Wydanie nr 3 z 2014 r. (2014-01-22)

Marszałek zastanawia się nad połączeniem Pekaesów

RAZEM LEPIEJ?

Czy dojdzie do połączenia PKS-ów w Zamościu i Hrubieszowie? Inicjatywa utworzenia jednej spółki komunikacyjnej wyszła od związków zawodowych, działających w obu przedsiębiorstwach.

 - Zwróciliśmy się do marszałka z prośbą o niezwłoczne wydanie rozporządzenia w sprawie połączenia obu spółek – informuje Marek Walewander, przew. zakładowej „Solidarności” w zamojskim PKS-e. - Uważam, że to ma sens. Nowo utworzona spółka miałaby potencjał i szansę na rozwój. Zasięgiem działania objęłaby dwa powiaty. Rynek przewozowy powoli stabilizuje się. Czas pokazał, że jest na nim miejsce zarówno dla prywatnych, jak i samorządowych przewoźników.

Marszałek województwa Krzysztof Hetman zobowiązał prezesów obu pekaesów do przygotowania analiz pod kątem zasadności i celowości utworzenia jednej spółki. Dał im czas do końca stycznia. Ani Andrzej Mulawa prezes PKS w Zamościu ani Janusz Łygas, prezes PKS w Hrubieszowie nie chcą komentować pomysłu o połączeniu.

Jak ustaliliśmy, nowa spółka komunikacyjna miałaby główną siedzibę w Hrubieszowie. - Nasze przedsiębiorstwo jest większe od zamojskiego, nawet zarobki są u nas wyższe – twierdzi prezes Janusz Łygas. W zamojskiem PKS-e kierowcy zarabiają miesięcznie ok. 1,8 tys. zł netto. W hrubieszowskim (to informacje nieoficjalne, prezes nie chciał podać kwot) jakieś 300 zł więcej.

Według prognoz, zamojski PKS miniony rok zakończy zyskiem w wysokości ok. 1,7 mln zł (w 2012 r. odnotował stratę około 900 tys. zł; 2011 r. również zamknął wynikiem ujemnym - 1,8 mln zł).

 

maw

To jedynie część artykułu. Kompletny artykuł przeczytasz w obecnym wydaniu Tygodnika Zamojskiego. Zapraszamy do punktów sprzedaży, lub do zakupu e-wydania (tylko 2.5 zł).


Komentarze

Prawicowiec 2014-11-18  18:22

Ktos chce polozyc lape na majatku tak jak zalatwili PKS Tomaszow.

Były kierowca PPKS Zamość 2014-01-27  19:06

To zamojski PKS jeszcze istnieje?
To czy PKS Zamość połączy się z PKS Hrubieszów nie ma najmniejszego znaczenia.
Te firmy nie są w stanie konkurować z takimi firmami jak BigBus czy Convoj, ani w pojedynkę , ani w spółce.
Jedyne co mogło by uchronić markę PKS to likwidacja całej floty autobusów o liczbie miejsc większej niż 19 miejsc.
W to miejsce należało by wprowadzić ekonomiczniejsze, sprawniejsze, szybsze i nowocześniejsze autobusy np. typu M-B Sprinter o liczbie miejsc od 15 do 19.
W imię czego chcą się połączyć?
Bo firma państwowa a państwo nie chce utrzymywać nierentownej firmy?

Autobusy typu autosan nie są w cale takie złe, mają max 15-18 lat. Te autobusy to można powiedzieć jest w wieku młodzieżowym, ale całkowicie się nie sprawdzają w dzisiejszych czasach, gdzie ważna jest szybkość i cena.

jarek 2014-01-27  18:13

wrea a ty myślisz że pks zamość to długo będzie to wszystko się sypie

gość 2014-01-22  09:04

BYło województwo to były takie zakłady gdzie pracowały rzesze ludzi !!!
Metalplast
Zakłady Miesne
Zakłady meblowe
Mleczarnia
delia Gracja
PoM
Chłodnia
Zurt
Domy handlowe działay w rozkwicie
luidzie mieli pracę były zakłądy produkcyjne. Moze nie było wszystkiego ale jakos nie chodzilismy głodni biedni i obdarci.
A dzis.
dziura zabita dechami z powyzszych zakładów została garst z kilkoma pracownikami. Coraz więcej mieszkan i domów na sprzedaz. Koszmar !!!

hrubieszowiak 2014-01-21  22:32

przewrotny tytuł- razem lepiej -komu????

polas 2014-01-21  22:30

a gdzie hrubieszowskie wadze, znowu Zamość wystrychnie nas na dudka

wrea 2014-01-21  22:29

to będzie definitywny koniec PKS w Hrubieszowie

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej
Rozumiem