakieś wyjaśnienie ( aby nie za Nasze pieniądze w TZ ) !!!!!

lodreipeina 3x2 2015-02-15  10:41

Do ZAINTERESOWANY: Marian - to TY ?

loka 2015-02-14  20:49

Pani/Panie ZAINTERESOWANY - brak słów na te mądrości

olo 2015-02-14  18:11

do ZAINTERESOWANEGO - jesteś ciemny jak tabaka w rogu !!!! kolejny lizudup

ania 2015-02-14  17:59

Gmina Sitno - to dziura jakich mało (no może i są większe dziury, ale gmina sitno zbytnio im nie ustepuje). W tej gminie rządzi tylko je...PSL, kolesiostwo, układy, a kaska leci. Gdzie to podobne, żeby wójt tak biednej gminy zarabiał tak duże pienadze - odprawa 25 tys. zl za 3 m-ce - wooow!!! (którymi nawet w stolicy nikt by nie wzgardził). Jednym słowem ...ciemnogród

Robson 2015-02-13  21:07

witam...uśmiałem się z wytłumaczenia "zainteresowanego"... oczywiście wszystko jest zgodne z prawem....nie wątpię,wszystko jest cacy....tylko panowie wójtowie powinni sie troche zastanowić, bo zdaje się ze reprezentują mieszkańców gminy..i to nie jest ich prywatna firma, a skoro się szuka oszczędności, to może należałoby zacząć od siebie ...

Gaweł 2015-02-13  17:55

Dziękujemy " zainteresowanemu" za wytłumaczenie elektoratowi, tak zawiłej sprawy zgodnej z prawem !!!

ciekawski 2015-02-11  19:20

Ciekawe czy pan zastępca wójta dostanie następną odprawę, gdy będzie odchodził na emeryturę , pewnie też będą przy tym spore dodatki, dobrze oszczędzamy na gminie...

zainteresowany 2015-02-11  13:23

Odprawę p. Protas dostał zgodnie z prawem, jakby ktos z was pełnił funkcję wójta też by mu się należała, po upływie kadencji. Co do zatrudnienia p. Protasa na stanowisku z-cy wojta to jest decyzja nowego wójta p. Bernata, współpracowników dobiera sobie wedle uznania to jest jego decyzja.Widocznie uznał że doświadczenie, kompetencje p. Protasa przydadzą się, a to że ta decyzja nie podoba się konkurencji politycznej to inna bajka każdy miał szansę startować na wójta, radnego itd mieszańcy wybierali.
Co do kwestii szkoły w Sitnie to środowisko nauczycielskie podnosi bunt bo skończą się uprawnienia z karty nauczyciela przy szkole stowarzyszeniowej i 20 godzinny czas pracy a będzie umowa o pracę i 40 godzinny tygodniowy czas pracy. Nie słyszałem aby któraś ze szkół stowarzyszeniowych funkcjonowała gorzej a smiem twierdzić że lepiej to wygląda przy takim rozwiazaniu.

swojak 2015-02-10  13:22

Gaweł - prawdę mówisz, że mieszkańcy widzą i oceniają, dlatego od 1992 roku wybierali na wójta Pana Protasa, jeśli Wójt nie byłby porządnym człowiekiem i nie miałby zasług dla gminy Sitno, to i "żelazny elektorat" nie pomógłby wygrywać wyborów - przecież to oczywiste.

Gaweł 2015-02-09  20:01

Tom - gdyby mieszkańcy widzieli i oceniali, już dwie kadencje wstecz nie powinien być Wójtem. Nasz były Wójt na pewno zrobił jedno utworzył żelazny elektorat !!! Który nic nie widzi , nic nie myśli i nic nie mówi !!!

Tom. 2015-02-09  17:17

"A co do Jego zasług historia oceni !!! "

Historia historią....ale mieszkańcy gminy również widzą i oceniają...

Gaweł 2015-02-08  23:07

Anto - to dla Was :
" Człowieka poznaje się nie po tym jak zaczyna, ale jak kończy"
A co do Jego zasług historia oceni !!!

anto 2015-02-08  19:16

CO SIE CZEPIACIE PANA WOJTA BARDZO PORZADNEGO CZLOWIKA SLUZACEGO GMINIE WIELE LAT ROBICIE WIELKIE HALO Z KILKU MIESIECY KTORE BRAKUJE MU DO PRZEJSCIA NA EMERYTURE . PANIE KAJETANIE JESTESMY Z PANEM!

Robson 2015-02-06  18:36

proponuję Panu Wójtowi, zeby baczniej słuchał i uwzględniał głos mieszkańców gminy, dla których powinien pełnić swój urząd, bo to nie jest jego prywatny folwark.... gmina- to tez ludzie, więc proszę nie zakrzykiwać głosu mieszkańców ...

gość 2015-02-06  12:36

Panie Bernat proponuje lekturę i przemyślenie swojego zachowania... http://rzeszow.tvp.pl/18343171/wojt-tarnowca-oszczedzanie-w-gminie-zaczal-od-siebie

pozdro600. 2015-02-05  23:38

Ciemnota - wszyscy mądrzy na swój sposób.

cazar 2015-02-05  19:40

Czytam wypowiedzi mieszkańców gm. Sitno i porównuje to z gm.Zamość w obu przypadkach mamy do czynienie z jak to ujął prof. Stępień "wykoślawieniem"idei samorządu .Założenia reformy samorządowej były zupełnie inne niż to co mamy obecnie .Zainteresowanych zapraszam do lektury wywiadu z prof. Stępniem ,wywiad ukazał się w listopadzie ubiegłego roku w GW ,zapraszam.

Sojusznik 2015-02-05  17:25

Do CENTRUM ROZPADU I POGNĘBIENIA SPOŁECZEŃSTWA GMINY SITNO
Dziękujemy za szczere słowa prawdy. Takich mądrych głosów u nas potrzeba.Taki jest urok Stowarzyszenia drodzy Rodzice. I tylko dzięki pracy pedagogów WSZYSTKICH stowarzyszeniowych i publicznych coś może jeszcze trwać. Praca każdego z nich jest bardzo cenna. Szacunek dla tych ze szkół stowarzyszeniowych bo są niedoceniani i słabo opłacani ( również dzięki wójtowi= prezesowi) nie ma się kto za nich upomnieć, że są wykorzystywani i opłacani jak w chińskiej fabryce. przykro mi! nie ma się co dziwić, że koledzy z innej szkoły bronią się przed tym. myślę, że należy się im wsparcie i zrozumienie. Bez względu na finał jestem pewien, że w dalszym ciągu z pasją będą pracować z naszymi dziećmi. Pozdrawiam Wszystkich Pedagogów i życzę powodzenia

CRiPSGS 2015-02-05  16:41

Stowarzyszenie Rozwoju i Promocji Gminy Sitno oto wasze dokonania dla Szkoły w Horyszowie Polskim. Systematyczne ograniczanie sal lekcyjnych dla dzieci w szkole. Od czasu przejęcia szkoły zostały zlikwidowane na parterze szkoły dwie sale lekcyjne. W tym jedna duża została przekształcona z oddziału zerowego na siłownie ?! , druga klasa na bibliotekę , agencję pocztową ? W obecnej chwili dzieci uczą się na zmiany a tablica lekcyjną wieszają nawet w siłowni!(na goździku aby móc zdjąć w razie kontroli ) I w nowym wynalazku edukacyjnym świetlicy szkolnej !(tablica jak wyżej) . A szkolną stołówkę mamy obok WC dla chłopców na dole (ciekawe co na to sanepid - smacznego).
Codziennie w tych salach uczyło się około 20 uczniów przez sześć godzin w obecnej chwili działa siłownia 2 godziny dziennie 2 ray w tygodniu i 2,3 osoby dziennie + sprzątaczka.
Mieszkańcy Sitna Wy za stowarzyszenie dostaniecie może saune , hipodrom z sali gimnastycznej a może coś jeszcze bardziej egzotycznego i oczywiście potrzebnego dla Was.
BROŃCIE SIĘ JAK MOŻECIE STOWARZYSZENIE TO NIE WYJŚCIE Z SYTUACJI, ODDACIE SZKOŁĘ A PÓŹNIEJ NIE BĘDZIECIE MIEĆ WPŁYWU NA NIC.

CENTRUM ROZPADU I POGNĘBIENIA SPOŁECZEŃSTWA GMINY SITNO

DZIĘKUJEMY DROGIM WYCHOWANKOM NASZEJ SZKOŁY ZA SYSTEMATYCZNĄ LIKWIDACJĘ.
Ps.
Sala gimnastyczna została wyremontowana tylko dzięki uporwi Pani Dyrektor Anny Karchut ,
oraz pracy rodziców .

mama 2015-02-05  15:32

Ja swojego dziecka do stawarzyszeniówki wójta nie oddam. Niech sobie znajdzie inne źródło kasy dla tych szkół.

zły 2015-02-05  15:27

Te rodzic ty to naprawdę ciemny jesteś. Jak masz dziecko lenia to wina nauczyciela? Te długie weekendy co dwa tygodnie to chyba twoje dziecko sobie robi.

o tak 2015-02-05  15:19

Czas pracy nauczyciela to mit. Nawet pani minister nie umie policzyć jaki jest etat. Tam na górze wszystko wygląda inaczej. Już zapomniała że sama kazała pracować więcej 2 godziny i teraz to już nie 18 a 20 godzin lekcyjnych. A co potem ? Nie każdy ma wolne. Są zeszyty, klasówki, sprawozdania, zebrania, posiedzenia, szkolenia, itd. Chcielibyście?

petent 2015-02-05  15:09

Kto wam tak nakłamał o tych zarobkach? Jakby tyle zarabiali to wójt by nie płakał że im musi wyrównać. A w gminie to ile zarabiają? I co? Nic nie można załatwić bo kawkę piją albo gdzie indziej wysyłają.I tylko na palcach chodzą zeby wójtowi się nie narazić.

łee 2015-02-05  15:01

Rodzice to coś słyszeli ale nie wiedzą co. Masz dziecko w szkole to wiesz co tam robi który nauczyciel. Na korki chodzi kilku a inni liczą na nauczyciela i dodatkowe zajęcia. Te gazetki to niby cały rok robią? A jak zrobią czasem to też się uczą i potem w gimnazjum czy liceum jak znalazł.

op 2015-02-05  14:49

Pewnie ze łatwo zwolnić. W szkołach prywatnych też można zwolnić nauczyciela za karę bo się kazał dziecku uczyć albo dobrze zachowywać. Ale to chyba nie jest dobra droga.

GAWEŁ 2015-02-05  14:06

A dla mnie ta biedna gmina nie ma szczęścia do samorządowców, haniebna spraw z poprzednim Przewodniczącym Gminy. A teraz jeszcze gorsza cudowna zamiana miejsc za publiczne pieniądze podatników , a zarazem żeby z naleźć kasę dla dwóch Wójtów to trzeba czepić się szkoły? A co będzie jak znajdą sekretarza , czego wówczas czepi się się "święta trójca" na pewno nie kasy dla elektoratu.
Kiedyś nie pamiętam który radny powiedział do poprzedniego Przewodniczego " Mniej Pan honor " Teraz My mieszkańcy gminy powinniśmy powiedzieć do swoich radnych czy macie jeszcze honor czy został kupiony za marne 400 złotówek .
Dla ciekawych link na temat przyznawania diet i jak Wójt Bernat obniżał sobie wynagrodzenie: http://www.sitno.bip.net.pl/?a=1881
A jak komuś chce się śledzić słupki to zobaczcie budżet gminy 2014.

oj, oj! 2015-02-05  13:01

Czy to nie chodzi tylko o zmianę zasad zatrudnienia nauczyciela z karty nauczyciela na kodeks pracy? Jeśli w ramach karty nauczyciel zarabia około 4500zł plus dodatki wiejskie, socjalne i inne oraz 18 godzinny tydzień pracy plus ferie, wakacje, a w szkołach stowarzyszeniowych na kodeks pracy około 3000 zł to czemu nie robić takiego zamieszania? W szkołach stowarzyszeniowych nauczyciel bardziej troszczy się o dobro dziecka, gdyż na kodeksie pracy łatwiej zwolnić nauczyciela, który nie wywiązuje się ze swoich obowiązków.

RODZIC 2015-02-05  12:17

a czy szkoła w Sitnie daje dzieciom dodatkowe zajęcia - owszem pomoc nauczycielom w zrobieniu gazetki szkolnej, bazują na dzieciach, które chodzą na dodatkowe zajęcia opłacane przez rodziców np. j. angielski lub korepetycje - łatwo się chwalić czyimiś zasługami a jak , któreś z dzieci sprawiają problemy to szkoły specjalne a starsze OHP, mile widziane są tu dzieci które są tak zwanymi średniakami - nie trzeba się przy nich zbytnio napracować. Poczytajcie popytajcie kto z nas pracuje do 4 godzin dziennie, wakacje, ferie wszystkie święta i co drugi tydzień długi weekend, a za to pensje , 13 pensje i 14 pensje , dodatki za naukę na terenie wiejskim i dodatki za dojazdy żyć nie umierać. O TYM TO SIĘ LEPIEJ NIE MÓWI CALE ŻYCIE TRAKTOWALI RODZICÓW JAK CIEMNOTĘ I DALEJ TO ROBIA A WY WALCZCIE O LEPSZE JUTRO NASZYCH DZIECI., MOŻNE WŁAŚNIE JAK ZMIENI SIE KADRA TO ZMIENI SIE PODEJŚCIE DO NASZYCH DZIECIAKÓW I WTEDY ONE NA TYM SKORZYSTAJĄ .

spr 2015-02-05  11:05

Poziom nauczania to nie rodzaj szkoły. To ciężka praca zarówno uczniów jak i nauczycieli. Wszyscy muszą chcieć i mieć warunki. W Sitnie warunki są dobre i nie trzeba ich zmieniać na siłę.

Wiem 2015-02-05  10:33

Czy człowiek wykształcony nie ma prawa żyć godnie? Ma,podobnie jak każdy!!!!! W stowarzyszeniach,podobnie jak w Mundurówce na Młyńskiej, nauczyciele zarabiają marne grosze,pracując znacznie dłużej.

mgr 2015-02-05  10:32

O co chodzi licencjonowany magistrze panie wójcie- pan mówi,że szkoła w S. jest "wrzodem" na pana "d" oj nieładnie!

tras 2015-02-05  09:56

Szkoła Stowarzyszeniowa wcale nie jest gorsza pod względem poziomu nauczania od szkoły samorządowej. Mam doświadczenie w prowadzeniu takiej szkoły jako dyrektor i coś o tym wiem.Jeśli Stowarzyszenie w Sitnie przejmie szkołę chętnie zgłoszę się do objęcia funkcji dyrektora.Zarządzanie taką szkołą rożni się od zarządzania szkołą samorządową. Jako rodzice nie macie podstaw, aby się obawiać o poziom nauczania . Gorzej oczywiście z zarobkami nauczycieli i tutaj mogę zrozumieć ich ogólny sprzeciw przed przekazaniem szkoły.

Pozdrawiam

rodzic 2015-02-05  09:38

Czy ktoś w tamtych szkołach stowarzyszeniowych za takie marne pieniądze wysila się, aby prowadzić zajęcia dodatkowe po lekcjach, komu na tym zależy, aby nasze dzieci miały mniej wiedzy?

rodzic 2015-02-05  09:27

Pytajcie w gimnazjum, czy poziom wiedzy dzieci z tzw." stowarzyszeniówek" jest taki sam co naszych dzieci ze SP w Sitnie!

55 2015-02-05  08:29

Słuchajcie rodzice w ramach oszczędności powstaje przedszkole w Sitnie,już nie będziecie musieli wozić dzieci do odległego Jarosławca.Co prawda wniosek o przedszkole był składany 3 lata temu więc czegoś tu nie rozumiemy.Wtedy Władze powiedziały , że nie ma pieniędzy a teraz skoro gmina jest zadłużona ? Przecież to są dodatkowe koszta. Tylko zapytam jeszcze ile tych dzieci będzie w przedszkolu ? Pan Wójt działa w zastraszajacym tępie ,tylko naprawdę się nie wie do czego to dąży bo na pewno nie do oszczędności.

123 2015-02-04  23:01

rodzic
W takim razie życzę, aby Państwa dziecko pracowało charytatywnie.

ADAM MICKIEWICZ Z SITNA 2015-02-04  22:57

KASA DLA PROTASA
A BERNATA CHATA
WIATRAKAMI SIĘ OPLATA
WŚCIEKŁY WÓJT NA TRAKTORZE
NAUCZYCIELAMI POLE ORZE
"WY NIEROBY! PASOŻYTY !
SKOŃCZYŁY SIĘ DOBROBYTY !"
ZRUJNOWANA EDUKACJA
TO NAM DAŁA DEMOKRACJA
DRODZY LUDZIE, NASZE DZIECI
SEGREGOWAĆ BĘDĄ ŚMIECI !
BIEDA WE W WSI, BIEDA W SZKOLE
A KASA KRĘCI SIĘ NA GMINNYM STOLE

aha 2015-02-04  21:04

No nie wiem czy nie ma co do tego pewnych obaw ??? Niech szkoły stowarzyszeniowe pochwalą się wynikami w konkursach ,wtedy sobie porozmawiamy ...

R12 2015-02-04  20:56

może i nie najlepsze ma wyniki ,tylko niech się pochwalą tzw. stowarzyszeniówki gdzie ich dzieci i czy w ogóle wyjeżdżają na konkursy .Więcej przykładów mam podać ????

pozdro 2015-02-04  20:05

Ufam, że Szanowna Redakcja będzie pilotowała "losy" władz gminy Sitno...przy okazji i mieszkańcy gminy dowiedzą się wielu ciekawych informacji... Z góry dziękuję

rodzic 2015-02-04  18:58

Moje dziecko chodziło do stowarzyszeniowej szkoły na terenie gminy Sitno i ma dobre wyniki w gimnazjum , a teraz w średniej też. Wszystko zależy od tego czy chce się uczyć. Nie ma znaczenia ile zarabia uczący nauczyciel.

a by to ! 2015-02-04  17:38

Ale tu chyba nie chodzi o szkołę i dzieci , bo Im nic nie grozi tylko o szanownych nauczycieli i ich dochody oraz liczne przywileje.Niech się porównają z Tymi ze "stowarzyszeniówek".A tak nawiasem to która szkoła podstawowa w gm.Sitno osiąga najlepsze wyniki? czy aby na pewno ta w Sitnie ? poprawcie jeżeli się mylę.

MĄŻ STANU 2015-02-04  15:52

Czy gminę stać na to , aby był zastępca wójta i jeszcze sekretarz, czy gminę stać na comiesięczne zarobki radnych, kiedy w niektórych gminach wypłaca się radnym pieniądze tylko za faktyczny udział w sesjach... W gminie Sitno, mimo zadłużenia gminy, tak być nie może ! Oni muszą pobierać co miesięczną pensję , a przecież większość radnych ma inne źródła dochodów. Mówi się, że nie ma pieniędzy w gminie na szkoły, nauczycieli, remonty dróg, a wójt posiada (kwoty brutto) dodatek funkcyjny w kwocie 1670,dodatek specjalny 1334,dodatek za wieloletnią pracę 1000 zł). Zasadnicza pensja to 5000, może taka podstawowa pensja wystarczyłaby, skoro taka bida w gminie, to niech wójt i inni solidarnie staną u boku stowarzyszeniowych nauczycieli POZBAWIONYCH JAKICHKOLWIEK DODATKÓW i spróbują WSPÓLNIE wyjść z kryzysu...We wspólnocie siła, !!! A MOŻE REORGANIZACJA PRACOWNIKÓW W GMINIE CZY ICH NIE JEST ZA DUŻO? RADNI GŁOSUJCIE ZGODNIE ZE SWOIMI SUMIENIAMI I MYŚLCIE O WASZYCH WYBORCACH, KTÓRZY WAM ZAUFALI?! GODNIE NAS REPREZENTUJCIE!!!!!!!!!!!!!!!Jeszcze o jednym pomyślałem a może gminę niech przejmie stowarzyszenie!

zdziwiony 2015-02-04  15:46

Rozrastająca się administracja potrzebuje nowej przestrzeni ,najlepiej "wysiedlić" najsłabszych dzieci i nauczycieli. Czy taki kierunek dla gminy Panie wójcie? w nowoczenym społeczeństwie?

J23 2015-02-04  15:00

Gmina pęka w szwach, zajęte już wszystkie pomieszczenia, ludzie mówią, że zasadzili się na budynek szkoły i "przekształcają" w ramach oszczędności podstawówkę.

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej
Rozumiem